„Koliko često imate priliku zapitati se‚ zašto ne bismo kreirali GT-R bez ograničenja i zatim ga zaista i napraviti? Prava je rijetkost da se u isto vrijeme obilježavaju dva tako značajna trenutka: 50 godina Italdesignova utjecaja na automobilsku industriju i 50 godina Nissanova stvaranja uzbuđenja modelom GT-R. Stoga su, da bi se obilježila zajednička obljetnica inovacija u konstrukciji, Nissan i Italdesign osmislili ovaj jedinstveni GT-R.”, izjavio je Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanova globalnog odjela za dizajn. Plod ove suradnje je model sa slika, službenog naziva GT-R50! Riječ je o prototipu baziranom na aktualnom Nissanu GT-R-u Nismo.
Kompanija Italdesign zaslužna je za impresivan futuristični dizajn koji odmah otkriva da je riječ o posebnom modelu. Na poklopcu motora nalazi se naglašena izbočina, a tanka LED svjetla protežu se od vrha prednjeg blatobrana do spojlera iznad bočnih prednjih usisnika. Bočnom stranom dominira prepoznatljiva linija krova snižena za 54 milimetra dodatno udubljena u sredini, a povišeni vanjski dijelovi profilu krova daju mišičav izgled.
Foto: Nissan
Prepoznatljivi odvodi zraka iza prednjih kotača dodatno su istaknuti zlatnom bojom koja spaja donji dio vrata s ramenom linijom. Karoserija je lakirana u "Liquid Kinetic" sivu boju sa zlatnim detaljima, a za potpuni dojam brinu novi 21-inčni naplaci. Unutrašnjost je također doživjela promjene u odnosu na serijski GT-R. Od materijala dominiraju karbon i alkantara, a središnji infotainment sustav uklonjen je kako bi se dobio "čišći" dizajn. Ispred vozača se nalazi digitalni zaslon s informacijama vezanim uz vožnju.
Ispod novih linija karoserije krije se dokaz da Nissan GT-R50 by Italdesign misli ozbiljno. Na temelju Nissanova iskustva u utrkama serije GT3, NISMO je ojačao ručno sastavljeni 3,8-litreni V6 motor VR38DETT na 720 KS i 780 Nm okretnog momenta. Izmjene na motoru uključuju optimizirane visokoprotočne turbopunjače velikog promjera napravljene prema specifikacijama natjecanja serije GT3 i veće međuhladnjake; iznimno izdržljivu radilicu, klipove, ojnice i ležajeve; visokoprotočne mlaznice klipova; nove profile bregaste osovine; protočnije brizgaljke goriva te optimizirane sustave paljenja, usisa i ispuha. Ojačani šesterostupanjski sekvencijalni mjenjač s dvostrukom spojkom smješten na stražnjoj osovini te čvršći diferencijali i pogonska vratila isporučuju snagu kotačima.
Prilagođen je i ovjes, opremljen kontinuirano prilagodljivim sustavom amortizacije BILSTEIN DampTronic. Brembove šesteroklipne prednje kočnice i četveroklipne stražnje kočnice za kočenje upotrebljavaju upečatljiva jarkocrvena kliješta. Gume Michelin Pilot Super Sport dimenzija 255/35 R21 sprijeda i 285/30 R21 straga omogućuju prianjanje potrebno za ukrotiti snagu motora. U svakom slučaju, moramo priznati kako je riječ o pravom dizajnerskom remek-djelu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....