Već je sama priča o najbržem Alfa Romeu na svijetu za kojeg zapravo malo tko zna zanimljiva, a još ako se i prodaje, tada je riječ o jako zanimljivoj "štoriji".
Krenimo od početka... To je bila godina za pamćenje: naime, 2009. na kultnom mjestu hodočašća ljubitelja brzine iz cijelog svijeta i poligona na kojem su postavljeni bezbrojni svjetski brzinski rekordi, usred isušenog slanog jezera Salt Flats u američkoj državi Utah na bijeloj podlozi Bonnevillea, jedan je Alfa Romeo postavio svjetski brzinski rekord. I to u klasi bolida s motorom obujma do dvije litre.
Rekordnih 363 km/h s prosjekom dvije vožnje postavio je tada 71-godišnji poslovnjak Bill Lightfoot iz Virginije s tim da je u prvoj vožnji postigao 368 km/h.
S tom brzinom srušio je tri godine star rekord Nissanova prototipa u klasi koji je iznosio 361 km/h.
Lightfoot je tada nakon rekordne vožnje izjavio kako mu je još od 1950-ih kada je počeo pratiti rekordne vožnje na Bonnevilleu bio san da i on jednom obori brzinski rekord u automobilu, te zahvalio vlasniku momčadi Richardu Kreinesu iz Chicaga te inženjeru Jimu Stecku iz Daytona.
Specijalna Alfa za rekorde jako je prerađeni model Spider "Bella" iz 1990. godine jednostavno nazvan "Bonnie" koji se natjecao još od 1999. godine s vozačkim veteranom za volanom Bobom Bowersom dok su automobil razvili i proizveli inženjer Jim Steck i naše gore list, Mike Besic, jedan od najboljih poznavatelja Alfa Romea u SAD, i sam trkač i vlasnik radionice Besic Motorsports.
S tvorničkog Alfinog četverocilindarskog 2.0 benzinca preuzeti su blok i radilica dok je glava s dva ventila po cilindru i osam svjećica potpuno prerađena.
Dodan je i turbo punjač, a snaga se na stražnje kotače prenosila putem mjenjača iz NASCARA. Motor je postizao oko 650 KS.
S postignutom brzinom na Bonnevilleu 2009. godine Bonnie se okitila titulom najbržeg Alfa Romea na svijetu jer je potukla i rekord tvorničkog prototipa Alfa Romeo ProCar s 3.5-litrenim Judd GV V10 motorom od 630 KS koji je dostigao 340 km/h maksimalne brzine.
Sada 11 godina kasnije, taj zanimljivi dio povijesti Alfa Romea, pa premda se odigrao i preko "velike bare" s lokalnom ekipom, može biti vaš, i to za 35.000 dolara!
Naime, auto je na Marketplace oglasniku Facebooka oglasio Matt Werksman koji je u napisao kako je on vlasnik bolida, da je bio vozač i dio momčadi Richarda Kreinesa tih godina, te da je u auto bilo uloženo preko 160.000 dolara bez troška motora i mjenjača.
Werksman više nema originalan motor i transmisiju, no ponudio se kao asistent za potpunu restauraciju zainteresiranim osobama, jer kako kaže bolje početi od nečega, nego od ničega na jednom ovakvom projektu od povijesne važnosti.
U opisu je dodao kako posjeduje i svu autentičnu povijesnu dokumentaciju kao i zapise o svim nastupima kao i osvajanju rekorda.
Alfa Romeo Bonnie i danas drži brzinski rekord u klasi do obujma motora dvije litre...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....