Povijest Hyundaija slavi se na ovogodišnjem Concorso d‘Eleganza Villa d‘Este. Gotovo 40 godina nakon svog debija na sajmu automobila u Torinu, koncept Pony Coupe, jedan od najlegendarnijih prototipova južnokorejskog proizvođača, vraća se u Italiju.
Pony Coupe, kojeg je obnovio Giorgetto Giugiaro - "otac" izvornog koncepta - može se vidjeti danas, 20. svibnja, na obali jezera Como na prestižnom automobilističkom događaju.
Pony je bio Hyundaijev prvi masovno proizveden automobil kao neovisnog proizvođača, ali to nije bio koncept klinastog oblika koji je ovdje prikazan. Globalna ekonomska kriza tijekom 1970-ih nije nudila puno prostora za elegantan sportski automobil, pa je 1975. Pony lansiran kao mali liftback s četvera vrata.
Međutim, koncept Pony Coupe (koji mu je prethodio 1974.) preživio je duhom kroz godine, utječući na Hyundaijev dizajnerski jezik u drugim područjima. Pony druge generacije (također poznat kao Excel) ponudio je kvadratne proporcije u svom kompaktnom dizajnu s četvera vrata. Nekoliko godina kasnije, Hyundai Scoupe će usvojiti cjelokupni oblik koncepta Coupe u dizajnu sportskog automobila, iako sa zaobljenim rubovima.
Naravno, utjecaj se najjasnije vidi u nekim Hyundaijevim novijim modelima poput Ioniqa 5, gdje ravne linije karoserije kulminiraju u skraćenom stražnjem dijelu. I naravno, tu je N Vision 74, koji crpi izravnu inspiraciju iz koncepta Pony Coupe s retro klinastom karoserijom koja je modernizirana i prožeta vodikovom gorivnom ćelijom za snagu.
Dok pozornost pada na ravne, jednostavne linije vanjštine, Hyundai je također potrošio dosta vremena obnavljajući jednostavnu unutrašnjost koncepta. Sportski automobil predstavljen u Villi d‘Este ima minimalistički raspored s velikom pažnjom na stil.
Pojedinosti poput netradicionalnih mjerača i jednokrakog upravljača karakteriziraju modele sutrašnjice iz perspektive 1970-ih. I dalje ima futurističku vibru čak i danas. Zahvaljujući N Vision 74, koncept Pony Coupe ponovno je u svijesti automobilske javnosti gdje može dodatno potaknuti kreativnost Hyundaijevih dizajnera u budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....