NOVI POTICAJI?

Potez očajnika? Njemačka predlaže bonus od 6000 eura za kupce koji svoj stari auto zamijene električnim

Političari pokušavaju pronaći rješenje kako bi potaknuli prodaju i "olakšali život" njemačkim proizvođačima koji su posebno jako pogođeni

Punjenje električnih auta Njemačka

 Michael Gstettenbauer/imago stock&people/Profimedia

Automobilska industrija, ključni sektor u Njemačkoj, u krizi je dok prodaja električnih vozila, u čiji su razvoj uložili ogromna sredstva, strelovito opada. U kolovozu je tako prodaja električnih automobila u Njemačkoj pala za golemih 69 posto. To je najveći pad prodaje električnih auta na mjesečnoj razini u povijesti njemačkog tržišta, no ni ranije ove godine situacija s električnim autima nije bila bajna. Na primjer, prodaja je pala za 37 posto u srpnju i 16 posto u lipnju. Pad zanimanja za električne automobile i slabija prodaja problem je i u mnogim drugim državama EU.

image

VW tvornica električnih automobila, ilustracija

Profimedia

Zbog toga političari pokušavaju pronaći rješenje kako bi potaknuli prodaju i "olakšali život" njemačkim proizvođačima koji su posebno jako pogođeni ovim razvojem na tržištu. Najnoviji prijedlog njemačke strane SPD, koja je član vladajuće koalicije je financijski poticati vlasnike starih automobila da prijeđu na električni. Za prelazak sa starog vozila s motorom na unutarnje izgaranje na novi električni automobil kupci bi dobili 6000 eura, a ako bi se odlučili na kupnju rabljenog električnog vozila, bonus bi iznosio 3000 eura, stoji u prijedlogu SPD-a.

image

Ispušni plinovi ilustracija

Profimedia

Ovo nije prvi puta da Njemačka sličnim mjerama pokušava riješiti krizu vlastite auto industrije. Tijekom ekonomske krize 2009. godine, Njemačka vlada uvela je bonus od za kupnju novog vozila, no tada su u obzir dolazile sve pogonske opcije. Svatko tko je staro vozilo predao na otpad i kupio novi dobio je ekološki bonus od 2500 eura. Ta mjera koja je državu koštala 5 milijardi eura pokazala se punim pogotkom jer prodaja automobila je doživjela veliki rast.

Njemačka stranka SPD nada se da će nova ideja pokrenuti njemačku tranziciju s motora s unutarnjim izgaranjem na čišća električna vozila te podržati nastojanje da se postignu klimatski ciljevi. Protivnici prijedloga, uključujući Njemačku udrugu industrije energetike i vode (BDEW), tvrde da je SPD cilja na pogrešan problem i poziva vladu da kao prioritet postavi širenje infrastrukture za punjenje. Udruga tvrdi da će bez značajnijeg povećanja broja punionica, kako u urbanim tako i u ruralnim područjima, usvajanje električnih vozila biti sporo, bez obzira na financijske poticaje. Po njima, glavni problem električnih automobila nije cijena, već problem s dosegom automobila, odnosno mogućnostima njihovog punjenja.

image

Električni auto, punjenje

Vladimir Gerdo/TASS/Profimedia

Član Bundestaga iz stranke Zelenih Michael Müller slaže se: "Ne možemo potaknuti potrošače na kupnju električnih automobila ako ne mogu pronaći mjesto za punjenje. Prioritet bi trebao biti izgradnja robusne i dostupne mreže stanica za punjenje, posebno u ruralnim područjima", rekao je. .

image

Proizvodnja EV-a (ilustracija)

Profimedia

Jörg Hofmann, čelnik IG Metalla, najvećeg njemačkog industrijskog sindikata, vidi bonus kao nužan korak za povećanje potražnje za električnim vozilima i, što je najvažnije, za zaštitu radnih mjesta u automobilskoj industriji. “Ovaj bonus za otpad nije samo ekološka inicijativa, to je industrijska politika koja osigurava da Njemačka ostane konkurentna u globalnom automobilskom sektoru,” rekao je.

Prijedlog SPD-ovog bonusa za kupnju električnih automobila trenutno je u fazi rasprave.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 17:11