
Pogoni Magna-Steyr u Grazu, čuvene austrijske tvornice automobila, do novog milenija poznate pod imenom Steyr-Puch, imaju dugu i plodnu povijest.
Na samo dva sata vožnje od Zagreba, već desetljećima s traka pogona kompanije silaze najrazličitiji automobili, a nama baš ako i većini automobilskih entuzijasta na spomen Graza i Steyr-Pucha na pamet prvo padne kultna Mercedesova G-klasa koja se (nekada kao i Puch G za neka tržišta) tamo proizvodi bez prestanka od prvog dana 1979. kada je prvi primjerak sišao s trake, pa sve do dan danas.

Međutim, Magna-Steyr koja danas osim nove G-klase sastavlja i BMW Serije 5 te dvojac Toyota Supra i BMW Z4 u svojoj povijesti (posebice jer su specijalisti za 4x4 pogone) proizvodila je stvarno velik broj najrazličitijih automobil najrazličitijih marki.
Chrysler Voyager s dizelskim motorom ili u novije vrijeme Peugeot RCZ, spomenimo samo neke...
Cjelokupna povijest tvrtke je zapravo svjedok najrazličitijih akvizicija, spajanja ili udruživanja automobilskih giganta, a u stanju je uvijek bila proizvesti sve narudžbe bilo kompletnih serija ili samo nekih izvedbi modela pojedinih proizvođača.
Inače, tvrtka je život započela 1864. kao pilana Steyr i pogon za proizvodnju oružja koja je od 1894. počela i s proizvodnjom bicikala. Prvi automobil izrađen je 1918. godine, a od 1926. tvrtka se naziva Steyr-Werke.

Nakon spajanja s kompanijom Austro-Daimler-Puchwerke od 1934. godine mijenja ime u Steyr-Daimler-Puch.
Steyr-Daimler-Puch prerastao je u industrijsko carstvo širokog portfelja u kojem su se dizajnirali i izrađivali najrazličitiji proizvodi: oružje, bicikli, mopedi, kamioni, traktori, autobusi, automobilski dijelovi i naravno, automobili.
Većinu poslova tvrtka prodaje do kasnih 1980-ih te početkom 1990-ih, a 2001. godine spaja se s kanadskom Magnom te kompanija postaje vodeća globalna tvornica za ugovornu proizvodnju automobila.
Stvarno grandiozna povijest, a što se sve desetljećima proizvodilo u halama tvornice u malenom austrijskom industrijskom gradiću, svjedoči obližnji muzej Johann Puch, ako se to mjesto uopće tako može nazvati.

Više izgleda kao zapušteno skladište u kojem se pod slojem prašine nalaze najrazličitiji povijesni automobili, motocikli i bicikli piše britanski Autocar.
Prostor je za posjetitelje otvoren petkom, subotom i nedjeljom, a ulaznica stoji pet eura. Kada se uđe u taj otkačeni muzej, za koji očigledno još nitko iz uprave nije našao vremena i dao nalog da se uredi, rasvijetli i počisti, dočekat će vas neobično, zaboravljeno, zapravo fantastično automobilsko blago koje ćete teško pronaći negdje drugdje, posebice ne na istom mjestu.
Velika prašnjava zbirka spomenik je onoga što je postigla Magna-Steyr u više od 100 posljednjih godina. Kolekcija je krcata prototipovima, serijskim modelima i raznim studijama, pa čak i golim karoserijama, što se tiče automobila.
Ako volite i poznajete automobile tada će vam fotogalerija za najzanimljivijim izlošcima iz muzeja biti cool, a sadrži automobile od Fiata Pande 4x4 do VW T3 Transportera Syncro te do Alfe 164 Q4 do Pontiaca Azteca. Jednoga dana, u ovom će prostoru svoje mjesto pronaći i nova Toyota Supra...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....