Zaboravite lijepe Aston Martine iz 1960-ih, zapanjujuće starinske Jaguare E-Type ili rijetke Bentleye... Jer, automobil koji je prošlog vikenda raspametio kolekcionare bio je Ford iz 1980-ih. Dok većina ljudi povezuje ovog masovnog proizvođača s modelima poput Fieste, Focusa ili SUV-a Kuge, osamdesetih godina Ford je proizveo jednog od najboljih automobila koji su se ikad pojavio na cesti.
Naime, Ford Sierra RS Cosworth u stanju kao iz salona s manje od 9000 milja na satu (14.400 km) za vikend je prodana na aukciji u Birminghamu za iznenađujućih 132.750 funti što je rekord za ovaj model.
Inače, Sierra RS Cosworth jedan je od najupečatljivijih Fordovih RS ikona, auto koji je postao legenda u svijetu relija i koji je zbog svoje ekskluzivnosti i sportskog nasljeđa ušao u povijest.
Ford je proizveo ukupno 5545 jedinica Sierra RS Coswortha (uključujući 500 primjeraka RS500) i obično imaju visoke prodajne cijene ako su u tako dobrom stanju kao ovaj iz 1986. godine.
Ispod haube nalazi se kultni 2,0-litreni 4-cilindarski 16V motor koji je razvio Cosworth potpomognut Garretovim T3 turbopunjačem postiže 200 KS.
Snagu na stražnju osovinu šalje ručni 5-stupanjski mjenjač, a performanse su i danas zavidne: 100 km/h iz stajanja hvata za 7 sekundi i vozi do 240 km/h. To su 1980-ih bile fantastične brojke.
Konkretni auto je bio kupljen nov u Velikoj Britaniji prije 36 godina, tako da ima upravljač na desnoj strani, lakiran je u Moonstone plavu boju, a u unutrašnjosti se nalaze presvlake od sive tkanine s crvenim detaljima na svim sjedalima, uključujući prednji par s potpisom Recara.
Automobil je bio parkiran u garaži od 2003. godine i izlazio je tek u rijetkim prilikama, uključujući i posljednji u travnju ove godine kada je servisiran i obnovljen za visokih 7000 funti.
Na "Nec Classic Motor Show Sale 2022" aukciji održanoj prošlog vikenda u Birminghamu za ovaj se automobil očekivalo najviše (ionako visokih) 110.000 funti, no najbolji ponuđač tu je cifru itekako premašio. U našem novcu govorimo o 1,1 milijuna kuna. Više i od dosadašnjeg rekordera...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....