Unatoč pandemiji, nekim modernim klasicima stvorenim za utrke strelovito je porasla vrijednosti u posljednjih 12 mjeseci. Stručnjaci koji prate tržite klasičnih automobila tvrde kako je vrijednost nekih od njih porasla za čak 70 posto. "Čini se kako ograničenja zbog koronavirusa nisu uspjela zaustaviti potražnju za kultnim sportskim modelima iz 1980-ih i 1990-ih", naveli su procjenitelji klasičnih automobila iz Hagertyja
Pred vama je lista tih pet trkaćih legendi čija je vrijednost "eksplodirala" u posljednjih godinu dana, a s obzirom na to da se radi o britanskim aukcionarima cijene su izražene u funtama. Cijene su nekima od njih danas više i od nekih od najtraženijih pravih klasika uopće, poput Porschea 911 Turbo 964, raznih Jaguara, Astona Martina...
1. Ford Sierra RS Cosworth (1986-1992)
Ford RS Cosworth definitivno je glavna zvijezda ovog popisa, s obzirom na to da joj je vrijednost u prosjeku porasla za vrtoglavih 175,000 kuna u posljednjih godinu dana. Od kada je homologiran kako bi postao cestovna verzija svog trkaćeg brata, već je tad postao kultni klasik. Bitan faktor u rastu vrijednosti je činjenica da se od 1653 ukupno proizvedenih primjeraka danas samo njih par nalazi u vrhunskom "fabrika" stanju.
Prosječna cijena Sierrinog Coswortha krajem 2019. godine bila je 28.350 britanskih funti (246,997 kuna), a krajem prošle godine kao model je procijenjen na vrijednost od 48.550 funti (423,028 kuna). Najskuplja Sierra ikad nedavno je prodana za 59.400 funti (517,670 kuna), a Hagerty navodi kako je i jedan "značajno izmijenjen i ne potpuno originalan" primjerak pronašao novog vlasnika prije manje od mjesec dana za 49.500 funti (431,392 kuna). Sa sigurnošću se može reći kako je potražnja za ovim Fordom trenutno nevjerojatno visoka.
2. Audi Quattro Sport (1983-1984)
Audi Quattro Sport još je jedan od klasičnih automobila koji je pokazao značajan rast prema Hagertyju. Krajem 2019. godine, izvrstan primjerak Quattra vrijedio je 265.000 funti (2.309,507 kuna), dok se danas isti takvi primjerci procjenjuju na malo više od 400.000 funti (3.485,302 kuna). Jedan od razloga tako paprene cijene je njegova rijetkost - ovaj dragulj izgrađen je u samo 224 primjeraka.
Porast je uglavnom uzrokovana postignutim visokim cijenama, a uz to, nedavna aukcija finalne Quattra Sport S1 spremnog za utrku samo je užarila oglasnike. Quattro S1 iz 1988. godine posljednji je od legendarnih rally automobila koje je Quattro proizveo. Cijena od 1,8 milijuna funti (15.687,376 kuna) oborila je rekord najveće naknade plaćene za jedan reli automobil na aukciji.
3. Lancia Delta HF Integrale (1986-1994)
Lancia Delta HF Integrale već posljednjih 15 godina pokazuje uspon u cijeni. Početkom 2000-ih prosječna cijena Delte iznosila je 7-500 funti (65.358 kuna), a 2015. je dostigla vrijednost od 40.300 funti (350,170 kuna) u 2015. godini.
Do 2019., vrijednost izvrsnih primjeraka je ponovno skočila na 50-200 funti (437.430 kuna).
Pogodite što se dogodilo s cijenom Delte u posljednjih godinu dana? Tako je, Hagerty je danas procjenjuje na 64.500 funti (562.070 kuna), a najbolji primjerci idu i do 85.000 funti (740.000 kuna).
Može se reći kako mnogi vlasnici danas "sjede na rudniku zlata"...
4. BMW E30 M3 Evo II (1986-1991)
Ako se odmaknemo od reli homologacijskih modela vidjet ćemo i da je rast vrijednosti u posljednjih nekoliko godina pokazala je i ikona njemačkog Autobahna – E30 M3.
Tu su posebno zanimljiva posebna izdanja koja vlasnike mijenjaju za vrlo visoke iznose. Najtraženiji model je Sport Evolution, kojih je napravljeno svega šest stotina. Prema Hagertyju, u proteklih 12 mjeseci, prosječna vrijednost Evo II porasla je sa 57.575 funti (501.000 kuna) na 64.025 funti (558.010 kuna).
5. Renault Clio Williams (1993-1995)
Jedan od primjera sportskih modela iz "zlatnog vremena" s trkaćim pedigreom, a koji se još uvijek nalazi na pristupačnijoj polovici tržišta je Renault Clio Williams, posebno izdanje prve generacije Clija kojih je izrađeno svega 4400 primjeraka. Međutim, ako njegova vrijednost nastavi rasti brzinom kojom raste posljednjih godinu dana, izgleda kako će i maleni vrući Clio prijeći granicu kada postaje većini ljubitelja nedostupan.
Iako nije riječ o posebnom homologacijskom primjerku kao što je to slučaj s ostala četiri automobila na ovom popisu, trkačko nasljeđe nosi u imenu – ime je dobio po Renault-Williamsovoj F1 momčadi, koja je 1992. osigurala Svjetsko prvenstvo Formule 1 s rekordnih 9 pobjeda.
Za razliku od Delte, cijena Clija Williamsa je godinama na tržištu mirovala. Međutim, u posljednjih godinu dana zabilježen je velik interes za posebnim izdanjem prve generacije, s porastom vrijednosti od čak 5700 funti (49.669 kuna).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....