Prisjetimo se prve generacije: Volkswagenov "guru" Ferdinand Piech I nekadašnji veliki boss VW Grupe hrabro je "dao zeleno svjetlo" za model Cayenne te je njegov plasman na tržište 2003. godine spasio Porsche od propasti. Bio je lansiran u pravo vrijeme, a od premijere te prve generacije do danas prošlo je već 18 godina i nekoliko generacija SUV-a iz Zuffenhausena.
Danas se modeli te prve generacije mogu nabaviti za 50, 60 tisuća kuna i nemaju neku vrijednost, pa tko bi, pobogu, u Porsche SUV-u vidio potencijal klasika posebice s Volkswagenovim VR6 motorom? To vrijedi, dakako, za sve verzije bilo s V6, V8 ili V8 Turbo motorom, nema razlike, jer se nitko ne želi patiti s visokim cijenama održavanja...
Tako da, iako je Cayenne spasio Porsche, za razliku od kultnih modela marke poput 911 koji uvijek drže cijenu, Cayenne prve generacije danas ne želi više nitko... Ali, Uvijek ima jedan "ali"... Postojala je i GTS verzija s 4,5-litrenim atmosferskim V8 motorom iz modela S "naturpijana" na 4,8-litre i 405 KS i 500 Nm u modelu GTS i još uparena sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem!
Pitanje je sada, je li SUV usmjeren na vozački gušt i performanse s ručnim mjenjačem i sa značkom Porschea, vrijedan pažnje, u doba automatskih mjenjača koji su postali već toliko uobičajeni da je sama pomisao na sportski SUV-a s ručnim mjenjačem nevjerojatna?
Možda je baš zato američki trgovac 'Cars & Bids' prodao Porsche Cayenne GTS iz 2009. godine s 200.000 km na satu po cijeni od 171.260 kuna (26.900 američkih dolara). Ovakav "najsportskiji" Cayenne stizao je s nižim i čvršćim aktivni ovjesom s 'Porsche Active Suspension' sustavom i promjenama na karoseriji od kojih je najočitija prednja maska od Cayennea Turba, te 21-inčni alu naplaci.
Interijer je nudi sportski luksuz s kombinacijom Alcantare i kože, a tu su i zanimljive značajke poput grijanih sjedala i upravljača, 'Porsche Communication Managment' informacijsko-zabavnog sustava s Bose audio postavkama i Bluetooth vezom, a tu je i sportski ispuh. Toliko danas vrijedi ovaj "pra-Cayenne" u najsportskijoj verziji koji je u svoje vrijeme predstavljao svojevrstan eksperiment kojim je Porsche po prvi puta povezao visoke performanse s karakteristikama terenca.
Cayenne GTS je u ponudi ispunio prazninu između Cayenne S i Turbo verzije i smatran je jednom od najboljih varijanti. Danas bi, dakle, samo ova verzija prve generacije Cayennea mogla predstavljati modernog klasika za kojeg su mnogi spremni platiti više novca... Ili možda ne? Koje je vaše mišljenje?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....