Automobil iz oglasa na eBayu i britanskom oglasniku themarket.co.uk koji nam je skrenuo pažnju odavno se ne viđa svaki dan, a da bismo bolje razumjeli o čemu je riječ moramo se vratiti u tunerske automobilske 1980-te kao i podsjetiti se povijesti najpoznatije Lancije - "Kraljice" Delte HF Turbo Integrale.
Oglašeni automobil upravo je Lancia Delta i to model HF Turbo iz 1988. godine s prijeđenih tek 120.000 kilometara, a prvi vlasnik Britanac koji je i oglasio automobil, držao ga je većinom u garaži te ga je u više od 30 godina vozio samo vikendima i u posebnim prilikama.
Sam po sebi, model Delta HF Turbo vrijedan je primjerak velike povijesti kakvih nije ostalo mnogo. Delta HF Turbo 1986. je bila zamišljena kao bila klasični "hot hatch" prednjepogonaš kojeg je pokretao 1,6- litrenim turbo benzinac od 140 KS. Za kraj 1980-ih sasvim lijepa mjera, ali još bitnije, i uvod u kasnije izvedbe kultne "Integralke" s turbo dvolitrašem i pogonom na sva četiri kotača.
Usto, ono što je specifično za konkretnu Deltu jest da je naknadno dorađena "body kitom" Hörmann Motorsporta, u to doba popularnog njemačkog specijalista za prerade Fiat, Lancia i Alfa Romeo modela.
Premda se ovakva Delta HF Turbo danas mnogim kolekcionarima i poznavateljima neće svidjeti, ovakvi su nekad popularni "aerodinamični" dodaci po cijeloj karoserije te 15 colni sjajni peterokraki alu naplaci bili teža šminka (broj veći od originalnih 14 Cromodora).
Konkretan model još je i spušten s kraćim amortizerima i oprugama Koni za još bolji optički dojam na cesti. Bijela boja je lijepa, ali važnije, karoserija je u sjajnom stanju bez korozije pa je vidjeti danas jednu ovakvu HF Turbo Lanciju pravi Bingo.
Auto je prvi put registriran 4. kolovoza 1988. godine, a njegovo stanje dovoljno govori o tome koliko je bio čuvan i pažen u prethodnim desetljećima. Pritom je sve na autu originalno, a čak ni Hörmann "body kit" nikad nije naknadno lakiran, varen ili popravljan od oštećenja.
U oglasu se našao jer je vlasnik sada u kasnim sedamdesetima, a koji zapravo nije ni znao odrediti cijenu već ga je pustio na aukciju. Na njemu su još uvijek prve registarske pločice te originalna potvrda o tehničkom pregledu iz 1992. godine.
Na koncu, danas ovakvi rijetki primjerci modernih klasika Lancije, naročito ako su u sjajnom originalnom stanju, postižu visoke cijene među ljubiteljima i sakupljačima dok prerade, dodaci i slično nisu previše poželjni.
Međutim, cijena koju je netko platio za ovaj primjerak sa po današnjim pojmovima kičastim dodacima i s prevelikim stražnjim krilom, ali svejedno vrlo rijetkom peradom od strane Hörmanna, iznosi 10.000 funti. Čini se da je presudilo savršeno stanje i što je tuning "period correct" tuning u duhu vremena...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....