PREMIJERA

Bavarski SUV mijenja pravila igre: U Hrvatsku stigao BMW iX3 Neue Klasse, imamo cijene

Dizajn novog BMW-a ide potpuno novim smjerom od dosadašnjih modela marke

Novi BMW iX3 u Zagrebu

 Auto klub
Dizajn novog BMW-a ide potpuno novim smjerom od dosadašnjih modela marke

BMW je s novim iX3 povukao crtu između dosadašnje električne ponude i onoga što tek dolazi. Ovo nije model koji popunjava prazninu u gami, nego automobil koji nosi zadatak da pokaže što će BMW nuditi akon prijelomne točke elektrifikacije. Kao prvi serijski predstavnik platforme Neue Klasse, iX3 je zamišljen kao tehnološki i dizajnerski orijentir, a ne kao "rutinska" zamjena za benzinski X3 s električnim pogonom.

Hrvatska premijera u zagrebačkom City Storeu Tomić & Co. zato je, osim predstavljanja novog modela bila i demonstracija smjera njemačke premium marke. Od 800-voltne arhitekture i baterije ogromnog kapaciteta do potpuno drukčijeg pristupa digitalnom sučelju i upravljanju energijom, iX3 postavlja temelje na kojima će se graditi čitava nova generacija BMW-ovih električnih automobila.

image

BMW iX3

BMW

Vizualno, iX3 odmah daje do znanja da pripada nekoj novoj generaciji. Dizajn ide potpuno novim smjerom od dosadašnjih BMW-ova. Prednji kraj karakterizira uspravna, manja i pojednostavljena maska te tanka LED svjetla, dok stražnji dio s vodoravno postavljenom svjetlosnom grafikom djeluje drugačije od bilo čega što smo do sada imali na BMW-u. Dizajn je svjesno lišen ukrasa, s naglaskom na aerodinamiku i funkciju, što potvrđuje i koeficijent otpora zraka od 0,24.

image

BMW iX3

BMW

Automobil je dug 478 centimetara, s međuosovinskim razmakom od gotovo 290 centimetara, što se osjeti u izdašnom prostoru u kabini. Prtljažnik prima od 520 do 1750 litara, tu je i dodatni "frunk" sprijeda u koji stane 58 litara.

image

BMW iX3

BMW

Najveći iskorak ipak se događa u unutrašnjosti. BMW Panoramic iDrive redefinira način na koji vozač komunicira s automobilom, projicirajući ključne informacije ispod vjetrobranskog stakla preko cijele širine kabine. Klasična instrumentna ploča ustupa mjesto minimalističkoj arhitekturi, dok se upravljanje oslanja na kombinaciju fizičkih tipki, dodira i glasovnih naredbi. Prostor djeluje prozračno i mirno, a BMW naglašava dodatno smanjene vibracije i razinu buke, čime iX3 cilja na udobnost.

image

BMW iX3

BMW

Tehnička osnova otkriva zašto BMW ovaj model smatra prekretnicom. Šesta generacija eDrive tehnologije donosi snažnije elektromotore, 800-voltnu arhitekturu i bateriju neto kapaciteta čak 108,7 kWh. U izvedbi iX3 50 xDrive sustav razvija 469 KS i 645 Nm, što omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 4,9 sekundi. Doseg iznosi do čak 805 kilometara prema WLTP-u što je vrhunska vrijednost u klasi i u svijetu električnih automobila općenito. Impresivna je mogućnost brzog punjenja snagom do 400 kW, pri čemu se u deset minuta može osigurati energija za oko 372 kilometra vožnje. Regeneracija preuzima i do 98 posto usporavanja, što je jedan od razloga male potrošnje i velikog dosega.

image

BMW iX3

BMW

Neue Klasse uvodi i sustav nazvan Heart of Joy, središnji računalni "mozak" koji u realnom vremenu usklađuje rad pogona, ovjesa i kočnica. Cilj nije samo u performansama, već i osjećaj kontrole i lakoće upravljanja u svim uvjetima, bez obzira radi li se o gradskoj svakodnevici ili brzim dionicama autoceste.

Važan dio priče je i održivost. Oko trećine vozila izrađeno je od recikliranih materijala, a proizvodnja u novoj tvornici u Debrecenu odvija se bez fosilnih goriva.

image

BMW iX3

BMW

Cijena BMW-a iX3 50 xDrive na hrvatskom tržištu iznosi od 68.875 eura, a kasnije se očekuje i povoljnija verzija sa stražnjim pogonom. Prvi primjerci kupcima stižu u ožujku iduće godine. Isporuke kupcima bi trebale krenuti u ožujku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2025 11:12