pokazalo istraživanje

Kakva je to održivost? Svaki drugi vlasnik električnog auta ima još i benzinca ili dizelaša za putovanja

Koriste svoje električne automobile samo za kratka putovanja do 50 kilometara, samo 18 posto ih koristi i za duža putovanja

Električni auto na punjaču, ilustracija

 Profimedia

Većina vlasnika električnih vozila izbjegava upotrebu svojih automobila na baterije za putovanja veće udaljenosti, otkriva nedavno provedena anketa. Pritom gotovo svaki drugi vlasnik električnog vozila zadržava benzinski ili dizelski automobil kao alternativu za putovanja koja nadilaze kraće dnevne relacije i time na neki način potvrđuju tezu da su električni automobili još uvijek prečesto "igračke bogatih" koji si mogu priuštiti i nekoliko automobila i koristiti ih po potrebi.

image

Električni auto na punjaču, ilustracija

Alamy/Profimedia

Istraživanje leasing kompanije Zenith, provedeno među 2800 korisnika električnih automobila u Velikoj Britaniji, ukazuje na oprez vlasnika pri oslanjanju na električna vozila ili mrežu punionica za putovanja dulja od 100 kilometara.

Manji broj britanskih vozača električnih vozila, manje od 20 posto, koristi ih za putovanja većih udaljenosti, što može usporiti prelazak na održivije opcije vožnje, piše Daily Mail.

Službene brojke ukazuju na rast broja električnih vozila na britanskim cestama, s prelaskom milijunte registracije u siječnju. No, unatoč sve većoj popularnosti, privatna kupnja električnih vozila zabilježila je pad od 25,1 posto u siječnju, signalizirajući oslabljenu potražnju među potrošačima.

image

Električni auto, ilustracja

S druge strane, poslovne registracije, potaknute povoljnim poreznim olakšicama i shemama plaćanja preko poslodavaca, podupiru tržište električnih vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu. Izvješće Zenitha otkriva da 51 posto vlasnika električnih vozila, što predstavlja više od pola milijuna vozača, još uvijek posjeduje drugo vozilo s tradicionalnim motorom.

Većina njih, 73 posto, s dva automobila u garaži - jednim električnim i jednim s unutarnjim izgaranjem - ne planira se odreći svojih benzinskih ili dizelskih modela u skorije vrijeme, što bi moglo usporiti prijelaz na električna vozila.

Nadalje, istraživanje pokazuje da polovica vlasnika električnih vozila koristi svoje automobile samo za kratka putovanja do 50 kilometara, dok samo 18 posto njih vozila koristi za dulje relacije. Glavne brige uključuju nepouzdanost javnih punionica i strah od nedostatnog dometa, što je za mnoge postalo presudno u percepciji električnih vozila.

image

BMW X6 M

BMW M

Unatoč ovim izazovima, 86 posto onih koji su prešli na električna vozila ne bi se vratilo na isključivo korištenje vozila na fosilna goriva, a sličan postotak vjeruje u poboljšanje infrastrukture za punjenje u nadolazećim godinama. Smanjenje broja vozača koji biraju Tesla vozila ukazuje na rastući interes za raznolikost brendova među električnim automobilima, sugerirajući veću spremnost na istraživanje novih opcija.

Zaključno, iako postoji zabrinutost oko putovanja većih udaljenosti s električnim vozilima, optimizam ostaje visok za budućnost mobilnosti, s nadom u dodatne mjere podrške i ulaganja u infrastrukturu za punjenje kako bi se omogućilo sigurnije i učinkovitije korištenje električnih vozila na svim udaljenostima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 20:30