vremeplov

Ovako ekstremni Renault Espace je zaista postojao, a napravljen je samo jedan primjerak

Autor dizajna je švicarac Franco Sbarro, vlasnik tvrtke Sbarro, koja se u 80-im i 90-im proslavila ekstremnim automobilima

Sbarro Espera Espace Spider

 Sbarro

Ako vam se Renault Espace F1 iz 1995., monovolumen koji je imao V10 motor iz bolida Formule 1, čini ludim (ili genijalno ludim, ovisno kako ga gledate), Sbarro Espera Espace Spider iz 1998. godine ostavit će vas bez teksta. Ovaj modificirani Espace ima kabrioletsku karoseriju, V6 motor i osmišljen je prije 25 godina za prijevoz VIP osoba trkaćom stazom u uvodu utrke 24 sata Le Mansa 1998. godine.

image

Sbarro Espera Espace Spider

Sbarro

Projekt je pokrenut 1997. godine s idejom da se treća generacija Renault Espacea modificira kako bi se pretvorila u savršen automobil koji će privući pažnju javnosti koja će pratiti 66. izdanje najpoznatije utrke izdržljivosti na svijetu.

Dizajner Franco Sbarro, vlasnik švicarske tvrtke Sbarro, koja se u 80-im i 90-im proslavila zaista ekstremnim automobilima bio je osoba koja je stajala iza ove kreacije. Za osnovu je poslužio normalan Espace iz 1998., a Sbarro mu je uklonio krov i nosače krova te umjesto toga ugradio dva sigurnosna luka, jedan iza dva prednja sjedala i drugi iza stražnjih sjedala. Vjetrobran je eliminiran, a na njegovom mjestu postavljeni su štitnici od vjetra za vozača i suvozača, slični onima u bolidima Formule 1.

image

Sbarro Espera Espace Spider

Sbarro

Stražnji dio automobila je imao tri sjedala u trokutastom rasporedu, stvarajući ukupnu konfiguraciju sjedala 2-1-2. Tako su putnici na stražnjih tri sjedala, koji su bili VIP gosti organizacije 24 sata Le Mansa 1998., mogli uživati ​​u pogledu na legendarnu stazu La Sarthe iz bilo kojeg kuta.

Iako su zadržane izvorne proporcije Renaultovog monovolumena, Sbarro je povećao širinu traga kotača za 14 centimetara i smanjio razmak od tla za dodatnih 25 mm, dajući autu agresivniji izgled ali i bolje "držane ceste". Kotači su bili, za to vrijeme, ekstremno veliki s 18 cola i izuzetno niskoprofilnim gumama 225/35 sprijeda i ekstremnim 335/30 straga.

image

Sbarro Espera Espace Spider

Sbarro

Za pogon je bio zadužen 2,9-litreni V6 motor s 24 ventila koji je također bio serijski dostupan u trećoj generaciji Espacea. Benzinski motor razvijao je 194 KS pri 5750 o/min uz 278 Nm okretnog momenta i bio je povezan s četverostupanjskim automatskim mjenjačem koji je snagu slao na prednju osovinu. Motor je zapravo bio i jedini dio ovog Espacea koji nije bio ekstreman. Sbarro Espera Espace Spider proizveden je u samo jednom primjerku i trenutno se nalazi u muzeju Matre u mjestu Salbrisu u Francuskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 05:45