BOLNA TOČKA

Ultimativni zimski test električnih auta: Evo koliko dosega gube i kako se pune na temperaturama od -15 °C

Najveći pad dosega imao je Volvo XC40 Recharge, čak 39 posto, no mnogo bolji nisu bili ni Toyota BZ4X i Hyundai Ioniq 5

Električni auto na punjaču, zima (ilustracija)

 Profimedia

Više od desetak električnih automobila testirano je u oštroj Kanadskoj zimskoj klimi kako bi se vidjelo kako se njihov deklarirani doseg vožnje ponaša na vrlo niskim temperaturama. Test je obavila Kanadska automobilska udruga (CAA). Predstavnici udruge vozili su 14 novih električnih vozila na temperaturama u rasponu od -7 do -15 stupnjeva °C sve dok im se nije potpuno ispraznila baterija. Zatim su ih uključili na brzi punjač od 350 kilovata kako bi vidjeli koliko će vremena trebati da se napune baterije.

U usporedbi s procijenjenim prosječnim dometima kanadskog Ministarstva prirodnih resursa Kanade (NRCan), 14 električnih auta izgubilo je između 14 posto i 39 posto dosega na hladnoći. Među testiranim automobilima bilo je sedam od deset najprodavanijih u Kanadi.

image

Polestar 2

Polestar Media

Dva modela, Chevrolet Silverado EV i Polestar 2, podijelila su prvo mjesto s gubitkom dosega od 14 posto. Silverado EV, s NRCan procijenjenim dosegom 724 kilometra prešao je 456 km prije nego što mu je bilo potrebno dopunjavanje. Naravno, to nije ni blizu 14 posto, no CAA je naveo da je Silverado EV započeo test pri 74 posto napunjenosti, a razlika je dobivena matematičkim izračunom.

image

Tesla Model 3 Performance

Tesla Media

Polestar 2, s NRCan dosegom od 444 km izdržao je 384 km. Popularna Tesla Model 3 imala je 30 posto razlike između službenog dosega i rezultata testa s procjenom NRCan-a od 584 km i rezultatom testa od 410 km. Najveći pad dosega imao je Volvo XC40 Recharge, čak 39 posto, no mnogo bolji nisu bili ni Toyota bZ4X i Hyundai Ioniq 5.

image

Toyota bZ4X

Toyota

Rezultati zimskog testa dosega (CAA):

Chevrolet Silverado EV -14 %

Polestar 2 -14 %

Kia EV9 4 -20 %

Honda Prologue -24 %

Volkswagen ID.4 -28 %

Tesla Model 3 -30 %

Kia Niro EV -30 %

Ford Mustang Mach-E -31 %

Chevrolet Equinox EV -34 %

Ford F-150 Lightning -35 %

Hyundai Ioniq 5 -36 %

Toyota BZ4X -37 %

Volvo XC40 Recharge -39 %

Ove brojke slične su onima koje je Recurrent objavio u svojoj najnovijoj studiji. Nakon analize podataka iz više od 18.000 električnih vozila, Recurrent je zaključio da moderna električna vozila gube između 11 i 37 posto svog dosega vožnje zimi u usporedbi s idealnim uvjetima.

image

Kia EV9

CROPIX

Nakon testa dosega 14 električnih vozila spojeno je na punjač od 350 kW kako bi se vidjelo koliko im vremena treba da napune svoje baterije. Tesla je punjena na sporijem punjaču zbog nekompatibilnosti s punjačem korištenim ne testu. Unatoč tome Model 3 se vrlo brzo napunio te mu je za postizanje stanja napunjenosti od 10 posto do 80 posto. trebalo 37 minuta. Bolji su bili samo Kia EV9 s 33 minute i VW ID.4 s 34 minute. Najduže se punila Toyota BZ4X kojoj je za 10 do 80 posto trebalo 92 minute.

Rezultati zimskog testa punjenja od 10 do 80 posto (CAA):

Kia EV9 33 minute

Volkswagen ID.4 34 minute

Tesla Model 3 37 minuta

Polestar 2 40 minuta

Volvo XC40 Recharge 40 minuta

Chevrolet Silverado EV 42 minute

Chevrolet Equinox EV 42 minute

Kia EV6 43 minute

Ford F-150 Lightning 45 minuta

Hyundai Ioniq 5 45 minuta

Ford Mustang Mach-E 46 minuta

Kia Niro EV 77 minuta

Toyota BZ4X 92 minute

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. veljača 2025 15:35