
Četiri okrugla fara... Poznavatelji automobila koji malo duže pamte, sjetit će se kako su modeli s tako raspoređenim svjetlima sprijeda i okruglog oblika, uvijek predstavljali nešto posebno, sportskije i ekskluzivnije. Kao svježiji primjer odmah možemo navesti modele Golf 1 koji je u varijanti GTI dobio dodatni par okruglih svjetala, kao i primjerice prvi BMW serije 3 e21 koji je karijeru započeo s dva velika okrugla fara, ali koji je ispod haube "svirao kako treba" tek s dva para okruglih manjih farova.
Kada biste u zlatno prohujalo vrijeme autoindustrije ugledali "četiri oka" u retrovizoru, bilo je jasno kako je riječ o nečem brzom i žestokom. Isto tako dodatna svjetla ponekad su označavala luksuz, a zapravo ih je bilo vrlo mnogo - do američkih, japanskih i europskih limuzina do američkih kamiona.
Kronološki gledano, osim trendova, korištenje okruglih, a ne pravokutnih ili složenijih svjetala definirale su tadašnje tehnologije. Ponekad su se dodatna svjetla koristila za "duga svjetla", a ponekad za bolji snop kratkih svjetala. Danas, u vrijeme adaptivnih, inteligentnih, Laser LED ili LED Matrix svjetala prisjećamo se starih vremena i top 10 automobila s četiri okrugla fara koji su postali kult.
Chevrolet Corvette C1
Ironično je da su jedna od najprepoznatljivijih značajki Chevroleta Corvette kroz generacije bila njegova "pop-up" svjetla na izvlačenje. Zanimljivo je da je druga generacija C2 imala prva takva svjetla i to s četiri okrugla fara, no prva je generacija C1 nakon jednostrukih farova od 1953. stizala s četiri fiksna okrugla fara, od 1960. godine.
Pontiac GTO
Četverostruka svjetla bila su uobičajena za američke automobile tijekom 1960-ih, međutim ono što definira Pontiac GTO, klasičan "muscle car" iz 1967. je činjenica da su dvostruki farovi postavljeni okomito, a ne vodoravno u toj generaciji.
Rolls-Royce Silver Shadow
Danas je Rolls-Royce poznat po tankim LED svjetlima. Vratimo se u prošlost: prije no što je pala u ruke BMW-a 2003. godine, luksuzna britanska marka desetljećima se razmetala sa svojih četiri okrugla fara. Vjerojatno najpoznatiji Rolls-Royce od svih, Silver Shadow koji je karijeru započeo 1965. godine, desetljećima je bio sinonim za luksuznu limuzinu.
Jaguar XJ
Plemenita britanska velika luksuzna limuzina od prve generacije pa sve do aktualne imala je četiri odvojena okrugla fara, dakle u čitavom razdoblju od 1968. od 2010. godine. Pritom je unutarnji far uvijek bio malo manjih dimenzija od vanjskog. Prava legenda!
BMW Serije 5
Kad smo kod BMW-a, četiri okrugla svjetla su uz "bubrege" doslovno znak prepoznavanja marke. Četverostruka svjetla postala su standard BMW modela krajem 1960-ih, a kod Serije 5 poznajemo ih od 1972. i prve generacije.
Kod Generacije e39 od 1996. godine dvostruki okrugli farovi su završili ispod jednog stakla u jednom kućištu, međutim i dalje su bili vidljivo podijeljeni. To se izgubilo s generacijom e39 2005. godine.
Ford Capri
Dok su Amerikanci uživali u Mustangu, Europa je imala elegantni sportsko coupe Ford Capri. Njegova četverostruka svjetla pojavila su se kod sportskih modela prve generacije i kod druge generacije tijekom 1970-ih i 1980-ih.
Opel Manta
Još jedan kultni kupe iz 1970-ih imao je četiri okrugla svjetla kao znak raspoznavanja - Opel Manta. Pritom je kod prve generacije efektan detalj bio poklopac motora koji ih djelomično prekriva. Opelov sportski model na najbolji način odražava sportski stil tog vremena.
Ferrari Testarossa
Talijanski klasik iz 1980-ih jedan je od onih automobila koji izgledaju savršeno kad su im "pop-up" svjetla spuštena, ali koji s podignutim djeluju pomalo čudno. Vrijedi to i za drugi znameniti supersportski automobil tog doba Lamborghini Countach. Kako bilo, i jedan i drugi su ikone s četiri okrugla fara.
Alfa Romeo GTV/Spider
Kroz dugu povijest Alfa Romea ne nedostaje atraktivnih automobila. Jedan od njih iz 1990-ih je i Alfa Romeo GTV (spider Također) kojem je studio Pininfarina ugradio prepoznatljiva četiri okrugla fara. Zanimljivo, njegova su dvostruka okrugla prednja svjetla zapravo dva kvadratična, ali se poklopac motora s četiri okrugle rupe spušta preko farova pa ih odvaja u četiri okrugla. Tipični Pininfarina "štos" - jednostavan, a efektan i pritom lijepo se podudara s otmjenim oblikom GTV-a.
Honda Integra DC2
Popularna Integra kroz četiri generacije prodavala se širom svijeta. Bez obzira nosi li značku Acura u SAD-u ili Honda kod nas, samo je jedna od tih generacija imala četverostruka svjetla. Malo je automobilskih lica iz 1990-ih tako kultnih ili prepoznatljivih poput lica Integre (DC2) iz 1997. godine. Posebno to vrijedi ako je riječ o Type-R modelu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....