Automobilski proizvođači oduvijek su htjeli stvoriti model koji će se zavući pod kožu i osvojiti srca kupaca i ljubitelja oktana. Danas takvih modela ima sve manje, možemo ih nabrojati na prste dvije ruke. Pa je stoga još i tragičnije kada od nekog vrhunskog modela pokušavaju stvoriti jeftiniju ili ekonomičniju verziju. To je slučaj koji se dogodio sa sljedećih devet modela. Ovo je naš (po nekome možda i subjektivan) pregled...
Ford Mustang EcoBoost
Nakon što je postao automobilska ikona u SAD-u i svijetu, Ford Mustang je 2014. napokon stigao i u Europu. Zaljubljenici su se veselili, ali veliki V8 nije bio baš kompatibilan s cijenom goriva na starom kontinentu. Nema problema, pomislio je Ford - u ponudu ćemo staviti 2,3-litreni četverocilindrični Ecoboost.
Time će svi biti sretni. Pa ne baš. Blasfemija je staviti kultni američki mišićavi model u istu rečenicu s 2,3 litrenim četverocilindarskim motorom. Zna se što mora brundati pod prednjim poklopcem, to je jasno V8 motor. Ako želite štedljiv automobil, onda uopće nemojte ni kupovati Ford Mustang.
Toyota Supra IV 220 KS
U svom twin-turbo izdanju četvrta generacija Supre jedan je od najlegendarnijih automobila 1990-ih. To je automobil iz snova mnogih mladih koji su gledali filmski serijal Brzi i žestoki, a uostalom, uz sjajan šestocilindrični 2JZ motor, ima veliki potencijal performansi.
No obožavatelji često zaboravljaju činjenicu da je automobil dolazio i s osnovnim modelom koji je koristio verziju bez turba, samo s atmosferskim ‘šestakom‘, s manjim kotačima i bez stražnjeg "krila". Proizvodio je prilično zdravih 220 KS, ali u relativno teškom automobilu bio je prilično nezanimljiv u usporedbi s 330 KS verzije s dvostrukim turbopunjačem. I tome dodajte automatski mjenjač...
Nissan 240 SX Kabriolet
Uzmite automobil koji je cijenjen zbog upravljanja i zabave za volanom i pretvorite ga u automobil koji nudi manje zabave i lošije upravljanje. To se dogodilo s Nissanom 240SX u kabrio varijanti. Automobil koji je izgubio strukturnu krutost, dobio dodatnu masu i mehaničku složenost u odnosu na izvrsni kupe. A osim toga, čak i ne izgleda tako dobro. I krov prokišnjava. Ipak, barem možete uživati u nebu iznad glave dok žalite zbog svojih odluka.
Ferrari 208 GTB
Ferrari 308 GTB nalazi se visoko u panteonu sjajnih automobila. Imao je laganu karoseriju od fiberglasa i prekrasan V8 motor koji je davao više od 250 konjskih snaga, što je bilo dosta snage u ranim 1980-ima. Ali tada je ovaj talijanski proizvođač automobila odlučio stvoriti dostupniji, zanemario pažnju na detalje i u automobil ugradio manji i manje snažan motor. Rezultat je bio Ferrari 208 GTB Turbo, koji je proizvodio samo 220 KS konjskih snaga iz 2,0-litrenog V8 Turbo motora.
Nissan Skyline R32 Gxi
Ljubitelji japanske marke doslovno će poludjeti kada čuju ime Nissan Skyline u Gxi verziji. GXi izvedba Nissanove kultne generacije R32 odbacila je turbopunjač, izbacila pogon na sva četiri kotača i dodala dvoja dodatna vrata straga. Osim toga, ispod haube je bio samo četverocilindrični motor koji je mogao razviti 90 konjskih snaga. Rijetko kada je omjer potencijala i razočaranja bio tako velik.
BMW E31 850i
Dolazimo do prvog od tri najkontroverznija automobila na ovoj listi. U teoriji, top motor Serije 8 bio je izvrstan izbor - snažan, atmosferski V12 ispod haube i zadivljujući izgled temelj su za kultni status sami po sebi. No u praksi je 5,0-litreni motor bi sve samo ne top izbor.
Agregat je bio težak, što se negativno odrazilo na upravljivost, bio je prekompliciran, što je značilo da se često kvario (a danas ga mogu sastaviti samo stručnjaci), a i kad je radio, nije značajno povećao učinak. Usporedbe radi, kasnija V8 verzija modela 840i imala je samo 14 konjskih snaga manje, ali je bila okretnija.
BMW E46 M3 Cabriolet SMG
BMW M3 generacije E46 jedan je od najboljih koje je BMW ikada proizveo - u to nema sumnje. No konkretno, verzija s otvorenim krovom u kombinaciji sa SMG mjenjačem nešto je lošija od svih ostalih BMW M3 tog vremena. SMG je tada bio najavljivan kao F1 tehnologija u cestovnom automobilu, ali to je bio samo robotizirani ručni mjenjač, koji je općenito jedan od lošijih automatskih mjenjačkih sustava.
BMW E36 M3 (izvedba za SAD tržište)
BMW M3 generacije E36 ikonski je automobil 1990-ih, no model koji smo vozili u Europi bio je znatno bolji od onog koji je poslan Amerikancima. U SAD-u, E36 M3 ozbiljno je kastriran s drugačijim, mnogo manje snažnim motorom - 240 umjesto 320 KS - zbog zakona o ispušnim plinovima. Osim toga, mogli ste ga kupiti s klasičnim automatskim mjenjačem, što je učinilo da su mu performanse još slabije i a je izgubio draž pravog vozačkog auta. Dodajte i serijske kromiranje felge i imate kultnog M sportaša 1990-ih za Ameriku.
Toyota Yaris GR (za japansko tržište)
Da, Toyota GR Yaris koju imamo u Europi je izvrsna. U Japanu, međutim, Toyota prodaje drugačiju izvedbu, koja je izgubila pogon na četiri kotača, a motor je također slabašan. Uglavnom, dvije najvažnije stvari koje Yaris GR čine Yarisom GR. Japanski model ima pogon na prednje kotače i trocilindrični 1,5-litreni motor bez turbopunjača sa 118 konjskih snaga uz bestupanjski CVT mjenjač.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....