NAGRADA U PRAVIM RUKAMA

Znalac i ljubitelj automobila Željko Marković na našem natječaju osvojio tjedan dana u Mazdi CX-30. ‘Ovo je jedan od najboljih auta koje sam vozio‘

Mazda CX-30
 CROPIX

Kviz o povijesti Mazde nije bio nimalo lak, a tražio se i poseban odgovor zašto bi baš određena osoba trebala dobiti prekrasnu Mazdu CX-30 na tjedan dana.

Nakon stotina i stotina pročitanih rezultata i zanimljivih prijava, shvatili smo da se upravo jedna prijava izdvaja od ostalih, a napisao ju je Željko Marković – ujedno i dobitnik ove nagrade. Naime, ovaj 74-godišnjak cijeli je svoj život proveo uz automobile, prvu utrku vozio još davne 1968. godine s legendarnim „Fićekom“, a i dan danas postavlja konkurentna vremena na karting stazama.

image
Mazda CX-30
CROPIX

Gospodin Marković iza sebe ima nevjerojatnu priču od samih automobila koje je posjedovao, pa sve do onih s kojima je vozio utrke. Prvi automobil bio mu je BMW Isetta, s kojime se ujedno i zaljubio u BMW te je tako kupovao njihove različite modele, ali je s vremenom uvijek volio isprobati i ponešto drugačije.
Tako je bio prva osoba u bivšoj državi Jugoslaviji koja je uvela legendarni Pontiac Trans Am, a već s 30 godina posjedovao je i Jaguar E-type. Ističe kako mu je upravo taj Jaguar bio najdraži i najljepši automobil koji je vozio, ali njega mu je i posebno žao što ga je prodao nakon tri godine, jer isti takav primjerak danas može vrijediti i preko 300 tisuća eura.

image
Mazda CX-30
CROPIX

S druge strane, Marković je s 22 godine započeo voziti i utrke. U počecima je koristio Zastavu 750 te postavljao brojne rekorde, ali jedan od najdražih mu je onaj iz 1972. godine kad je postavio rekord Sljemena dok se još vozio na Zelenoj magistrali. No kako su se vremena i mogućnosti mijenjale, Marković je prelazio i u više klase.
Vrhunac utrkivanja definitivno mu je bio između 2006. i 2012. godine dok je testirao trkaći Lamborghini Gallardo, vozio svjetsko prvenstvo s Radicalom SR3 i konačno se natjecao u ETCC prvenstvu.
Iako se vjerojatno na prste jedne ruke može nabrojati koliko je Hrvata imalo priliku voziti bolid Formule 1, gospodin Marković se ističe i po tom pitanju.

image
Radical utrke
privatna arhiva

Naime, 2007. godine kada je trenirao na poznatoj stazi Ascari u Španjolskoj pružena mu je prilika da odveze nekoliko krugova i s Benettonovim F1 bolidom od gotovo 800 konjskih snaga. Dodaje da su mu to ujedno bili i najskuplji trkaći krugovi u karijeri jer je za tih šest krugova morao platiti čak šest tisuća eura.
Gospodin Marković ima već 74 godine i vozio je sve i svašta, ali svakako ističe da još uvijek voli sjesti za volan dobrog automobila. Stoga se poprilično razveselio kad je saznao da je osvojio Mazdu CX-30 na tjedan dana.

image
Lamborghini Cup
Privatna arhiva

„Ovo mi je jedan od najboljih automobila koje sam vozio“, govori Marković. Priča nam kako ga je oduševila udobnost, komfor i odličan motor sa SkyActiv tehnologijom. No više od svega, svidjela mu se inovativna tehnologija s kamerama i senzorima, očitavanje znakova i mrtvog kuta te sama sigurnost.
Marković ističe da mu detalji poput velikih kotača, pogona na sve kotače, jednostavne kožnate unutrašnjosti i inovativne opreme pridonosi luksuznom osjećaju pa smatra da ovaj automobil jako puno daje. „Toliko mi se svidio da bi ga kupio čim ću imati tu mogućnost“, zaključuje Marković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 05:32