
Tražimo novu generaciju mladih kupaca koji žele voziti nešto drugačije od svojih roditelja. Nešto što ih izdvaja iz mase, izgleda sjajno i vozi se odlično – tim je riječima lani, tijekom godišnje konferencije u Barceloni, smjer CUPRE opisao prvi čovjek ovog mladog, ali izuzetno probitačnog španjolskog brenda, 58-godišnji britanski menadžer Wayne Griffiths.
Prilično izvan okvira, bilo da se radi o odijevanju ili načinu komunikacije, Griffiths je pritom dodao da se oduvijek divio načinu razmišljanja legendarnog Davida Bowieja, koji je vječno stvarao bez obzira na stavove drugih. I bio originalan. Upravo to, priznao je, on sad nastoji učiniti s CUPROM.
Zvuči pomalo ludo? Možda, no prodajne brojke jasno pokazuju da je smjer koji je Griffiths zacrtao itekako pogođen.
CUPRA je u nevjerojatno kratkom vremenu postala ozbiljan tržišni igrač i zvijezda koncerna Volkswagen, u mjeri da se danas više gotovo nitko ne sjeća da je prije nešto manje od deset godina naziv CUPRA još bio rezerviran isključivo za sportske izvedbe Seata.
Stoga vrijedi podsjetiti - CUPRA je tek 2018. izašla iz okrilja svojeg starijeg brata i zaživjela kao samostalni brend.
I tu kreće njezin strelovit rast, rijetko viđen u automobilskom biznisu, koji je do danas rezultirao s preko 700.000 prodanih automobila, od kojih je njih gotovo 2000 pronašlo put i do hrvatskih kupaca.
Svjedoči to da niti naši vozači nisu ostali imuni na atraktivnu ponudu automobila visokih performansi, koji su pojavom, snagom i nastupom na cesti spremni prilično razgaliti duše poklonika auta s karakterom.
Priča je, pomalo oprezno, počela s Atecom, izvorno modelom Seata, koja je pod CUPRINOM značkom oplemenjena nizom ekskluzivnih detalja, poput upadljivo skrojene maske hladnjaka, atraktivnih alu naplataka od 19 cola, četiri ispušne cijevi na rubu stražnjeg difuzora i prestižne unutrašnjosti s presvlakama od Alcantare, a španjolski SUV pritom je dobio i uvjerljiv pogonski sklop – pod prednji poklopac smješten je prpošni turbobenzinac 2.0 TSI od 300 KS koji je uparen s rafalno brzom 7-stupanjskom automatikom s dvije spojke ponudio performanse za poželjeti.
Za sličnim receptom se poseglo i početkom 2020., kada je pod značkom CUPRE osvanuo i kompaktni Leon u peterovratnoj i karavanskoj izvedbi Sportstourer, koji baš poput Atece mami zavodljivom kombinacijom elegancije i mišićavog nastupa, uz jasne sportske ambicije.
A zatim je stigla prava zvijezda – CUPRA Formentor, 445 centimetara dugačak, atraktivno dizajniran povišeni crossover, prvi potpuno samostalno razvijeni model Cupre.
Zavodljivog, atletskog dizajna, ušminkan alu naplacima od 18 ili 19 cola i brojnim usisnicima za zrak, vrlo je brzo postao mamac za poglede i tiha patnja vozača, posebice u najsnažnijoj izvedbi VZ5 kada je pogonjen gromoglasnim, 2,5-litrenim turbobenzincem s pet cilindara i čak 390 KS. Formentor je brzo postao bestseler i za CUPRU napravio isto što i svojedobno Golf za Volkswagen, no Griffiths i ekipa nisu niti tu odlučili stati i spavati na lovorikama.
U priču o brendu sportskog pedigrea 2023. su uspješno ugurali Born, prvi električni model CUPRE, spretno koristeći bogatu tehnološku riznicu koncerna Volkswagen i platformu na kojoj je smješten i koncepcijski istovjetan Volkswagen ID.3. No, i tu su odigrali na poznatu kartu i Bornu udahnuli zavodljiv CUPRIN štih i ponudili autentični, mladenački nastup. Na tragu javno komunicirane ambicije da već 2030. proizvodi isključivo električne modele, CUPRA upravo na tržište dovodi i svoj drugi model pogonjen isključivo strujom, 4,64 metra dugačak SUV Tavascan.
No, prodajne brojke pokazuju da su pravi posao napravili s Terramarom, pristiglim krajem prošle godine. Ovaj sportski skrojen i raskošno opremljen kompaktni SUV profinjene unutrašnjosti je lani u samo dva mjeseca na našem tržištu prodan u 40 primjeraka, pa bi u budućnosti s vrha liste najpopularnijih CUPRI čak mogao srušiti i, činilo se, nedodirljivi Formentor.
Uglavnom, ponuda je koliko atraktivna, toliko i bogata, a više informacija o CUPRINIM modelima može se dobiti na adresi www.cupraofficial.hr.
Aktualna ponuda:
CUPRA Ateca
Kompaktni SUV dugačak 4,38 metra ušao je u povijest kao prvi model CUPRE, 2020. je redizajniran, a danas se više ne nudi isključivo u pomalo elitističnim izvedbama pokretanim 2,0-litrenim turbobenzincima sa 190 i 300 KS, u startu odabranima kako bi se gradio sportski imidž marke.
