
Američki proizvođač električnih i elektrificiranih kamiona Nikola se ovog tjedna pridružio nizu startup tvrtki koje su obećavale "obećavale brda i doline" da bi na kraju neslavno propale. Proizvođač je podnio zahtjev za bankrot nakon što je ostao bez novca i nije uspio pronaći spasitelja.
Tvrtka sa sjedištem u Phoenixu već je duže vrijeme u ogromnim problemima, a velik dio njene povijesti obilježile su kontroverze, prevare, pa čak i zatvorska kazna za njenog bivšeg vlasnika. Na kraju se nije uspjela izboriti s problemima kao što su bili slaba potražnja, ogroman pad cijene dionica i loš imidž zbog
koji je rezultirao četverogodišnjom zatvorskom kaznom njezinog osnivača i vlasnika.Iz Nikole su najavili da žele prodati svoju imovinu, koju procjenjuju na između 500 milijuna i milijardu dolara. No dugovi su mnogo veći od toga. Sudski dokumenti navode neplaćene obveze od 1 do čak 10 milijardi dolara, izvještava Reuters .
"Kao i druge tvrtke u industriji električnih vozila, suočili smo se s različitim tržišnim i makroekonomskim čimbenicima koji su utjecali na našu sposobnost poslovanja", rekao je izvršni direktor Nikole Steve Girsky u izjavi. "Nažalost, naši najbolji napori nisu bili dovoljni da prevladamo ove značajne izazove, a uprava je odlučila da stečaj po poglavlju 11 predstavlja najbolji mogući put naprijed u danim okolnostima za tvrtku i njezine dionike."
Teško je povjerovati da je prije pet godina, na vrhuncu euforije oko električnih vozila, ta ista tvrtka na burzi bila vrjednija od Forda. Nikola je imao tržišnu kapitalizaciju od 27 milijardi dolara 2020. godine, unatoč tome što nikada nije prodao niti jedno vozilo. Tvrtka je tada potpisala ugovor vrijedan više milijardi dolara s GM-om prema kojem je američki div trebao preuzeti 11 posto udjela, opskrbiti Nikolu baterijama i vodikovom tehnologijom te razviti startupov električni kamionet Badger.
Badger je trebao imati 919 KS i doseg od 966 km uz pogon na gorive ćelije, a planirano je i potpuno električno vozilo. No kamion nikada nije stigao u serijsku proizvodnju. Ipak, Nikola je sam razvio i proizveo stotinjak kamiona i ubrzo naišao na probleme među kojima su bili i požari na vozilima.
Tvrtka je u središnje pažnje izbila sa skandalom kada je osnivač i vlasnik Trevor Milton proglašen krivim za prijevaru jer je lažirao video vožnje jednog kamiona. Tvrdilo se da kamion vozi vlastitim pogonom, no u videu se zapravo kotrljao niz brdo. Milton je dodatno iznio lažne tvrdnje koje su ulagače navele da vjeruju da je tvrtka bila bliže serijskoj proizvodnji, nego što je to zapravo bila u stvarnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....