MOTOCIKLI

Na testu Piaggio Medley S 150: Jeftinija alternativa poprilično skupljem Beverlyju

Dotjerani Medley, čiji motori sad zadovoljavaju Euro4, jeftinija je alternativa priličnih 40.600 kuna skupom Beverlyu 300
Piaggio Medley S
 Ivan Lacković

Već četiri godine Piaggio nudi Medley, skuter s prednjim kotačem od 16 cola i prtljažnikom od 36 litara, točno na pola puta između pola broja manjeg Libertyja i pola broja većeg Beverlyja. U studenome prošle godine, na vjerojatno posljednjem ikad održanom salonu motocikala u Milanu (EICMA) predstavili su dotjerano izdanje s novom generacijom motora od 125 i 150 ccm, koji sad udovoljavaju normu Euro4. Novi Medley kreće od 28.200 kuna za osnovni Medley 125, a samo 1290 kuna skuplji je top-model Medley S 150.

image
Piaggio Medley S
Ivan Lacković

Premda je sjedalo redizajnirano, prostor ispod njega ostao je netaknut i još uvijek mjeri sjajnih 36 litara, što znači da u njega i dalje stanu dvije integralne kacige. Rekord! Tajna je u relativno malom stražnjem kotaču (14 cola) i spremniku goriva pomaknutom ispod platforme za noge vozača (7 litara), koja je još uvijek dovoljno velika da prihvati ruksak, a sad je dobila i praktičnu kukicu za vješanje. Pretinac ispred koljena vozača opremljen je priključkom za punjenje mobitela (USB), nova su i diodna svjetla te naplaci (16 sprijeda, 14 straga), a šira je i stražnja guma (120/70 R14).

image
Piaggio Medley S
Ivan Lacković

Puno je, međutim, važnije da su dotjerani jednocilindarski vodom hlađeni motori od 125 i 150 ccm. Zahvaljujući novoj glavi, klipu, ubrizgavanju, elektronici i mapiranju, kao i 1,5 litara većem airboxu, nova generacija Piaggiove obitelji i-get razvija maksimalno dopuštenih 15 KS umjesto prijašnjih 12,2 KS u izdanju 125, odnosno 16,5 KS umjesto 15 KS u izdanju 150.

image
Piaggio Medley S
Ivan Lacković

Sjedi se i dalje sjajno. Ručice upravljača na pravoj su udaljenosti, koljena ostaju podalje od štitnika, a sasvim je dovoljno i prostora na platformi za stopala. Istini za volju, zbog spremnika za gorivo nema ga dovoljno za premještanje stopala, ali to i nije nužno loše, jer je osjećaj u vožnji sa stopalima oslonjenim o središnji tunel sjajan. Pogotovo što presvlaka sjedala nije više klizava kao prije, pa donji dio leđa možete čvrsto osloniti o minijaturni pregib.

image
Piaggio Medley S
Ivan Lacković

Svega 136 kilograma lagani skuter i dalje je na rupama, tračnicama i šahtovima prepunim gradskim ulicama ludo siguran zahvaljujući prednjem kotaču od 16 cola. I podsjeća na broj veći Beverly, pogotovo u snažnijem izdanju s jednocilindrašem od 150 ccm, u Italiji popularnom zbog činjenice sa skuterima od 125 ccm nema izlaska na autostradu. Tajna je, dakako, u okretnom momentu - 12 prema 15 Nm. Na prvu ne djeluje puno, ali to je čitavih 25 posto! I u vožnji se itekako osjeća, pogotovo kad brzina naraste iznad 50 km/h (Medley 150 na autocesti dohvati krajnjih 110 km/h), a skuplji je svega 790 kuna! Kad smo već kod doplata, vrijedi izdvojiti još 500 kuna za izdanje S sa mat-crnom bojom i crvenim detaljima (opruge, sjedalo, prednja maska).

Tehnički podaci
Motor 1 cilindar, 4-taktni, 4 ventila,
hlađen tekućinom
Obujam 155,2 ccm
Provrt i hod 58 x 58 mm
Snaga 12,1 kW/16,5 KS pri 8750 o/min
Okr. moment 15 Nm pri 6500 o/min
Mjenjač bestupanjski
Okvir jednostruki, čelični
Ovjes sprijeda teleskopska vilica ø33 mm
i hoda 88 mm, straga dvostruka opružna
noga, podesiva u predopterećenju hoda 76 mm
Kočnice sprijeda jedan disk ø260 mm,
straga jedan disk ø240 mm
Gume sprijeda 100/80-16,
straga 120/70-14, Michelin City Grip
Spremnik goriva 7 litara
Međuosovinski razmak 1395 mm
Visina sjedala 79,9 cm
Težina 136 kilograma
Cijena 28.990 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 18:46