OKTANSKI CIRKUS

Nikad viđeno u Formuli 1: Prvi put u povijesti istovremeno će voziti čak šest svjetskih prvaka!

SEBASTIAN VETTEL Prvak 2010. i 2011.



'Sve dobre stvari dolaze u trojkama'

U 60-godišnjoj povijesti Formule 1 samo su dvojica vozača uspjela osvojiti tri naslova svjetskog prvaka za redom, Juan Manuel Fangio i Michael Schumacher. Puno je velikih vozača koji su bili korak do ponavljanja njihovog uspjeha - Senna, Prost, Alonso, Häkinen, Brabham - no svi su polomili zube.

Sebastian Vettel je sljedeći na redu, mladi Nijemac koji je već porušio niz rekorda u oktanskom cirkusu.

- Sve dobre stvari u životu dolaze u trojkama - šali se kao i inače Nijemac.

- S obzirom kako je protekla 2011. mislim da je sasvim logično da me se smatra prvim favoritom.

To je, nažalost konurencije, mislio ozbiljno.

- Bila bi laž kada bih rekao da smo imali perfektnu predsezonu jer još uvijek imamo stvari koje treba popraviti na bolidu. Prerano je predviđati kako će završiti sezona, tek će Australiji otkriti pravi odnos snaga.

Ipak, malo je sumnji da “ubojica dječjeg lica” neće sjediti u bolidu s kojim će moći nastaviti niz pobjeda, ali je zato sumnja da neće dominirati u jednakoj mjeri kako je to činio posljednje dvije sezone (pogotovo 2011). Ne zato što je Adrian Newey napravio lošiji posao kod dizajniranja posljednjeg Red Bulla nego zato što se konkurencija približila.

Prošle sezone je Vettel konstantno ponavljao isti recept - poharao bi kvalifikacije i onda se odmah u početnim krugovima utrke odmaknuo od pratnje i odjurio prema pobjedi. Rivali se nadaju da će ova godina biti nešto drukčija, pogotovo u kvalifikacijama, odnosno da će u tom slučaju Vettel morati dokazati da je doista veliki vozač. Naime, u poplavi pohvala koje se slijevaju na njegov račun jedinu opasku koju kritičari mogu izvući je ta da nije jednako dobar kada se treba iz pozadine izboriti za prvo mjesto.

Lako je do pobjede doći kada si stalno prvi, što je najčešći način kako je Vettel pobjeđivao, ali kada treba pretjecati i probijati se prema vrhu, onda Nijemac ne izgleda tako briljantno. Ako će konkurencija ove sezone biti bliže, onda će mladić iz Heppenheima imati priliku razbiti taj mit.

JENSON BUTTON Prvak 2009.



'On je najopasnija prijetnja Vettelu'

Kada je potpisao za McLaren, proslavljeni Jackie Stewart je uzviknuo:

- Kakva greška! Ulazi u lavlji brlog, rastrgat će ga tamo.

Pri tome je mislio da će ga “rastrgati” Lewis Hamilton, ali jedina greška koja se dogodila je ona u procjeni Sir Jackija.

Jenson Button je u 2011. zasjenio nomilano prvog vozača McLarena, dapače izišao kao uvjerljivi pobjednik iz tog internog dvoboja. Stekao je simpatije momčadi, a u stručnim krugovima ga sada svi ozbiljnije shvaćaju, ali i cijene njegovo vozačko znanje, element zbog kojeg je i pobijedio “prirodno bržeg” Hamiltona.

- Jenson je sada bolji vozač nego li one godine kada je osvojio naslov prvaka - komentirao je David Coulthard.

- Bolji je u čuvanju guma, u strategiji utrke, bolje razumije kako će se stvari razvijati i zato će opet biti veliki problem za Hamiltona - dodao je Škot koji je najvećio dio karijere proveo u Wokingu.

Međutim, s obzirom kako stručnjaci ocjenjuju učinak McLarena na predsezonskim testiranjima, Button će imati veći cilj nego li bolji plasmana od momčadskog kolege.

- Tko je najopasnija prijetnja Vettelu? Rekao bih Button.

Tako situaciju u predvečerje starta sezone vidi šef Red Bulla Christian Horner.

Ni Button ne skriva da želi ponoviti 2009. kada je naslov osvojio s nadmoćnim Brawnovim bolidom. Sada ga želi osvojiti temeljem vlastitih zasluga, da se riješi etikete “bio je prvak samo radi najboljeg bolida”.

- Nema isprike ove godine da ne osvojim naslov - hrabro je najavio Jenson.

