BISTE LI GA VOZILI?

Auto za bagatelu: Kod nas nema novih auta ispod 100.000 kn, a ovaj nov stoji manje od 40.000 kn

Dok u Hrvatskoj najjeftiniji Suzuki košta oko 96 tisuća kuna u Indiji je se najjeftiniji model nudi za manje od 40.000 kuna

Suzuki Alto K10

 Suzuki

U Hrvatskoj, ali i u ostatku Europe teško je naći novi automobil jeftiniji od 100.000 kuna, no situacija u ostatku svijeta je osjetno drugačija.

U mnogim državama automobili se još uvijek prodaju “za bagatelu” što je za nas davna prošlost - imamo iste nove automobile i cijene kao i razvijene i bogate zemlje Europe dok je naš standard daleko niži. Zato smo i osuđeni na uvoz isluženih auta koje su Nijemci, Belgijanci ili Nizozemci već dobro potrošili.

image

Suzuki Alto K10

Suzuki

No, ti novi automobili za zemLje "trećeg svijeta" za pristupačan novac svojim sigurnosnim i drugim standardima ne odgovaraju europskim standardima, ail i unatoč tome iznenađuje ogromna razlika u cijenama.

Dok u Hrvatskoj najjeftiniji Suzuki košta oko 96 tisuća kuna u Indiji je se najjeftiniji model nudi za manje od 40.000 kuna!

Riječ je o modelu Alto K10 koji je predstavljen ove godine. Automobil koji pod licencom Suzukija proizvodi Maruti ekspresno je rasprodan za godinu dana unaprijed. Valja napomenuti da se ne radi o istoj izvedbi Alta koja se proizvodi za Japansko i druga tržišta.

image

Suzuki Alto K10

Suzuki

Alto se u prošlom desetljeću prodavao i u Hrvatskoj no kupci ga, unatoč prilično niskoj cijeni, nisu dobro prihvatili. Slično je bilo i na ostalim europskim tržištima. U Indiji se već godinama prodaje u ogromnim količinama, što ne čudi zbog vrlo niske cijene i ogromnog tržišta s oko 1,4 milijarde stanovnika.

image

Suzuki Alto K10

Suzuki

Novi model je treća generacija Alta K10. Riječ je o vrlo malom automobilu koji je dugačak 3,5 metara i širok samo 1,49 metara. Unatoč novom dizajnu iza karoserije se kriju zastarjela pogonska tehnologija i sigurnosni standardi koji u Europi sigurno ne bi prošli.

image

Suzuki Alto K10

Suzuki

U Europskim okvirima nepojmljivi su i minijaturni kotači s naplatcima promjera 13 cola, nešto što je kod nas bio standard prije tridesetak godina.

Unatoč malim dimenzijama auto ima petora vrata i pet sjedala. Uz nadoplatu moguće ga je opremiti 7-inčnim dodirnim zaslonom, navigacijom, Apple Car Play i Android auto funkcijama i audio sustavom s četiri zvučnika. Tu su i digitalni instrumenti, dva zračna jastuka, ABS, senzori za parkiranje centralno zaključavanje.

image

Suzuki Alto K10

Suzuki

Za pogon je zadužen 1-litreni motor s tri cilindra i 67 KS uz ručni ili automatski mjenjač. Osnovna verzija košta 399.000 indijskih rupija, odnosno oko 37,5 tisuća kuna. Uz najbogatiju opremu auto košta oko 50.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 23:04