Dostupan je i s turbobenzincem 1.5 TSI od 150 KS uparenim sa 7-stupanjskom automatikom, a cijena osnovne, ali opremom iznimno izdašne izvedbe Boost koja serijski donosi i digitalnu instrumentna ploču, i središnji zaslon multimedije od 10,25 inča, i navigaciju, i tempomat, i parkirne senzore i kamere, pa i atraktivne alu naplatke od 19 cola, kreće od 34.640 eura.
CUPRA Leon
Prošle godine redizajnirani Leon izgleda sjajno zahvaljujući trodimenzionalnim diodnim svjetlima i svjetlećem zaštitnom znaku na sredini prtljažnika, kao i četirima ispušnim cijevima i difuzoru. I, dakako, neizostavnim detaljima u boji bakra na zaštitnom znaku i aluminijskim naplacima od 18 cola.
U ponudi je pet motora – 1,5-litreni benzinac sa 150 KS, 2,0-litreni benzinac sa 300 KS, 2,0-litreni dizelaš sa 150 KS te dva plug-in hibrida sa 150 i 177 KS. Našim je kupcima, dakako, najzanimljiviji osnovni 1,5-litreni benzinac sa 150 KS, čija cijena starta od 31.458 eura. Karavanska izvedba Sportstourer se nudi od 33.126 eura.
CUPRA Terramar
Privlačan, ali i obiteljski prostran SUV s decentnom sportskom notom na tržište je stigao krajem prošle godine. Sprijeda djeluje predatorski, a straga poglede privlači široka i tanka crvena LED svjetleća traku na čijoj sredini svijetli i CUPRIN logotip. Unutrašnjost sa sportski podrezanim volanom i tipkom za paljenje motora te jednodijelnim sjedalima, također je sportski orijentirana, baš kao i serijski sportski ovjes i brza DSG automatika.
Cijena kreće od 39.174 eura za 1.5 eTSI sa 150 KS, a kao zanimljiva ponuda nameće se izvedba 2.0 TSI s 204 KS i pogonom 4x4, dostupna za tek nešto skupljih 40.485 KS. Plug-in hibridna izvedba 1.5 e-Hybrid, s mogućnošću brzog punjenja (DC) i dosegom na struju većim od 100 km, nudi se od 47.405 eura.
CUPRA Formentor
Najprodavanija CUPRA na tržište je stigla 2021., a lani je estetski i tehnološki osvježena. Izgled prednjeg dijela s dnevnim LED svjetlima u novoj formi dodatno naglašava sportski karakter, dok mu straga efektnije nego prije stoje novi detalji branika, a posebno oštrija grafika LED svjetala s trokutastim elementima.
I logotip CUPRE sada je noću osvijetljen, a pun pogodak je i nova brončana mat boja. U unutrašnjosti je najveća novost infotainment sustav s većim zaslonom dijagonale 33 centimetra, koji pritom radi brže i ima dotjeranu grafiku. Početna benzinska izvedba 1.5 TSI jedina je dostupna s ručnim, 6-stupanjskim mjenjačem i nudi se od 33.452 eura, dok ostatak motorizacije dolazi isključivo s DSG automatikom. Dizelaš 2.0 TDI od 150 KS nudi se od 37.090 eura, dok se plug-in hibridna izvedba 1.5 e-Hybrid Tribe trenutačno nudi uz akcijski popust po cijeni od 36.946 eura, što je preko 5700 eura povoljnije od redovne cijene osnovnog plug-in hibridnog modela.
CUPRA Born
Prvi potpuno električni model CUPRE tehnološki je, ali i koncepcijski blizanac Volkswagena ID.3, no originalnosti i oštrine u izgledu ima više nego dovoljno da bi nosio CUPRINU značku. Izgledom koketira s crossoverskim stilom, a sportski duh nazire se u agresivnijim branicima i bočnim aero dodacima na pragovima, pri čemu mu lijepo stoje decentni detalji bakreno smeđe boje kojima su prošarani veliki naplaci, prednji branik i logotipovi marke.
Born s elektromotorom od 231 KS i baterijom kapaciteta 58 kWh (62 kWh brutto)nudi doseg od preko 400 kilometara, a dostupan je od 36.733 eura. Izvedba s baterijom od 77 kWh (82 kWh brutto) i dosegom oko 550 kilometara ima cijenu od 40.1605 eura.
CUPRA Tavascan
Električni SUV peterovratne coupeovske koncepcije dugačak je 4,64 metra, snažno digitalizirane unutrašnjosti i goropadne snage. Osnovna verzija sa stražnjim pogonom nudi 286 KS, dok izvedba VZ s dva elektromotora i pogonom 4x4 broji 340 KS. Ne čude stoga paprene performanse - preko dvije tone težak najjači Tavascan sprinta do 50 km/h za samo 2,4 sekunde, do 100 za 5,6 sekundi, a najveća brzina je limitirana na 180 km/h.
Litij-ionska baterija netto kapaciteta 77 kWh (brutto 82 kWh), smještena je nisko u središte platforme te pruža doseg od 549 km u osnovnoj i 517 km u jačoj i težoj 4x4. Moguća su četiri stupnja regeneracije energije oslobođene kočenjem. Izvedba sa 286 KS i stražnjim pogonom nudi se od 44.948 eura, dok cijena izvedba VZ s pogonom 4x4 i 340 KS kreće od 57.505 eura.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CUPROM.
Na Auto klub se možete pretplatiti OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....