Mercedes C43 je prvi pravi AMG! Jer, dok je raniji C36 bio tek paket na popisu dodatne opreme (AMG-Technik Paket, kod 957) za već proizvedeni C280 (baš kao što je i E50 nastajao od već gotovih E420), C43 se od dijelova proizvedenih u Affalterbachu - prije svega V8 motora s 306 KS - sastavljao u Mercedesovim pogonima u Bremenu. Baš kao i svaki idući automobil s oznakom AMG.
Tako je Mercedes C43 AMG je u jesen 1997. bio zvijezda Mercedesova štanda u Frankfurtu i nije dugo trebalo da se stvori lista čekanja, unatoč paprenoj cijeni od 114.000 maraka. Svi su, naime, bili oduševljeni automobilom srednje klase pokretanim 4,3-litrenim V8 s cilindrima pod 90 stupnjeva, jednim bregastim vratilom za svaki red cilindara, ali i tri ventila i dvije svjećice po cilindru.
Već je samo paljenje posebno. Suprotno od većine V8, pali gotovo “na zub”. I prvo dodavanje gasa stvara nedoumicu – motor toliko živahno reagira, kao da je japanski 1.3, a ne moćni V8. Tu je u svojevrsnoj prednosti, jer toliko živahan nije nijedan V8, čak ni iz najsportskijih V8 automobila Made in Italy.
Prilikom izrade ispušnog sustava korišteni su dijelovi s polica koncerna, što je sasvim uobičajena praksa kod svih velikih proizvođača, pa prepoznajemo dosta detalja sa S-klase. Prednost? Vibracija nema ni pri najvećim brzinama. Samo moćni, ali i suzdržani zvuk, u skladu s najboljom tradicijom Mercedesa. V8 jedva da se čuje i samo se povremeno javi punim glasom kroz dvostruki ispušni lonac s prepoznatljivim ovalnim cijevima.
Razvija priličnih 306 KS pri 5850 okretaja, uz najveći okretni moment od čak 410 Nm pri dovoljno niskih 3250 okretaja, što mu je dovoljno za elektronički ograničenih krajnjih 250 km/h i za ubrzanje do stotke za 6,5 sekundi (6,8 sekundi u slučaju karavana zbog dodatnih 40 kilograma).
Crveno polje pritom počinje na 6000 okretaja, ali zahvaljujući dugačko proračunatim stupnjevima prijenosa nema potrebe ni prilaziti mu (najveći broj okretaja je 6250). V8 je, naime, uvjerljiv u svim situacijama. Potpuno je svejedno startali s mjesta, pretjecali uz kickdown ili jurili autocestom - nestvarno je kako C43 ubrzava iznad 200 km/h, čak i pri samom kraju skale brzinomjera koji seže do 280 km/h. Pravi AMG! Čak ni potrošnja nije astronomska i kreće se u okviru od 9 do 23 litre, u pravilu oko 15 litara.
ESP je od početka bio serijski dio automobila, baš kao i poseban sportski upravljač, a na listi standardne opreme našla su se i sportski profilirana sjedala sa sustavom za napuhavanje. Kožna sjedala su grijana, baš kao i sustav brizgaljki za pranje stakla, pa vam je odmah jasno koliko je AMG bolji od običnih Mercedesa. Posebna su priča kotači. Prednji i stražnji bitno se razlikuju – sprijeda su široki 7,5 cola, dok su stražnji čitavi col širi (8,5 x 17).
To se itekako vidi, čak i izdaleka. Na njima su, naravno, i različite gume - sprijeda 225/45 R17, što je u međuvremenu postala jedna od najčešćih dimenzija, dok je straga i danas rijetki 245/40 R17. Tu je i prvi pravi aerodinamički paket, što se najlakše primjećuje u odbojnicima i na pragovima oblikovanima u spojlere. Razlikuje se time uvelike od tadašnjeg C36.
Mercedes C 43 AMG za današnje pojmove izgleda broj manji, a kao klasični karavan pravo je osvježenje u doba vladavine automobila s oznakom SUV. Karavanski je kroj pun pogodak.
Ne samo zato što nudi 35 litara veći prtljažnik (465 prema 430 litara), već ponajprije zbog drugačijeg, pomalo putnog izgleda koji ovom automobilu s izraženo moćnim karakterom sjajno pristaje. Posebnost se ogleda i u broju proizvedenih primjeraka - ukupno ih je napravljeno 3085 limuzina, te svega 772 karavana s oznakom T.
I najvažnije – kakav je danas, nakon pune 24 godine? Sjajan. Apsolutno sjajan, bez obzira na priličan broj prevaljenih kilometara (200.000). Jedino se primjećuju na upravljaču.
Sve ostalo je u zaista izuzetnom stanju. Vjerojatno zasluge u cijeloj priči ima i činjenica da je svoju mladost C43 T AMG proveo u Švicarskoj. Ako smijemo ići u detalje, recimo samo da na počecima ispušnog sustava, odmah uz glave motora, još uvijek postoji tvornički premaz. Nije niti izgorio do kraja…
Ukratko
C 43 AMG pokretao je, kao što oznaka otkriva, 4,3-litreni V8 s 306 KS. Nosač ispod prednjeg poklopca otkriva da je u planu bila i još snažnija verzija s mehaničkim kompresorom
S imitacijom ugljičnih vlakana umjesto dotad uobičajene lamperije, ali i crnim oblogama krova, C 43 AMG je utro put izgledu svih današnjih modela s oznakom Mercedes-AMG
ESP je dolazio serijski, baš kao i sportska sjedala s napuhavanjem bočnih oslonaca. Automatski je mjenjač imao pet stupnjeva prijenosa, umjesto dotad uobičajena četiri
U prtljažnik C-klase spremne pojuriti do elektronički ograničenih 250 km/h stane lijepih 465 litara. Aluminijski naplaci od 17 cola tipični su za vrijeme s početaka tvrtke AMG
Karavana s oznakom T proizvedeno je svega 722 primjeraka, jedan se već godinama vozi po Hrvatskoj, a svoj život je započeo u Švicarskoj. Bez davanja je stajao za sredinu devedesetih paprenih 114.000 maraka
C 43 je raspolagao i ozbiljnim aerodinamičkim dodacima, prije svega prednjim odbojnikom i pragovima
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....