
Mnogi klasične aute ne kupuju samo iz ljubavi, već zato što se to često isplati zbog rasta vrijednosti. No taj recept ne pali uvijek. Nizozemski magazin Autoweek je sastavio popis nekoliko "razvikanih" klasičnih automobila kojima je vrijednost u posljednjih šest godina oštro pala. Donosimo ga u nastavku.
1.BMW 503 Coupé (1956.-1959.)
Prelijepi klasik bio je dostupan kao kabriolet i kao coupe. Ima 3,2-litreni V8 s dvostrukim rasplinjačima i snagom od 140 KS, u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače. Cijene su mu oštro pale. prije šest godina je prosječno koštao 340.000 eura, a sada 200.000 eura, što je pad vrijednosti od 42 posto. Napravljena su samo 273 coupea.
2. Volkswagen T1 Samba (1963.-1967.)
Najcjenjenijem Volkswagenov kombiju koji ima 23 stakala, 42 KS i sklopivi krov cijene su eksplodirale posljednjih dvadesetak godina. Prije šest godina neki su se primjerci prodavali i za više od 100.000 eura, a prosječna cijena je bila 90.000 eura. Interes je sada pao, pa se ako i prosječna cijena spustila na 62.000 eura, što je pad od 31 posto.
u3. EMW 327/II Cabrio (1949.-1956.)
Ne, nismo pogriješili s nazivom. Ovaj BMW se stvarno zvao EMW i prava je rijetkost. Nakon Drugog svjetskog rata, istočnonjemački ogranak BMW-a, sa sjedištem u Eisenachu, preimenovan je u EMW, što je kratica za Eisenacher Motorenwerk. Model koji se proizvodio bio je isti kao i prije rata i nudio se kao coupé i kabriolet. Potonja je verzija prije šest godina bila skuplja za 30 posto i prodavala se za 147.000 eura. Sada prosječno o vrijedi 103.000 eura.
4. Mercedes-Benz 300 S i SC (1952.-1958.)
Vrlo vrijedan luksuzni Mercedes se svojim kupcima nije pokazao kao isplativa kupnja. Kabriolet 300 SC (tip W 188-II) izgubio je 25 posto vrijednosti od 2018., umjesto 720.000 eura, sada vrijedi 540.000 eura. I cijena coupea S pala je za 23 posto na 250.000 eura.
5. Porsche 911 Carrera 2.7 (1973.-1975.)
Nevjerojatno, ali i klasični Porsche može izgubiti vrijednost. Ovaj ima sve što je potrebno jednom klasičnom 911, bokser motor sa šest cilindara, 210 KS, juri 240 km/h, ali je u posljednjih šest godina G-generacija Carrere izgubila je na vrijednosti otprilike 21 posto vrijednosti. Sada umjesto 180.000 eura vrijedi "samo" 143.000 eura.
6. BMW 3.0 CSL (1971.-1972.)
Još jedan model za kojeg bismo se okladili da će mu vrijednost rasti. Ovaj klasični E9 ima sve što očekujete od jednog rasnog BMW-a i uz to izgleda savršeno. No i njemu je cijena osjetno pala, s 165.000 na 132.000 eura, što je minus od 20 posto.
7. Mercedes-Benz 500 SL (1980.-1985.)
R 107 je legendarni kabriolet koji je stvoren za vječnost i sada je možda dobra prilika da se kupi model s početka 80-ih godina jer cijena ovog automobila s 240 KS pala za 19 posto. Umjesto 48.000 eura, sada vrijedi prosječno 39.000 eura.
8. Porsche 914/6 (1969.-1972.)
Model kojeg ponekad nazivaju i VW-Porsche je posljednjih dvadesetak godina doživio eksploziju vrijednosti. Nije ni čudo, jer iako je nastao u suradnji s VW-om ovaj automobil je užitak za voziti. Ima zrakom hlađen boxer motor u sredini, pogon na stražnje kotače i, kao u slučaju ove izvedbe, šest cilindara. Međutim prosječne cijene sada padaju. U šest godina je izgubio 18 posto vrijednosti, odnosno cijene su pale sa 74.000 na 60.900 eura.
9. Glas 2600 V8 Coupé (1966.- 1968.)
Izuzetno rijetki auto zaboravljenog proizvođača iz njemačkog Dingolfinga proizveden je u samo 666 primjeraka. Uz tako male brojke, lijep dizajn i V8 motor, za pretpostaviti je da će vrijednost samo rasti. No Glas V8 je u posljednjih šest godina izgubio 18 posto vrijednosti i sada umjesto 80.000 eura, prosječno vrijedi 66.000 eura.
10. Opel Kapitän (1948.-1951.)
Veliki Opel s 2,5-litrenim šestocilindričnim rednim motorom i maksimalnom brzinom od 126 km/h je jedan od najpoznatijih klasika ove marke. Prije šest godina entuzijasti su u prosjeku plaćali 33.300 eura za njega, a sada je cijena 27.600 eura. To je pad za 17 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....