TUNING

SJEĆATE LI SE NAJEKSTREMNIJE PRERADA FERRARIJA IKAD? Ludu Testarossu Koenig Competition Evo Cabrio od 1000 KS vozili su tipovi poput Mikea Tysona...

 
 Facebook

Na Facebook stranicama japanskih petrolheada pojavio se u jednom salonu jedinstveni primjerak, ikona i vrhunac tuninga 1980-ih, iznimno rijetka prerada Ferrarija Testarosse punog naziva Testarossa Koenig Competition Evolution Cabrio.

Riječ je o jako modificiranoj verziji talijanskog superautomobila koji je pripadao Mikeu Tysonu, a koji je izrađen u jednom primjerku samo za boksačkog teškaša na vrhuncu njegove karijere.

Kao i u bilo kojoj drugoj industriji, najvažnije tvrtke prilično su stabilne i obično preživljavaju s vremenom, no u svijetu tunerskih kuća postoje imena koja dolaze i odlaze, usprkos tome što su u određeno vrijeme uživali u velikom uspjehu.

Takav je slučaj i s kućom Koenig Specialsa, ludih 1980-ih jednim od najpoznatijih stručnjaka za nevjerojatne prerade skupocjenih i sportskih automobila kojima su u to doba napasali oči auto entuzijasti diljem svijeta kada bi vidjeli kojeg u specijaliziranim časopisima i pružali maksimum svega onima koji su imali sreće i sredstva voziti modificirane modele iz njihove garaže.

Unatoč tome što su na kotače postavili neka od najpoznatijih i najbrutalnijih tuniranih zvijeri u povijesti automobila, kuće Koenig Specials danas se malo tko sjeća.

A postali su poznati sa svojim wide-body preradama i impresivnim mega spojlerima i otvorima za hlađenje karoserije na gotovo svim vrstama sportskih automobila, a Koenig stil bio tako agresivan da su njegove prerade bile lako prepoznatljive. Nije bilo važno je li to bio Mercedes, Porsche ili Ferrari.

Među Koenigovim najpoznatijim preradama svakako su Porsche modeli 911 i 928, iako su najpoznatije i širem krugu fanova privlačnije bile spektakularne modifikacije Ferrarija Testarosse, tadašnjem najpoznatijem sportskom automobilu na svijetu.

Koenig je predstavio svoju prvu modificiranu verziju talijanskog modela 1985. godine pod imenom Ferrari Testarossa Twin Turbo sa 720 KS.

No tek je 1988. predstavio čuvenu nadogradnju ovog modela, kod koje je uz spektakularnu karoseriju povećana snaga boxer 12-cilindraša na spektakularnih 811 KS.

S obzirom na to da najskuplji i najbrži sportski automobil koji su u to vrijeme vozili cestama nisu prelazili 500 konjskih snaga, Testarossa Koenig Competition s dva turba bio je iznimno snažan projekt gotovo bez suparnika na tržištu.

Međutim, Willy König nije bio zadovoljan, budući da su mnogi drugi tjuneri modificirali Testarossu, poput Gemballe, stoga je njemački stručnjak još jednom dohvatio svog stvorenja s dva turba i lansirao divlji Ferrari Testarossa Koenig Competition Evolution.

Taj model osim što je imao znatno širu karoseriju i spektakularni aerodinamični komplet po uzoru na F40 dobio je 12-cilindrični twin turbo motor "nasviran" na čak 1000 KS.

Više od dvostruke snage tadašnjeg najpoznatijeg superautomobila Ferrarija F40 ili u osnovi isto kao i Bugatti Veyron, ali 20 godina prije i bez ikakve pomoći elektronike.

Jedan od rijetkih sretnika koji je bio vlasnikom jednog od tih primjeraka bio je nitko drugi nego Mike Tyson, koji je u to vrijeme bio neprikosnoveni svjetski prvak u teškoj kategoriji. I to u cabrio verziji kojeg je njemački specijalist izradio i samo za njega i prema njegovim idejama što se tiče detalja (pogledajte fotografije).

Nije poznato koliko dugo je Tyson bio vlasnik kao ni ostatak povijesti, ali sudeći po fotografijama po društvenim mrežama i registracijama automobil se nalazi u Japanu izložen na prodaju u salonu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 01:15