
Godinama je Tesla dominirala norveškim tržištem električnih vozila, ali podaci o prodaji s početka 2025. pokazuju da je ta dominacija sad srušena.U prva dva mjeseca ove godine, Teslina prodaja u Norveškoj pala je za 44,4 posto u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine U međuvremenu, cjelokupno tržište električnih vozila poraslo je za 53,4 a čak 96 posto svih novih osobnih automobila prodanih u državi je električno.
S 1606 prodanih automobila u siječnju i veljači, što je pad u odnosu na 2887 prošle godine, Tesla je pala na treće mjesto među najprodavanijim markama u Norveškoj, iza Volkswagena pa čak i Toyote koja prodaje samo jedno jedino električno vozilo, bZ4X. To je oštar kontrast u odnosu na rezultate u cijeloj 2024. godini, kada je Tesla prodala 24.259 automobila i osvojila 18,9 posto tržišnog udjela.
Prema podacima Norveškog vijeća za informacije o cestovnom prometu, ukupna prodaja osobnih automobila, uključujući električne aute i modele s pogonom na izgaranje skočila je 46,3 posto u prva dva mjeseca 2025. Vozila s nultom emisijom zabilježila su još veći porast, popevši se za 53,4 posto
Volkswagen trenutačno drži prvo mjesto na norveškom tržištu električnih vozila, a isporučio je 3222 vozila u siječnju i veljači, što je povećanje od nevjerojatnih 224,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. Toyota slijedi s 2102 prodana vozila dok je Tesla, sada na trećem mjestu uz pad prodaje za 44,4 posto. Top 5 zaokružuju Nissan s 1186 automobila i BMW s 1134 automobila.
Kada je riječ o pojedinačnim modelima, Toyotin bZ4X najprodavaniji je u dosadašnjem dijelu godine s 1762 prodana primjerka. Slijedi VW ID.4 s 1342 prodana automobila, odmah ispred Nissana Ariye s 1171 prodanim primjerkom. Teslin Model Y, nekoć omiljeno električno vozilo u zemlji, pao je na četvrto mjesto sa samo 965 prodanih primjeraka.
Kako je izvijestio lokalni medij TV 2, iako je još prerano donositi zaključke o privlačnosti Tesle na tržištu 2025., čini se da su se norveški stavovi prema brendu promijenili. Nedavna anketa koju je proveo Opinion pokazala je da su dva od tri Norvežana razvila negativniji stav o Tesli, dok je samo 2 posto izvijestilo o poboljšanoj percepciji proizvođača električnih vozila. Čini se da je velik dio ove reakcije povezan s kontroverznim političkim djelovanjem glavnog izvršnog direktora Tesle Elona Muska, posebice njegovom povezanosti s američkim predsjednikom Donaldom Trumpom.
Nažalost za Teslu, Norveška nije jedino mjesto gdje se proizvođač električnih vozila muči. Iako kompletni podaci o europskoj prodaji za veljaču tek stižu, prvi podaci daju sumornu sliku. Teslina prodaja pala je 48 posto u Danskoj prošlog mjeseca, dok je u prva dva mjeseca 2025. pala 45 posto u Francuskoj i 42 posto u Švedskoj u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Ako se ovaj trend nastavi, Tesla bi se mogao brinuti više od norveškog entuzijazma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....