BMW je i službeno otvorio novo poglavlje svoje električne ofenzive predstavljanjem nove generacije modela iX3. Iako se na prvi pogled radi o još jednom električnom SUV-u, iza tog imena krije se puno više: prvi serijski model na revolucionarnoj platformi Neue Klasse, koja će biti baza za sve buduće BMW-ove električne automobile.
Prva verzija koja stiže na tržište u ožujku 2026. bit će to iX3 50 xDrive. Opremljen s dva elektromotora i pogonom na sve kotače, razvija 469 KS te postiže doseg do 805 kilometra prema WLTP standardu. Sve to po očekivanoj početnoj cijeni od 68.900 eura u Njemačkoj, što ga čini oko 15.000 eura jeftinijim od usporedivog benzinskog X3 M50 xDrive.
Serijski iX3 ostao je vjeran studiji Vision Neue Klasse X iz 2024., s dizajnom koji kombinira prepoznatljive BMW elemente i moderne, futurističke linije. Okomiti bubrezi i tanka LED svjetla jasno podsjećaju na klasične modele poput BMW-a 2002, ali u suvremenoj interpretaciji. Stražnji dio donosi vodoravna svjetla i aerodinamične detalje koji spuštaju koeficijent otpora na samo 0,24, znatno manje od 0,29 kod prethodnika.
Duljina od 478 cm, širina od 189 cm i međuosovinski razmak od gotovo 290 cm svrstavaju ga u sam vrh srednje klase SUV-ova, dok opcijski M Sport paket naglašava sportski karakter agresivnijim odbojnicima i kotačima do 22 cola.
Unutrašnjost je jednako radikalna promjena. Glavni element je Panoramic iDrive, zaslon koji se proteže od stupa do stupa, punom širinom ispod vjetrobrana, a nadopunjuje ga 17,9-inčni centralni ekran i opcijski 3D head-up zaslon. Novi operativni sustav BMW OS X donosi pojednostavljeno sučelje i stalna bežična ažuriranja.
Iako se većina funkcija upravlja dodirom i glasom, BMW je zadržao fizičke kontrole za osnovne stvari poput brisača ili namještanja glasnoće. Premium ozvučenje Harman Kardon, panoramski krov i trozonska klima samo su dio bogatog popisa opreme. Prtljažnik ima 520 litara, (do 1750 s preklopljenim sjedalima), a tu je i dodatni prednji prtljažnik ("frunk") od 57 litara.
Prva izvedba, iX3 50 xDrive ima dva elektromotora isporučuju 469 KS i 645 Nm okretnog momenta, što omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 4,7 sekundi i elektronički ograničenu brzinu od 210 km/h. Baterija šeste generacije omogućuje doseg 679 do 805 km po WLTP-u, ima neto kapacitet od 108,7 kWh, uz vrijeme punjenja od 21 minute za 10 do 80 posto kapaciteta na 800-voltnim brzim punionicama. Za samo 10 minuta moguće je nadopuniti dovoljno energije za 370 km vožnje.
Novi iX3 uvodi i BMW-ovo takozvano digitalno živčano središte. Četiri visoko-računalne jedinice, “superbrains”, brinu o ključnim funkcijama: dinamici vožnje, automatiziranoj vožnji i parkiranju, infotainmentu i osnovnim operacijama vozila. Sustav “Heart of Joy” koordinira pogon, kočnice i povrat energije, dok opcijski Highway Assistant omogućuje autonomnu vožnju bez ruku na volanu.
Proizvodnja novog iX3 za Europu i SAD počinje 2026. u novom pogonu u Debrecenu u Mađarskoj, a ubrzo će uslijediti i limuzinska verzija, novi i3, također na Neue Klasse arhitekturi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....