SA ZNAKOM ABARTHA

Kolekcionarski primjerak: Prodaje se prvi prototip kultne Lancije 037, legende reli Grupe B

Premda cijena nije istaknuta, nagađa se kako bi auto mogao postići iznos od oko 900.000 eura
Lancia 037 prototip
 RM Sotheby‘s

Početkom osamdesetih u sportskom odjelu Lancije punom se parom radilo na projektu novog auta za reli s mehaničkim rješenjima u skladu s novim pravilima Grupe B, po kojima, među ostalim, nisu bila dozvoljena velika odstupanja u odnosu na verziju namijenjenu cestovnoj uporabi, koju je svaki proizvođač morao izraditi u najmanje 200 primjeraka da bi dobio homologaciju za utrke.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

Tako je tada kao direktni nasljednik Stratosa stvorena Lancia 037, koja se oslanjala na GT model Montecarlo, u verziji s uzdužno centralno postavljenim dvolitrenim Abarthovim motorom sa 16 ventila u glavi i kompresorom. Dizajnirao ga je Pininfarina, koji su pobrinuo za dotjerivanje aerodinamike, ali i serijske proizvodnje, uvodeći vrlo sofisticirana tehnička rješenja.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

"Brzo sam se privikao na taj izvanredni i ekstremno brzi auto. Veća težinu na stražnjoj osovini zahtijevale su kasno kočenje, lagano puštanje nosa u zavoj, ali već na sredini zavoja počinje ubrzavanje" - svojevremeno je za 037 s kojim se 1983. na koncu sezone okitio i naslovima talijanskog i europskog prvaka, izjavio legendarni trkač Massimo Biasion prisjećajući se prvog testiranja. Prije legendarne "Kraljice" Delte, 1980-ih je dakle, postojala još jedna velika Lancia, također još jedan od najpoznatijih reli bolida koji je osvojio momčadski naslov svjetskog prvaka u reliju 1983. godine.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

Bio je poznat po svom obliku i činjenici da je bio posljednji prvak relija samo sa stražnjim pogonom. Onima koji obožavaju reli strojeve iz najboljeg vremena utrkivanja možda bi bila zanimljiva ova informacija: uskoro će se na prodaju ponuditi ne gotov automobil za utrke već ni manje, ni više, prvi prototip 037 s brojem šasije SE 037-001 koji je izašao iz pogona Abartha.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

Konkretni primjerak je prošao rigorozna ispitivanja kako u zračnom tunelu tako i na stazi, gdje su ga vozili Markku Alén, Adartico Vudafieri i Giorgio Pianta. Do 1982. godine nosio je kultne Martini boje, a poslužio je i kao automobil za ispitivanje staze na reliju Acropolis.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

Nakon toga automobil je završio u rukama Sergija Limonea, čuvenog talijanskog inženjera, oca brojnih projekata trkaćih modela za Fiat, uključujući Lanciju Rally 037, Deltu S4 i Lanciju Deltu za FIA Svjetsko prvenstvo u reliju, te Alfi 155 i 156 za prvenstva turističkih automobila. Inženjer ga je uz puno truda i muke vratio u kompletno prvobitno stanje te je auto dobio vrijednu potvrdu autentičnosti od strane Međunarodne federacije za povijesna vozila FIVA-a te službenog talijanskog Lancia kluba.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

Zanimljivo je vidjeti koliko se prototip razlikuje od modela za utrke po detaljima koji još nisu izvedeni precizno, poput spojeva karoserije, ili detalja u unutrašnjosti kojima se u prvoj fazi razvoja nije toliko davalo na važnosti, dok pogled na instrumente, gumbe i prekidače podsjećaju da je ovo doista prototip. Ipak, jasno je: četiri okrugla svijetla sprijeda i straga te otvori na poklopcu motora doživjeli su seriju.

image
Lancia 037 prototip
RM Sotheby‘s

Međutim, najvažnija stvar prototipa nije se mijenjala, a to je Abarthov 4-cilindarski dvolitreni 16V motor s kompresorom od oko 200 KS smješten središnje uzdužno za kojeg je Limone naglasio da ga je vratio u identične prvobitne specifikacije.

Sve u svemu, ovaj rijedak prototip tolike povijesne važnosti i utjecaja u svijetu utrka, bit će ponuđen zainteresiranima putem kuće RM Sotheby's na aukciji u Milanu koja će se održati 15. lipnja, a premda cijena nije istaknuta, nagađa se kako bi auto mogao postići iznos od oko 900.000 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 07:08