Ford Sierra RS Cosworth sama je po sebi kultni model, no ako je riječ o prototip, tada će mnogi "Fordaši" kazati kako je riječ o "svetom gralu".
Naime, jedan od tek četiri tvorničkih prototipa Sierre RS500 Coswortha s brojem šasije #003 uskoro će biti ponuđen na aukciji. Mnogi kolekcionari brzih Fordova i ekskluzivnih Youngtimera će se složiti: to je prilika koja se pruža jedno u životu!
Zanimljivo je to da je pravo čudo da ovaj automobil postoji i danas jer prototipi često nakon faze istraživanja, raznih podešavanja i razvoja uglavnom uopće ne prežive "u komadu", no nekako su sva četiri primjerka ostala u Fordu i nakon testiranja.
Kod #003 primjerka inženjeri Forda su konkretno testirali i dorađivali turbopunjač, hladnjak stlačenog zraka i motor za potrebe homologacije, iznad "standardne" Sierre RS Cosworth, a čak je i prikazan u službenoj dokumentaciji FISA-e.
Ford je u seriju pustio samo 5545 Sierra RS Cosworth od kojih je tek 500 s trake izašlo s oznakom RS500 kako bi se homologirao bolid Grupe A prvenstva turističkih automobila.
Riječ je o evoluiranom RS Cosworthu koji su se izrađivali ručno, s pojačanim 2,0-litrenim benzincem od 227 KS i 227 Nm, a kojem su dodani veći Garrett AiResearch T04 turbo punjač kao i veći "air-air" hladnjak stlačenog zraka. Usto, stavljene su i kapacitetnije kočnice, a u odnosu na standardni RS Cosworth, a neke je preinake doživio i aerodinamički paket spojlera.
Nažalost, konkretni primjerak ispod poklopca nema originalni motor iz prve ugradnje, no ima identičan, izvađen iz primjerka #010 koji je bio prošao kuru podizanja snage u Eggenberger Motorsportu.
Uz auto dolaze kompletno evidentirana povijest servisa, računi za ugrađene rezervne dijelove, knjiga s uputstvima za uporabu te kopija dokumenata FISA-e.
Sigurni smo da će najveći fanovi brzih Fordova iz 1980-ih sigurno baciti pogled prema aukciji Race Retro Classic & Competition na Silverstoneu 22. veljače, gdje će se ponuditi ovaj posebni Cossie, a vjeruje se kako bi mogao postići cijenu od najmanje, 70 do 80 tisuća eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....