GARAŽA

Napravljeni samo po jedan primjerak: ove Mercedese vjerojatno nikada nećete vidjeti na cesti

Bilo kao tvornički prototipi, bilo kao već poznati modeli oplemenjeni karoserijama s dizajnerskim potpisom, ili tek radovi samoukih majstora, ovo su najrjeđi Mercedesi koje ste ikad vidjeli
 Foto: Mercedes

Mercedes 190E svakako je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih modela u posljednjih 40 godina i prvi Baby-Benz kojem se u startu nije proricala osobito uspješna budućnost. No milijunska je naklada pobila sva očekivanja skeptika. A sada pogledajte ovo: Mercedes 190E 2.6 Cabriolet prototip iz 1990. godine! Nažalost, zauvijek je ostao koncept i nikada nije izašao na megdan BMW-u serije 3 kabrio. Šteta... Jer oku je vrlo privlačan, mogao je komotno prevesti četiri putnika, a ispod poklopca je kucao 2,6-litreni redni 6-cilindraš od 160 KS.

Foto: Mercedes, Pininfarina, arhiva

Zapravo je ovaj prototip poslužio tek kao proba funkcioniranja krova za broj veću E klasu Cabrio (W124) koja je predstavljena 1991. godine. Ako se vratimo još malo u prošlost, od posebnih bi modela mogli izdvojiti Mercedes 230 SL "Pagoda" (W113, 1963. –1971.) kojeg je ugledna karoserijska karoserijska radionica Frua 1966. godine prekrojila u nevjerojatni Mercedes 230 SLX Shooting Brake. Izrađen je samo jedan primjerak. Slično je i s jedinstvenim Mercedesom 230 SL Pininfarina Pagoda. Predstavljen je 1964. na Salonu automobila u Parizu s potpisom vrsnog talijanskog majstora dizajna, premda se već i serijski model predstavljen samo godinu ranije (dizajnirao ga je Paul Bracq) smatrao dizajnerskim remek-djelom.

Još jedan vrlo, vrlo, rijedak Mercedes nosi Pininfarinin amblem na boku. Izrađen je tek jedan (i danas ga vozi vlasnik iz Nizozemske), a riječ je o Mercedesu 300 SEL 6.3 Pininfarina Coupe, ali o kojem (ako pogledate fotografije shvatiti će te i zašto) i u Mercedesu i u Pininfarini nerado govore. Izrađen je 1969. godine na osnovi W108/109 generacije (1965. - 1972.) sa željom Pininfarine da izradi najposebniji coupe ikad... Sa stražnjim krajem poput BMW-a i prednjim krajem (kasnije pokazanog) Rolls-Roycea Camargue, ovaj je model s licem koje je najbolje zaboraviti možda i najlošija kreacija Pininfarine svih vremena.

U kategoriju posebnih i malobrojnih posebnih modela svakako bi upao i Mercedes 190 E 2.6 City Schulz iz 1991. godine. Ideja? Skratiti "Stodevedesetku" na praktičnog kompakta za gradske potrebe. Uz ovih pet navedenih prerada, diljem svijeta brojni su samouki majstori ili ozbiljnije radionice Mercedese svih generacija prekrajali u pick-upove, karavane, produžene limuzine, Landaulette, shooting-brakeove ili coupe modele, ili pak kombinirali karoserije i detalje različitih generacije poput stanovitog Brace Tuninga... Uglavnom kroz desetljeća bilo je tu svega. Pogledajte našu fotogaleriju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 01:12