- Osjećam da s ovom momčadi imam sve. Odnos koji sam uspostavio s mehaničarima i inženjerima u momčadi je fantastičan, osjećam se sjajno unutar ove grupe ljudi i želim osvojiti titulu. Sve oko mene je posloženo idealno, imam najboljeg menadžera u Formuli 1, imam najboljeg glasnogovornika, najboljeg fizioterapeuta, vjerujem da imam i najbolju momčad - zaključio je Button.

KIMI RÄIKKÖNEN Prvak 2007.



' Tko me otpiše, ne poznaje me dobro'

Kada je odlazio nakon sezone 2009. mnogi nisu vjerovali da će se ikada vratiti, ali dvije godine i nekoliko razbijenih Citroëna u društvu relijaškog kralja Sebastiena Loeba kasnije, Ledeni čovjek je ponovo tu. Kimi Räikkönen je za sobom uvijek povlačio kontroverze, izazivao podvojena mišljenja, ali je uvijek bio i ostao jedinstven sebi. Nije se promijenio ni nakon avanture u reliju, odnosno američkom NASCAR-u mjestima gdje nema toliko medijske halabuke, ali ni “političkih“ igrica koje su mu toliko smetale dok je vozio bolide McLarena i Ferrarija.

Po objavi da se vraća u Formulu 1 odmah su iskočila pitanja - čini li to samo zbog novca? Ima li zaista motivacije? Ne bez razloga jer je u 2009. izgledao posve bezvoljno.

- Nikad me nije bilo briga, niti sam gledao što drugi ljudi govore. Radim po svome, one stvari koje me čine sretnim i to je sve.

Makar flegmatičan, stalna pitanja oko motivacije s kojima se suočava posljednjih mjeseci ipak ga uspiejvaju povremeno izbaciti iz takta.

- To je samo vaše mišljenje. Nikad nisam imao problema s motivacijom. Da jesam, da mi nije bilo dovoljno zabavno, sigurno bih i ranije otišao iz Formule 1. I ne bih se sada vraćao.

Iz relija se, reći će, vratio jer mu je dosadilo juriti između drveća i boriti se sa štopericom, već je poželio voditi bitku na stazi kotač uz kotač s drugim bolidima. U dvije godine koliko da nije bilo, bolidi F1 se nisu dramatično promijenili, ali neke stvari ipak jesu. Kimi primjerice nikada nije vozio s Pirellijevim gumama, niti s pomičnim stražnjim krilom (DRS), što je jedan detalj koji mu se posebno ne sviđa.

- Pomično krilo je glupost. Nije više zabavno pretjecati jer se ne moraš ni pomučiti, stisneš tipku i samo prođeš bolid ispred sebe.

U njegovo vrijeme, primjerice, nije bilo ni zabrane dolijevanja goriva.

- Ništa zato, pit stop je samo malo kraći i to je sve. Nije to razlika kao dan i noć, i dalje je to isti sport.

Zločesti dečko koji se voli družiti i s čašicom, točnije bocama votke, došao je u Lotus kao zamjena za Roberta Kubicu i vjeruje da će opravdati ulogu koja mu je povjerena. Iako ima skeptika...

- Onaj tko me otpiše, ne poznaje me - kratko je replicirao Finac.

FERNANDO ALONSO Prvak 2005. i 2006.



'Nismo baš u formi poput Messija i Inieste'

Iako na sav glas i gdje god stigne hvali Ferrari, “najbolja momčad koja bi je postala druga obitelj”, Fernando Alonso se sigurno katkad u nekim svojim intimnijim trenucina zapita je li odluka da potpiše ugovor s talijanskom momčadi sve do 2016, praktički do kraja karijere, bila baš najpametnija.

Jer scuderia je čini se opet podbacila kod izvedbe novog bolida. Na predsezonskim testiranjima nisu bili među najboljima, a stanje je postalo toliko alarmantno da su iz momčadi čak u jednom trenutku i zabranili svojim vozačima komunikaciju s medijima.

Fernando, međutim, nije izdržao pa je u jednoj izjavi slikovito opisao u kakvom je stanju Ferrari uoči starta sezone.

- Trenutačno nismo baš u formi kao Messi i Iniesta.

No, u najavama sezone malo tko će unaprijed zanemariti Španjolca kao jednog od pretendenata na naslov prvaka.

- Sve dok Alonso sjedi u bolidu, ne smije ga se otpisati. Ako itko može izvući maksimum iz bolida, što znači i s lošim bolidom ostvariti dobar rezultat, onda je to Fernando - pohvalio ga jedan od konkurenata Mark Webber.

