U Hrvatskoj, ali i u ostatku Europe teško je naći novi automobil jeftiniji od 100.000 kuna, no situacija u ostatku svijeta je osjetno drugačija.
U mnogim državama automobili se još uvijek prodaju “za bagatelu” što je za nas davna prošlost - imamo iste nove automobile i cijene kao i razvijene i bogate zemlje Europe dok je naš standard daleko niži. Zato smo i osuđeni na uvoz isluženih auta koje su Nijemci, Belgijanci ili Nizozemci već dobro potrošili.
No, ti novi automobili za zemLje "trećeg svijeta" za pristupačan novac svojim sigurnosnim i drugim standardima ne odgovaraju europskim standardima, ail i unatoč tome iznenađuje ogromna razlika u cijenama.
Dok u Hrvatskoj najjeftiniji Suzuki košta oko 96 tisuća kuna u Indiji je se najjeftiniji model nudi za manje od 40.000 kuna!
Riječ je o modelu Alto K10 koji je predstavljen ove godine. Automobil koji pod licencom Suzukija proizvodi Maruti ekspresno je rasprodan za godinu dana unaprijed. Valja napomenuti da se ne radi o istoj izvedbi Alta koja se proizvodi za Japansko i druga tržišta.
Alto se u prošlom desetljeću prodavao i u Hrvatskoj no kupci ga, unatoč prilično niskoj cijeni, nisu dobro prihvatili. Slično je bilo i na ostalim europskim tržištima. U Indiji se već godinama prodaje u ogromnim količinama, što ne čudi zbog vrlo niske cijene i ogromnog tržišta s oko 1,4 milijarde stanovnika.
Novi model je treća generacija Alta K10. Riječ je o vrlo malom automobilu koji je dugačak 3,5 metara i širok samo 1,49 metara. Unatoč novom dizajnu iza karoserije se kriju zastarjela pogonska tehnologija i sigurnosni standardi koji u Europi sigurno ne bi prošli.
U Europskim okvirima nepojmljivi su i minijaturni kotači s naplatcima promjera 13 cola, nešto što je kod nas bio standard prije tridesetak godina.
Unatoč malim dimenzijama auto ima petora vrata i pet sjedala. Uz nadoplatu moguće ga je opremiti 7-inčnim dodirnim zaslonom, navigacijom, Apple Car Play i Android auto funkcijama i audio sustavom s četiri zvučnika. Tu su i digitalni instrumenti, dva zračna jastuka, ABS, senzori za parkiranje centralno zaključavanje.
Za pogon je zadužen 1-litreni motor s tri cilindra i 67 KS uz ručni ili automatski mjenjač. Osnovna verzija košta 399.000 indijskih rupija, odnosno oko 37,5 tisuća kuna. Uz najbogatiju opremu auto košta oko 50.000 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....