Peugeot je u tvornici u Sochauxu, gdje će se i proizvoditi, održao svjetsku premijeru novog e-3008. To za tvrtku znači prelazak na novu razinu, istaknula je tom prilikom CEO Peugeota Linda Jackson s obzirom na važnost ovog modela za tvrtku. Cilj novog 3008, koji je bio proglašen Europskim automobilom godine, je da i dalje postavlja standarde u klasi kako dizajnom tako i performansama.
Naglašava moderni dizajnerski izričaj marke, a u unutrašnjosti donosi panoramski kokpit s velikim, razvučenim zaslonom. Novi električni SUV čini Peugeot proizvođačem s najvećom ponudom električnih modela na tržištu čiji je cilj postati broj 1 u električnom segmentu do 2025.
Doduše, Peugeot je tjedan dana prije premijere objavio prve slike novog e-3008, a sada dolazi još zanimljiviji dio: tehnologija. Budući da je novi električni SUV prvi automobil temeljen na STLA platformi. Dobiva potpuno nove električne pogone, uključujući pogone na sve kotače po prvi put. A nove baterije osiguravaju domete do 700 km.
Dok je Stellantis ranije imao samo baterije od 50 ili 54 kWh, e-3008 ima dvije veće baterije od 73 i 98 kWh. Tu su i dva pogona na prednje kotače i jedan na sve kotače. Tri verzije nazvane su prema performansama u konjskim snagama.
Svi pogoni sastoje se isključivo od motora s permanentnim magnetima (PSM). Dolaze iz zajedničkog ulaganja s tvrtkom Nidec i grade se u Trémeryju. Dvije verzije s malom baterijom imaju motor od 210 KS (157 kW) sprijeda, dok model s pogonom na sve kotače ima motor od 111 KS (83 kW) straga. Verzija dugog dometa s velikom baterijom i gore spomenutih 700 km dometa ima motor od 228 KS (170 kW) sprijeda.
Zanimljivo: modeli s prednjim pogonom imaju isti okretni moment. Iako se obje baterije mogu standardno puniti s istosmjernom strujom do 160 kW, proces se brže dovršava s većom baterijom. Ovo sugerira bolju krivulju punjenja za bateriju od 98 kWh.
S dužinom od 4,54 metra i coupéovskim oblikom, Peugeot E-3008 je konkurencija nešto dužem Volkswagenu ID.5 i Nissanu Ariyi. S maksimalnim dometom od 700 km, Peugeot se jasno izdvaja od ovih konkurenata. ID.5 ima maksimalno 536 kilometara, što je rezultat manje baterije od 77 kWh. Nissan Ariya može prijeći najviše 531 km. Također ima manju bateriju - 87 kWh, a potrošnja je znatno veća (18,2 do 18,7 kWh).
Kao i kod prethodnih Stellantisovih električnih modela, postoje načini rada Normal, Eco i Sport. Verzija s pogonom na sve kotače također ima način rada 4WD. Pogon na sve kotače ostaje aktivan do brzine od 135 km/h i automatski raspodjeljuje snagu na stražnje kotače kada uvjeti postanu skliski.
Također potpuno novo za Peugeot je kokpit sa zakrivljenim 21-inčnim zaslonom, koji se vjerojatno sastoji od dva monitora ispod pokrovnog stakla. U ponudi su dvije razine opreme: Allure i GT. Tu su i tri paketa opreme. Ovisno o tržištu, osim električnih verzija bit će i plug-in hibridnih pogona, ali očito više neće biti motora s unutarnjim izgaranjem.
Cijene još nisu objavljene. To nije iznenađujuće, jer lansiranje na tržište je tek u veljači 2024. Novi Peugeot E-3008 proizvodit će se isključivo u glavnoj tvornici u Sochauxu u Francuskoj, a e-5008 će uslijediti odmah nakon njega.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....