- Fićo je dizajniran za pet osoba: jedna sjedi za volanom, a ostale ga guraju - s ovom su nas pošalicom i u veselom raspoloženju dočekali fanatični zagrebački fićoljupci, koji se jednom na tjedan okupljaju u Voltinom naselju kod Elektrotehničke škole.
Nešto je očito očaravajuće u toj Zastavi 750. Toliko očaravajuće da se 28 ljubitelja udružilo i osnovalo Fićo fan klub. Kultni automobil, koji je simbolizirao početak motorizacije stanovništva u bivšoj državi i bio neupitni vladar tadašnjih cesta, danas je raritet koji pobuđuje veliko zanimanje javnosti, ali i nostalgična prisjećanja na romantično doba automobilizma. Članovi Fićo fan kluba oživljavaju ta sjećanja, poduzimaju sve da fićeki ne bi nestanu s naših cesta i pritom se dobro zabavljaju.
Naslijedili ih od roditelja
- Najprije podižemo poklopac motora, za koji mnogi vlasnici današnjih automobila ne znaju da je pozicioniran straga, razgledavamo motor i razmjenjujemo dijelove. Potom se obavještavamo o tome koji je autolimar najbolji i najjeftiniji. Možda smo nekome čudni, ali naša je ljubav prema fići neupitna - kaže predsjednik kluba Boris Butkoviž. Svaki fićo ima svoju priču, a većina ih je starija od svojih vlasnika, koji su ih većinom naslijedili od roditelja.
- Kad sam bio na putu dugačkom 480 kilometara, čak sam se četiri puta morao zaustavljati zbog kvara i putem ga popravljati. No, kako ga poznajem u dušu, popravak nije trajao predugo - kaže 25-godišnji Tomislav Perković.
Ni jedan nije na prodaju. Stari su tridesetak godina, u njih treba mnogo ulagati, a najvredniji među njima procjenjuju se na 25 tisuća kuna.
- Imam tri fićeka i ni jedan nije na prodaju. Prije nekoliko godina jedan me Nijemac slijedio petnaestak kilometara, sve do kuće, i molio me da mu ga prodam. Rekao sam mu da auto nema cijenu - kaže 54-godišnji Zdenko Šaban. Fićo im je neiscrpna tema. Tepaju mu, daju mu nadimke kao što su Victoria, Peglatron, Optimus... Članovi kluba smatraju da je unutrašnjost fićeka dovoljno prostrana, čak i za vođenje ljubavi.
Društvom za zaštitu fićeka
Vole ga i žene. Umirovljenica Jadranka Kulenović članica je fan kluba, a fićo je njezin auto iz snova.
- Nema većeg zadovoljstva od vožnje fićekom po gradu, kad vam prolaznici dižu palčeve i dive se ljupkom mališanu kao da se vozim u najnovijem Ferrariju - kaže obožavateljica koja fiću koristi samo u posebnim prigodama.
Članovi kluba nazivaju se Društvom za zaštitu fićeka jer im je glavni cilj očuvati ih na životu. Dijelove nabavljaju u Srbiji i na nekoliko mjesta u Zagrebu. Pozivaju sve obožavatelje na zajedničko druženje u Ulici Dragutina Golika 116, svake srijede u 19 sati. Tema je samo jedna: njegovo veličanstvo fićo.
U mirovini od 1980. godine
Kragujevačka Crvena zastava počela je proizvoditi Zastavu 750, prozvanu fićo, 1955. godine, a zadnji je primjerak proizveden prije 25 godina. Talijanski Fiat prije tri godine odlučio je odati počast fići i proizveo novi model Fiata 50 0. Legenda se nastavlja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....