JOŠ JEDNA MUKA

ZIMI NIMALO IDILIČNO! Električnim autima je tada doseg 30 posto manji, punjenje bitno duže, ali evo kojim trikovima doći do brojki koje vrijede ljeti

 
 Sachelle Babbar / Zuma Press / Profimedia

Budući da su električni automobili sve češća pojava (barem kada su u pitanju razvijenije države), mnogi si u ovim zimskim mjesecima počinju postavljati pitanja – kako će se električari ponašati u takvim uvjetima? I dok klasični dizelaši, a posebno benzinci nemaju problema s niskim temperaturama (goriva će i dalje biti isto kada ga ujutro upalite, a bit će potrebno tek pripaziti da se motor ne stišće dok je još hladan).

Kakva je, s druge strane, situacija s električnim modelima? Jasno je kako će određenog utjecaja ipak biti. Prema tvrdnjama Volkswagen Financial Fleet divizije, niske temperature mogu utjecati na doseg, ali i na samo vrijeme punjenje, prenosi Daily Mail. Spominje se kako će u prosjeku doseg past za 20-30 posto. Najčešće se to događa kada vozači voze kratko i učestalo.

, Image: 310848705, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: glamourstock / Alamy / Alamy / Profimedia
glamourstock / Alamy / Alamy / Profimedia

Razlog je taj što se automobil rashladi nakon svake vožnje, budući da električni automobili ne oslobađaju toliko topline kao primjerice klasični modeli koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem koji u tim slučajevima ostaju vrući i samim time vrućina iz motora na neki način održava cijeli automobil i samu kabinu zagrijanom (nije toliko značajno, ali u usporedbi s električarem postoji razlika). Vozači električnih modela tako će po povratku u automobil morati pojačati grijanje do kraja, čime će naravno smanjiti doseg.

Osim dosega, promjene su vidljive i kod samog punjenja. Tako brzo punjenje neće biti toliko brzo ako je baterija hladna. Stoga će samo punjenje biti nešto duže, što treba uzeti u obzir prilikom vožnje po zimi. Baterije također trebaju toplinu kako bi radile na optimalan način.

U slučaju duže vožnje na minusu, jasno je kako će se dio energije koristiti za održavanje istih na optimalnoj temperaturi. Uz to, sustav regenerativnog kočenja također će biti nešto manje efikasan, budući da je isti također povezan s temperaturom baterije i punjenjem. Što vozači električnih modela mogu napraviti prilikom niskih temperatura?

Mile Coulton, stručnjak za električne modele iz Volkswagen Financial Fleet divizije otkriva da postoji nekoliko savjeta za vozače. Prije svega, bilo bi korisno „pametno puniti”, što u prijevodu znači da bi punjenje bilo dobro završiti neposredno prije kretanja. To znači da će baterija biti topla odmah po kretanju, pa neće biti značajnih gubitaka po pitanju dosega.

Osim toga, regenerativno kočenje također će biti u potpunosti iskorišteno. Tko želi da se posljednice niske temperature u potpunosti izoliraju, može zagrijati automobil koristeći električnu energiju punjača. U tom slučaju, na vožnju krećete u zagrijanom automobilu s punim kapacitetom i dosegom.

Uz to, ako je automobil opremljen grijanjem sjedala i volana, te stavke trošit će puno manje nego grijanje cijele kabine, pa stručnjaci preporučuju vozačima ovakvih modela da upale spomenute sustave, a samo grijanje stave na nešto slabiji režim rada i tako maksimiziraju doseg...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:57