NAPREDNI SUSTAV

Tesla se hvali: Vožnja s uključenim autopilotom je osam puta sigurnija

Iako se Tesla hvali s učinkovitosti svojih sustava pomoći vozaču, tvrtka je već mnogo puta bila predmet istraga zbog nesreća

Tesla Autopilot

 PHILIPPE PSAILA/Sciencephoto/Profimedia

Tesla je objavila zanimljivo izvješće o sigurnosti svojih automobila, temeljeno na podacima prikupljenim tijekom prvog tromjesečja 2024. Izvješće naglašava važnost korištenja poluautonomnog sustava "Full Self-Driving" (FSD) tijekom vožnje.

Prema Tesli, ovaj sustav pomoći vozaču drastično smanjuje vjerojatnost nesreće. Tesla tvrdi da se u prvom tromjesečju 2024., na temelju podataka iz njihovih električnih automobila, dogodila jedna nesreća na pređenih 12,28 milijuna kilometara kada je sustav bio aktivan.

U automobilima u kojima sustav nije bio aktivan dogodila je jedna nesreća na 1,54 milijuna kilometara.

Tvrtka je te podatke usporedila s najnovijim podacima američkih National Highway Traffic Safety Administration i Federal Highway Administration (Nacionalne uprave za sigurnost na cestama i Federalne uprave za autoceste), prema kojima se u prosjeku jedna prometna nesreća u SAD-u dogodi na svakih 1,08 milijuna kilometara.

Tesla je također objavila grafikon koji prikazuje povijest nesreća s i bez FSD-a ili Autopilota. Trend pokazuje da se s godinama broj prijeđenih kilometara po nesreći povećava, što bi trebalo značiti da su njihovi automobili sve više sigurni.

Tesla je također naglasila da su u ovu statistiku uključene sve nesreće, pa i one u kojima niti jedan sustav pomoći vozaču ne može intervenirati da spriječi sudar, kao što je na primjer nalet drugog vozila na Teslu kada je ona bila zaustavljena.

Iako se Tesla hvali s učinkovitošću svojih poluautonomnih sustava pomoći vozaču, tvrtka je već mnogo puta bila predmet istraga zbog nesreća koje su se dogodile s aktivnim Autopilotom ili FSD sustavom.

No valja naglasiti da su za većinu tih nesreća krivi vozači jer su se pretjerano oslanjali na sustav i nisu pratili što se događa na cesti ispred njih. Mnogi tvrde da je za te slučajeve kriva sama Tesla jer nazivi Full Self-Driving i Autopilot sugeriraju da automobil može voziti potpuno sam, no zapravo se radi o poluautonomnim sustavima koji služe samo kao pomoć vozaču, a ne o potpuno samostalnoj vožnji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:00