Recept za uspjeh

Top priča u autoindustriji: CUPRA je rekla ne dosadi i pomela tržište

U doba kad mnogi lansiraju konfekcijske modele, CUPRA je hrabro zaigrala na kartu originalnosti i sportskih performansi. I pogodila...
 CUPRA

Tražimo novu generaciju mladih kupaca koji žele voziti nešto drugačije od svojih roditelja. Nešto što ih izdvaja iz mase, izgleda sjajno i vozi se odlično – tim je riječima lani, tijekom godišnje konferencije u Barceloni, smjer CUPRE opisao prvi čovjek ovog mladog, ali izuzetno probitačnog španjolskog brenda, 58-godišnji britanski menadžer Wayne Griffiths.

Prilično izvan okvira, bilo da se radi o odijevanju ili načinu komunikacije, Griffiths je pritom dodao da se oduvijek divio načinu razmišljanja legendarnog Davida Bowieja, koji je vječno stvarao bez obzira na stavove drugih. I bio originalan. Upravo to, priznao je, on sad nastoji učiniti s CUPROM.

Zvuči pomalo ludo? Možda, no prodajne brojke jasno pokazuju da je smjer koji je Griffiths zacrtao itekako pogođen.

CUPRA je u nevjerojatno kratkom vremenu postala ozbiljan tržišni igrač i zvijezda koncerna Volkswagen, u mjeri da se danas više gotovo nitko ne sjeća da je prije nešto manje od deset godina naziv CUPRA još bio rezerviran isključivo za sportske izvedbe Seata.

image
CUPRA

Stoga vrijedi podsjetiti - CUPRA je tek 2018. izašla iz okrilja svojeg starijeg brata i zaživjela kao samostalni brend.

I tu kreće njezin strelovit rast, rijetko viđen u automobilskom biznisu, koji je do danas rezultirao s preko 700.000 prodanih automobila, od kojih je njih gotovo 2000 pronašlo put i do hrvatskih kupaca.

Svjedoči to da niti naši vozači nisu ostali imuni na atraktivnu ponudu automobila visokih performansi, koji su pojavom, snagom i nastupom na cesti spremni prilično razgaliti duše poklonika auta s karakterom.

Priča je, pomalo oprezno, počela s Atecom, izvorno modelom Seata, koja je pod CUPRINOM značkom oplemenjena nizom ekskluzivnih detalja, poput upadljivo skrojene maske hladnjaka, atraktivnih alu naplataka od 19 cola, četiri ispušne cijevi na rubu stražnjeg difuzora i prestižne unutrašnjosti s presvlakama od Alcantare, a španjolski SUV pritom je dobio i uvjerljiv pogonski sklop – pod prednji poklopac smješten je prpošni turbobenzinac 2.0 TSI od 300 KS koji je uparen s rafalno brzom 7-stupanjskom automatikom s dvije spojke ponudio performanse za poželjeti.

Za sličnim receptom se poseglo i početkom 2020., kada je pod značkom CUPRE osvanuo i kompaktni Leon u peterovratnoj i karavanskoj izvedbi Sportstourer, koji baš poput Atece mami zavodljivom kombinacijom elegancije i mišićavog nastupa, uz jasne sportske ambicije.

A zatim je stigla prava zvijezda – CUPRA Formentor, 445 centimetara dugačak, atraktivno dizajniran povišeni crossover, prvi potpuno samostalno razvijeni model Cupre.

Zavodljivog, atletskog dizajna, ušminkan alu naplacima od 18 ili 19 cola i brojnim usisnicima za zrak, vrlo je brzo postao mamac za poglede i tiha patnja vozača, posebice u najsnažnijoj izvedbi VZ5 kada je pogonjen gromoglasnim, 2,5-litrenim turbobenzincem s pet cilindara i čak 390 KS. Formentor je brzo postao bestseler i za CUPRU napravio isto što i svojedobno Golf za Volkswagen, no Griffiths i ekipa nisu niti tu odlučili stati i spavati na lovorikama.

image
CUPRA

U priču o brendu sportskog pedigrea 2023. su uspješno ugurali Born, prvi električni model CUPRE, spretno koristeći bogatu tehnološku riznicu koncerna Volkswagen i platformu na kojoj je smješten i koncepcijski istovjetan Volkswagen ID.3. No, i tu su odigrali na poznatu kartu i Bornu udahnuli zavodljiv CUPRIN štih i ponudili autentični, mladenački nastup. Na tragu javno komunicirane ambicije da već 2030. proizvodi isključivo električne modele, CUPRA upravo na tržište dovodi i svoj drugi model pogonjen isključivo strujom, 4,64 metra dugačak SUV Tavascan.

No, prodajne brojke pokazuju da su pravi posao napravili s Terramarom, pristiglim krajem prošle godine. Ovaj sportski skrojen i raskošno opremljen kompaktni SUV profinjene unutrašnjosti je lani u samo dva mjeseca na našem tržištu prodan u 40 primjeraka, pa bi u budućnosti s vrha liste najpopularnijih CUPRI čak mogao srušiti i, činilo se, nedodirljivi Formentor.

Uglavnom, ponuda je koliko atraktivna, toliko i bogata, a više informacija o CUPRINIM modelima može se dobiti na adresi www.cupraofficial.hr.

Aktualna ponuda:

CUPRA Ateca

image

CUPRA Ateca

Zeljko Puhovski/CROPIX

Kompaktni SUV dugačak 4,38 metra ušao je u povijest kao prvi model CUPRE, 2020. je redizajniran, a danas se više ne nudi isključivo u pomalo elitističnim izvedbama pokretanim 2,0-litrenim turbobenzincima sa 190 i 300 KS, u startu odabranima kako bi se gradio sportski imidž marke.

