Da bismo odgovorili na pitanje iz naslova, kao ogledni primjer može poslužiti Volkswagenova tvornica u kojoj se proizvode modeli T-Cross, Taigo i do prošle godine Polo. Njegova je proizvodnja, barem u ovom pogonu, ugašena kako bi se napravilo mjesta za proizvodnju dva nova električna modela najavljena za 2026. godinu.
Riječ je o pogonu Navarra u Pamploni na 1.630.000 kvadratnih metara, a u 2022. godini tamo je bilo zaposleno 4526 radnika, piše Periodismo del motor.
U 2024. godini Volkswagenova tvornica u Navarri proizvela je 274.688 automobila, a od toga je 90 posto izvezeno. I to je bitna posebnost, jer mjesto odredišta uvelike određuje s koliko će goriva vozilo napustiti pogon. Iz Volkswagena u Navarri tvrde da je njihova norma pet litara po vozilu, ali da litraža može varirati s obzirom gdje se automobili isporučuju.
Dakle, sve ovisi o tržištu, ali i o godišnjem dobu. Nije isto, tvrde iz Volkswagenove španjolske tvornice, otpremate li vozila za Njemačku, Francusku, Italiju ili daleki Japan. Upravo u te automobile, koji se šalju daleko na istok, primjerice na tržišta Kine, Japana ili Malezije, toči najviše goriva zbog dužeg boravka u kontejnerima.
Na kraju krajeva, litraža također ovisi koliko će se samo vozilo kretati. Primjerice kod utovara i istovara s kamiona i slično. Dakle, u obzir se uzima više faktora, a pet litara je neki prosjek, kako za ovu tvornicu, tako i većinu ostalih. Dakle godišnja proizvodnja u Navarri zahtjeva kupnju i isporuku 373.440 litara goriva s automobilima što je trošak od oko 640.000 eura, ovisno o aktualnoj cijeni goriva...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....