Danas već klasik

Napravljen po specijalnoj narudžbi: Ovaj Bugatti Veyron je bio skuplji od novog Tourbillona

Ovaj Veyron Grand Sport Vitesse je svojom cijenom prije desetak godina premašio i novi Tourbillon koji bez poreza košta 3,8 milijuna eura

Najskuplji Bugatti Veyron

 Mechatronik GmbH

Bugatti Veyron je brio prvi hiperautomobil, prvi serijski cestovni auto s više od 1000 KS i brzinom većom od 400 km/h. Kao i kod Chirona, tijekom proizvodnje je predstavljen velik niz modela ograničenih izdanja. No niti jedna od tih specijalnih verzija nije koštala toliko koliko ovaj Veyron Grand Sport Vitesse koji je svojom cijenom prije desetak godina premašio i novi Tourbillon koji bez poreza košta 3,8 milijuna eura.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

Ovaj Veyron ima nevjerojatnu priču. Izvorni vlasnik automobila volio je ekskluzivni Veyron 16.4 Pur Sang i želio je kupiti sličan ali još čudesniji Grand Sport Vitesse. Pur Sang se isticao zahvaljujući poliranim aluminijskim dijelovima karoserije koji su kombinirani sa središnjim dijelom karoserije od karbonskih vlakana. Korišteni aluminijski dijelovi bili spojeni varenjem, a prednji odbojnik, koji je izgledao kao da je izrađen od aluminija, bio je samo obojen da izgleda kao aluminij.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

To nije bilo dovoljno dobro za osobu koja je naručila ovaj Grand Sport Vitesse. Želio je Veyron pun aluminijskih dijelova izrađenih iz jednog komada, a ne spojenih varenjem. Bugattijevi inženjeri izradili su poseban CAD program i utvrdili da će za to biti potrebno 20 tona aluminija, zbog čega je izrada automobila bila preskupa. Francuski proizvođač automobila obavijestio je vlasnika o ovoj lošoj vijesti i rekao da se mora napraviti praktičnija verzija. Vlasnik je odbio popustiti, tvrdi njemački Mechatronik koji sada prodaje ovaj automobil.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

Izvorni vlasnik bio je jedina osoba na svijetu koja je naručila svih šest primjeraka iz serije Grand Sport Vitesse ‘Legends‘ i nekoliko primjeraka Veyrona Super Sports. Prijetio je da će otkazati sve narudžbe ako mu Bugatti ne napravi aluminijski Vitesse kakav je želio. Bugatti je popustio i proveo više vremena na proizvodnji ovog Veyrona nego bilo kojeg drugog.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

Iako nije jasno koliko je točno izvorni vlasnik platio, cijena aluminijske karoserije i dodatnih opcija koje je vlasnik odabrao bila je veća od cijene kompletnog Grand Sport Vitesse koji je tada koštao od 2,4 milijuna eura bez poreza. Stoga je vrlo izgledno da je cijeli automobil koštao oko 5 milijuna eura bez poreza, možda i više.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

U suprotnosti s ulaštenom aluminijskom karoserijom, iznutra auto ima crvenu kožu s crnim šavovima i izvezenim naslonima za glavu s natpisom "Kaq". Mnoštvo sjajnih karbonskih vlakana također se nalazi preko središnje konzole i tunela mjenjača. Jedan posebno zanimljiv uzorak maske koji je također sastavljen od slova KAQ.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

Sve ovo ukazuje da je zahtjevni vlasnik zapravo možda bio Khadim Abdullah al-Kubaisi, kontroverzni poduzetnik iz Ujedinjenih arapskih emirata. Ovo možda objašnjava zašto se auto sada našao u prodaji jer nekoliko europskih država je u od 2018. do danas zaplijenilo velik dio kolekcije njegovih superautomobila i hiperautomobila zbog sumnje u pranje novca.

image

Najskuplji Bugatti

Mechanotronik

Prodavatelj auta nije objavio nikakvu traženu cijenu za ovaj automobil, no s obzirom na to da je do sada prešao tek 750 kilometara vjerojatno će ovaj Veyron biti prodan za više od 10 milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 14:57