Dostupan je i s turbobenzincem 1.5 TSI od 150 KS uparenim sa 7-stupanjskom automatikom, a cijena osnovne, ali opremom iznimno izdašne izvedbe Boost koja serijski donosi i digitalnu instrumentna ploču, i središnji zaslon multimedije od 10,25 inča, i navigaciju, i tempomat, i parkirne senzore i kamere, pa i atraktivne alu naplatke od 19 cola, kreće od 34.640 eura.

CUPRA Leon

image

CUPRA Leon

Zeljko Puhovski/CROPIX

Prošle godine redizajnirani Leon izgleda sjajno zahvaljujući trodimenzionalnim diodnim svjetlima i svjetlećem zaštitnom znaku na sredini prtljažnika, kao i četirima ispušnim cijevima i difuzoru. I, dakako, neizostavnim detaljima u boji bakra na zaštitnom znaku i aluminijskim naplacima od 18 cola.

U ponudi je pet motora – 1,5-litreni benzinac sa 150 KS, 2,0-litreni benzinac sa 300 KS, 2,0-litreni dizelaš sa 150 KS te dva plug-in hibrida sa 150 i 177 KS. Našim je kupcima, dakako, najzanimljiviji osnovni 1,5-litreni benzinac sa 150 KS, čija cijena starta od 31.458 eura. Karavanska izvedba Sportstourer se nudi od 33.126 eura.

CUPRA Terramar

image

CUPRA Terramar

Zeljko Puhovski/CROPIX

Privlačan, ali i obiteljski prostran SUV s decentnom sportskom notom na tržište je stigao krajem prošle godine. Sprijeda djeluje predatorski, a straga poglede privlači široka i tanka crvena LED svjetleća traku na čijoj sredini svijetli i CUPRIN logotip. Unutrašnjost sa sportski podrezanim volanom i tipkom za paljenje motora te jednodijelnim sjedalima, također je sportski orijentirana, baš kao i serijski sportski ovjes i brza DSG automatika.

Cijena kreće od 39.174 eura za 1.5 eTSI sa 150 KS, a kao zanimljiva ponuda nameće se izvedba 2.0 TSI s 204 KS i pogonom 4x4, dostupna za tek nešto skupljih 40.485 KS. Plug-in hibridna izvedba 1.5 e-Hybrid, s mogućnošću brzog punjenja (DC) i dosegom na struju većim od 100 km, nudi se od 47.405 eura.

CUPRA Formentor

image

CUPRA Formentor

Zeljko Puhovski/CROPIX

Najprodavanija CUPRA na tržište je stigla 2021., a lani je estetski i tehnološki osvježena. Izgled prednjeg dijela s dnevnim LED svjetlima u novoj formi dodatno naglašava sportski karakter, dok mu straga efektnije nego prije stoje novi detalji branika, a posebno oštrija grafika LED svjetala s trokutastim elementima.

I logotip CUPRE sada je noću osvijetljen, a pun pogodak je i nova brončana mat boja. U unutrašnjosti je najveća novost infotainment sustav s većim zaslonom dijagonale 33 centimetra, koji pritom radi brže i ima dotjeranu grafiku. Početna benzinska izvedba 1.5 TSI jedina je dostupna s ručnim, 6-stupanjskim mjenjačem i nudi se od 33.452 eura, dok ostatak motorizacije dolazi isključivo s DSG automatikom. Dizelaš 2.0 TDI od 150 KS nudi se od 37.090 eura, dok se plug-in hibridna izvedba 1.5 e-Hybrid Tribe trenutačno nudi uz akcijski popust po cijeni od 36.946 eura, što je preko 5700 eura povoljnije od redovne cijene osnovnog plug-in hibridnog modela.

CUPRA Born

image

CUPRA Born

Darko Tomas/CROPIX

Prvi potpuno električni model CUPRE tehnološki je, ali i koncepcijski blizanac Volkswagena ID.3, no originalnosti i oštrine u izgledu ima više nego dovoljno da bi nosio CUPRINU značku. Izgledom koketira s crossoverskim stilom, a sportski duh nazire se u agresivnijim branicima i bočnim aero dodacima na pragovima, pri čemu mu lijepo stoje decentni detalji bakreno smeđe boje kojima su prošarani veliki naplaci, prednji branik i logotipovi marke.

Born s elektromotorom od 231 KS i baterijom kapaciteta 58 kWh (62 kWh brutto)nudi doseg od preko 400 kilometara, a dostupan je od 36.733 eura. Izvedba s baterijom od 77 kWh (82 kWh brutto) i dosegom oko 550 kilometara ima cijenu od 40.1605 eura.

CUPRA Tavascan

image

CUPRA Tavascan

Cupra

Električni SUV peterovratne coupeovske koncepcije dugačak je 4,64 metra, snažno digitalizirane unutrašnjosti i goropadne snage. Osnovna verzija sa stražnjim pogonom nudi 286 KS, dok izvedba VZ s dva elektromotora i pogonom 4x4 broji 340 KS. Ne čude stoga paprene performanse - preko dvije tone težak najjači Tavascan sprinta do 50 km/h za samo 2,4 sekunde, do 100 za 5,6 sekundi, a najveća brzina je limitirana na 180 km/h.

Litij-ionska baterija netto kapaciteta 77 kWh (brutto 82 kWh), smještena je nisko u središte platforme te pruža doseg od 549 km u osnovnoj i 517 km u jačoj i težoj 4x4. Moguća su četiri stupnja regeneracije energije oslobođene kočenjem. Izvedba sa 286 KS i stražnjim pogonom nudi se od 44.948 eura, dok cijena izvedba VZ s pogonom 4x4 i 340 KS kreće od 57.505 eura.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CUPROM.

Na Auto klub se možete pretplatiti OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. veljača 2025 12:37