Ekstremno rijetki i skupi modeli gotovo u pravilu s vremenom samo dobivaju na vrijednosti. Posebne serije Ferrarija, Porschea ili Lamborghinija redovito na aukcijama nadmašuju cijene novih vozila, često uz entuzijazam kolekcionara koji ne pitaju za iznos. No Bentley Bacalar pokazao je da ta pravila ne vrijede uvijek.
Na aukciji kuće RM Sotheby’s, održanoj tijekom Formula 1 vikenda u Abu Dhabiju, jedan od samo 12 ikad proizvedenih Bacalara promijenio je vlasnika za iznos koji je iznenadio i iskusne promatrače aukcija. Riječ je o primjerku iz 2021. godine, petom po redu, s tek 1131 kilometrom na brojčaniku. Praktički nov automobil, iz privatne kolekcije u Monaku, prodan je za 750.000 eura.
U usporedbi s cijenom novog automobila od oko 1,7 milijuna eura, riječ je o padu vrijednosti od milijun eura. I to u Abu Dhabiju, na mjestu gdje se okupila globalna elita kolekcionara, spremna trošiti ozbiljan novac bez puno razmišljanja.
Bentley Bacalar zamišljen je kao ultimativni izraz Mullinerove coachbuild filozofije. Otvoreni dvosjed, ručno izrađen, s brojnim personalizacijskim detaljima i dizajnom koji se tek djelomično oslanja na Continental GTC. Ovaj konkretni primjerak dolazi u upečatljivoj Memphis Red boji, s trodijelnim 22-colnim naplatcima i raskošnom unutrašnjošću u kombinaciji svijetle kože i tamnocrvenih detalja.
Na papiru, sve je tu. Ekstremna rijetkost, luksuz, snažan W12 i činjenica da ih je proizvedeno tek 12. Ipak, čini se da dio kolekcionara Bacalar doživljava kao automobil koji je, unatoč ekskluzivnosti, preblizu serijskom Continentalu GTC-u. Kada se vrlo bogato opremljeni GTC može dobiti za nešto više od 300.000 dolara, razlika u cijeni od više od šest puta postaje teško objašnjiva dugoročnom vrijednošću.
Tržište je zasad poslalo jasnu poruku. Bacalar još nije postao kolekcionarski ulog, barem ne u fazi dok je još relativno svjež. Hoće li se to promijeniti s vremenom, ostaje otvoreno, no ova aukcija pokazala je da ni slavno ime, ni ekstremna rijetkost nisu uvijek jamstvo rasta vrijednosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....