ELEKTRIČNI KOMBI

Niti jedan poput njega: U prodaji električni ID. Buzz, nasljednik kultnog VW Type 2 iz 1950.

Ima podjednako prostranu unutrašnjost kao i minivan VW T6 i samo dva milimetra kraći međuosovinski razmak

VW ID. Buzz

 Volkswagen

Više od pet godina - od predstavljanja studije na salonu u Detroitu u siječnju 2017., pa sve do svjetske premijere serijskog izdanja 9. ožujka ove godine - čekali smo na Volkswagenov prvi električni minivan, koji se istodobno pojavio u putničkoj verziji s pet sjedala ID. Buzz i teretnoj s dva, odnosno tri, ID. Buzz Cargo.

image

VW ID. Buzz

Volkswagen

Je li vrijedilo čekati? Itekako. ID. Buzz je dostojni nasljednik kultnog Type 2 (T1) iz pedesetih godina prošlog stoljeća, sa svim pripadajućim detaljima, uključujući i dvobojnu karoseriju s broj većim zaštitnim znakom Volkswagena.

Uz podjednako prostranu unutrašnjost kao i minivan VW T6, što je posljedica samo dva milimetra kraćeg međuosovinskog razmaka (2,99 metara), ID. Buzz je kraći čak 19 centimetara (4,71 metar) i 3,3 niži (1,94 metra), ali i priličnih 8,1 centimetar širi (1,99 metara). Tijesno nije ni u prtljažniku od čak 1121 litre, premda je krugom okretanja od 11,1 metra na razini VW Golfa.

image

VW ID. Buzz

Volkswagen

Tajna je, dakako, u Volkswagenovoj električnoj platformi MEB, koju ID. Buzz dijeli ne samo s ostalim članovima obitelji ID, nego i s električnim Audijem Q4 i Q5 e-tron, Cuprom Born te Škodom Enyaq iV. U početku će se prodavati isključivo s najvećom baterijom od 82 kWh, koja podržava punjenje na superbrzim punjačima od 170 kW (DC), a struju isporučuje na stražnju osovinu ugrađenom elektromotoru od 204 KS.

image

VW ID. Buzz

Volkswagen

Krajnja brzina je, međutim, elektronički ograničena na 145 km/h, ali s jednim punjenjem prelazi lijepa 423 kilometara. Cijena? S cjelovitom opremom i svim davanjima stoji 476.456 kuna.

image

VW ID. Buzz

Volkswagen

U kabini, instrumentna ploča i upravljač podsjećaju na ID.3, sjedala u drugom redu mogu se klizati lijepih 15 centimetara, preklopiti ili sasvim izvaditi, a u prtljažnik stane čak 1121 litra.

image

VW ID. Buzz Cargo

Volkswagen

Uz putničko, istodobno stiglo i teretno izdanje

Teretna verzija ID. Buzz Cargo s elektromotorom od 204 KS, najvećom baterijom od 82 kWh, jednim redom sjedala i tovarnim prostorom obima 3,9 prostornih metara, stoji 430.931 kunu.

U odnosu na obični ID. Buzz, Cargo se isporučuje s limenim stranicama umjesto stražnjih stakala i tri sjedala u prednjem redu - vozačevo plus klupa za dvojicu putnika ili, po želji, samo jedno sjedalo za suvozača. Iza njihovih leđa čvrsta je pregrada prema teretnom prostoru, koja se uz doplatu može opremiti prozorčićem ili otvorom za utovar manjih stvari.

image

VW ID. Buzz Cargo

Volkswagen

Već iz tvornice, a proizvodi se kao i putnički ID. Buzz u pogonima Volkswagen Nutzfahrzeuga u Hanoveru, dolazi s kliznim desnim stražnjim vratima, a uz doplatu i s lijevim.

Čak 3,9 metara prostornih nalazi se iza leđa vozača i suvozača, što je sasvim dovoljno za dvije euro-palete, a za osiguranje tereta u vožnji Volkswagen prtljažni prostor oprema kukicama u podu, odnosno na bočnim stranicama. Kao i putničko izdanje, i ID. Buzz Cargo u početku će se nuditi isključivo s elektromotorom od 204 KS i najvećom baterijom od 82 kWh (426 km), a potkraj iduće godine u ponudi će se naći i osnovna baterija od 55 kWh, dovoljna za oko 300 kilometara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 08:44