zanimljivost

Iako malotko o tome razmišlja, neki logotipi na automobilima kriju tajno značenje

Postoje mnogi amblemi koji imaju očitu logiku, primjerice skraćenica za nešto, no ima i onih sa skrivenim značenjem

Hyundai logo, značenje

 Hyundai

Logotipima automobilskih marki danas se rijetko pridaje neki značaj, osim kad dolazi do rebrendiranja ili se on vizualno prilagođava općenitom redizajnu određenog modela. No, jeste li se ikad zapitali što nam zapravo poručuju oznake na našim automobilima. Imaju li one neko tajno značenje?

image

BMW oznaka modela

Profimedia

Neke ne, ali neke i da. Postoje razne zanimljive priče, a neki logotipi nose značenje čak iz rimske mitologije. Svi kad vidimo određeni logo, ili barem većina nas, odmah prepoznaje o kojoj se marki automobila radi. Ali, nikad ne zavirimo dublje ispod površine. Iako postoje mnogi simboli koji imaju očitu logiku, primjerice gdje je oznaka skraćenica za nešto. Možemo spomenuti BMW, iza čijih slova se zapravo krije Bayerische Motoren Werke, jer je BMW bavarska tvrtka sa sjedištem u Münchenu.

image

Chevrolet logo

Profimedia

Ali, postoje drugi koji nemaju takvu logiku. Kakve veze imaju Audi i četiri kruga? Ili Mercedes i zvijezda? Ili Chevrolet s križem? Postoje objašnjenja za neke od najpoznatijih logotipa u automobilskoj industriji. Posljednji koji smo spomenuli je ostao misterija do danas. Svi će prepoznati Chevroletov logo, zlatni križ unutar srebrnog okvira.

Ali, njegovo pravo podrijetlo ostaje obavijeno velom tajne otkako je nestao njegov tvorac, William C. Durant. Ipak postoji nekoliko teorija o nastanku Chevroletovog loga. Najviše se priča o onoj da su ga za logo inspirirale tapete u hotelu u Parizu, gdje je boravio 1908. godine. Mitsubishijevu značku čine tri geometrijska oblika, a navodno je logo nastao prema obliku određene lukovice koja se koristi u azijskoj kuhinji. Idemo dalje preko japanskih proizvođača.

image

Mazda logo

Mazdin amblem predstavlja uobičajeno početno slovo, ali napisano stiliziranim pismom sa središnjim oblikom koji sugerira krila koja predstavljaju slobodu, brzinu i uspon za postizanje viših ciljeva. Ahura Mazda, perzijskog porijekla, vrhovno je božanstvo zoroastrizma i predstavlja sklad, mudrost i dobrotu. Ostajemo zasad kod ‘japanaca‘, Toyotin amblem sastoji se od tri okrugla ovala, koji tvore slovo T.

Ono se podudara s prezimenom tvorca marke (Kiichiro Toyoda), a simbol je onaj koji je odabran na natječaju između 200 različitih projekata prijavljenih 1989. godine u spomen na 50. obljetnicu marke.

image

Toyota logo

Idemo sada do Češke, dakle što predstavlja Škodin logo? Kroz svoju povijest Škoda je prošla kroz sedam različitih dizajna kako bi identificirala svoje automobile. Prvi patriotski amblem Slavije (prvobitne tvornice bicikala iz 1895.) sastojao se od kotača ukrašenog lišćem koje predstavlja različite slavenske nacije. Vrlo različit od sadašnjeg dizajna s krilatom strelicom koja, prema riječima svojih kreatora, čisti prošlost i ponovno osmišljava marku za budućnost.

image

Volvo logo

Volvo

A Volvo? Kada je prvi model ÖV4 izašao iz tvornice, već je na svojoj rešetki imao logo koji švedski automobili do danas nose na prednjoj masci. Njegovo podrijetlo izgubljeno je u magli povijesti, budući da dolazi iz rimske mitologije te simbolizira Mars s krugom i strijelom. Zanimljiv je i logo korejskog Hyundaija, koji na prvu jasno označava slovo H.

image

Hyundai logo

Međutim, originalno, radilo se dvije osobe koje se rukuju (brend i kupca), a što se referira na Chung Ju-Yunga, osnivača Hyundaija, koji je 1998. kroz demilitariziranu zonu proveo 1001 grlo krava kao poklon gladnom narodu Sjeverne Koreje. Njega je kroz život pratio osjećaj bratstva, pa je logo simbol njegovom karakteru. Dakle, ovdje ne vrijedi mišljenjne mnogih kako Honda i Hyundai imaju gotovo identične znakove "H", jer "H" kod Hyundaija ne predstavlja tek slovo...

image

Hyundai logo, značenje

Hyundai
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. ožujak 2025 06:30