Alonso će biti jedan od rijetkih favorita za naslov koji neće imati problema s momčadskim kolegom. Felipe Massa lani nije pokazao ništa čime bi mogao nauditi Španjolčevom statusu broja 1 u Ferrariju. Doduše, Brazilcu visi mač nad glavom jer šefovi su mu već objavili ultimatum - sada ili nikada. Ako ne bude na barem približnoj razini kao Alonso slijedi mu otkaz. Nema sumnje da će to biti dovoljan motiv za Massu, samo je pitanje ima li kvalitetu za takav domet.

Jednako kao što je pitanje može li Ferrari dati Alonsu ravnopravan bolid Red Bullovom. Ostatak posla će već sigurno odraditi odlično.

MICHAEL SCHUMACHER Prvak 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003. i 2004.



'Još sam uvijek dovoljno dobar za ovo društvo'

Dvije sezone su iza njega, ali sezone u kojima nema ni pobjede, ni postolja, ni pole positiona, ničega čime bi opravdao status najtrofejnijeg vozača svih vremena. I čime bi opravdao svoj povratak iz mirovine.

Veliki Schumi danas gleda u leđa 16 godina mlađem Nici Rosbergu momčadi Mercedesa, što djeluje prilično uvredljivo za sedmerostrukog prvaka svijeta i pobjednika 91 utrke. Dapače, Rosberg je nedavno poručio kako mu je momčadski kolega s kojim se najviše mučio bio Mark Webber, a ne Schumacher.

No, slavni Nijemac se odbija predati, bez obzira kako ova sezona prošla nada se novom ugovoru kako bi 2013. dočekao svoju jubilarnu 20. sezonu u Formuli 1.

- Još uvijek sam dovoljno dobar da budem u ovom društvu - uporno inzistira 43-godišnji Schumacher.

- Uvjeren sam da mogu ponovo pobjeđivati. Treba nam još mali korak s razvojem bolida i bit ćemo u vrhu.

Hoće li Schumi i dalje rasprodavati ugled nekadašnjeg prvaka ili će ponovno dotaknuti zvijezde ne ovisi, nažalost, o njemu. Jedini način kako može doći do vrha je da mu Mercedes osigura bolid bolji od ostalih, jer na temelju zahrđalih vozačkih vještina ne može temeljiti optimizam.

- Bilo bi lijepo vidjeti Schumachera u kvalitetnom bolidu jer onda bismo znali da ako ne pobijedi da je to njegovom krivicom, a ne zbog slabog bolida. Zato bi bilo zanimljivo da vozi Red Bull, to bi dalo stvarnu sliku o današnjem Michaelu - komentirao je Bernie Ecclestone.

Dobra ideja, no nije li dovoljan dokaz i da unutar Mercedesa ne može pobijediti Rosberga?

LEWIS HAMILTON Prvak 2008.



'Ukidam partyje i držim se dijete'

Glavno pitanje za njega je - koje će lice pokazati u 2012? Ono ružno iz turbulentne protekle godine ili ono iz 2008. kada je bio najbolji na svijetu?

Lani je izlijetao, sudarao se (omiljena meta mu je bio Felipe Massa), bio kažnjavan, stalno bio u nekim incidentima, dok se u privatnom životu rastajao pa mirio s djevojkom, što mu je sve zajedno donijelo puno frustracija. U međuvremenu je uspio i snimiti glazbeni album (ne uz pomoć lijepe Nicole), ali i izdati donedavnog prijatelja Adriana Sutila koji ga je nazvao “kukavicom i nečovjekom” jer mu nije došao kao svjedok na njegovo suđenje.

Hamilton je javno govorio kako zavidi i momčadskog kolegi Jensonu Buttonu “koji ima idealno posložene sve stvari u život”. Na kraju ga je taj Button pobijedio i u internoj bitci unutar McLarena što je malo tko bio spreman predvidjeti uoči sezone.

Svemu tome uprkos, i u osvit nove sezone, opet će stručnjaci dati prednost Hamiltonu u odnosu na Buttona jer “Lewis je prirodno brži od njega”. Možda je, ali samo ako je u potpunosti koncentriran na F 1, a ne ostale aktivnosti.

- Prošle godine sam često izlazio van i zabavljao se misleći da to neće utjecati na moj posao na stazi. Ali, prevario sam se i zato ove godine ukidam partyje - najavio je nanovo motivirani Lewis makar je nedavno preselio iz Švicarske u Monte Carlo, poreznu oazu, ali i grad u kojem zabave ne manjka.

Da se posvetio F1 otkrio je i u vrijeme Božićnih blagdana. Tada si je, naime, uskratio brojne gurmanske užitke.

- Svi oko mene jedu špek, meso, palačinke, kolače, a ja sam se morao držati dijete od žitnih pahuljica, riže, graha i ribe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 19:33