
Suzuki i Auto klub odrastali su, može se reći, zajedno. Kad je 1988. Suzuki stvorio Vitaru, japanski inženjeri vjerojatno nisu ni sanjali da će ovim modelom revolucionarizirati tržište i stvoriti potpuno novu, danas toliko popularnu klasu automobila, u kojoj je Vitara kod nas dugogodišnji lider. Isto tako, kada smo 1989. pokrenuli Auto klub, malo tko je vjerovao da ćemo doživjeti 36. godinu i čak 1000 brojeva.
Kroz to vrijeme testirali smo 19 modela Vitare, ali i pratili sve novosti vezane za Suzukijev bestseler.
Da podsjetimo, Vitara je bila prvi SUV na tržištu (Sport Utility Vehicle), napravivši pozitivan šok kod publike i instantno postala hit. Praktičnih dimenzija, lagana i zato okretna i živahna na asfaltu, a s druge strane izvanrednih off-road mogućnosti, naročito u verziji s 4x4 pogonom i reduktorom (!), nudila je baš ono što je tržište tražilo - univerzalnost po povoljnoj cijeni. Velik plus bio je moderan, oku ugodan dizajn.
Takve karakteristike prate Vitaru sve do današnje, četvrte generacije i njene fenomenalne popularnosti. Godinama je u vrhu prodajnih top-lista i uživa status “best-buy” automobila, naročito kod privatnih kupaca. Prati je i imidž iznimne pouzdanosti i nekvarljivosti, iskonskog predstavnika japanske škole - toči i vozi.
Osim toga, nudi sve blagodati suvremenog opremanja i još važnije - iznimno je štedljiva. Blagohibridni turbobenzinski motor 1.4 (129 KS), omiljen kod kupaca, uz asistenciju električnog sklopa troši svega oko šest litara, a s druge strane pruža potpunu uglađenost pri kretanju i dodatni impuls snage pri ubrzanju.
Slično vrijedi za klasičnu hibridnu verziju 1.5 (102 KS), skuplju, ali s velikim udjelom vožnje na struju i zato još štedljivijom. I vozački je Vitara u vrhu klase. Ključeve užitka drže mala masa, te fino izbalansirani ovjes i volan, koji sjajno kompenziraju veću udaljenost podnice od tla. Kad se sve zbroji, ne čudi što je na hrvatskom tržištu Vitara prodana u više od 13.000 primjeraka!
Suzuki je Vitarom od starta zaludio svijet
Prva Vitara, koju smo s benzinskim motorom 1.6 (75 KS) i pogonom 4x4, te vozačkim prvakom Jovicom Palikovićem za volanom, testirali u broju 30 objavljenom 28. lipnja 1990., nastala je na 20 godina dugoj Suzukijevoj tradiciji 4x4 terenaca, pa je sagrađena oko klasične šasije poput Samuraija, modela koji je zbog svojih sjajnih terenskih sposobnosti i danas tražen među ljubiteljima off-road natjecanja.
Vitara je, pak, donijela mekoću i svakodnevnu upotrebljivost zahvaljujući uglađenom ovjesu sa spiralnim oprugama. Usprkos šasiji, težila je manje od tone, pa su inženjeri mogli ugraditi manji motor - 1,6-litraš bio je odlična mjera za laganu Vitaru. Nije trošila puno, a imala je uključivi 4x4 pogon, s reduktorom za nezaustavljivost na terenu.
No, možda najvažniji bio je njezin dizajn, pa je Vitara sa tri vrata postala trenutni hit i brzo stekla status ikone, koji drži sve do današnjih dana. Vjerojatno najbolji dokaz njezine kvalitete i izdržljivosti jest činjenica da ih nemali broj još uvijek vozi hrvatskim cestama.
Šest ključnih razloga za uspjeh Vitare
Punokrvna četiri cilindra i to sa 129 konjskih snaga
Za razliku od konkurencije koja se masovno prebacila na trocilindarske motore, Suzuki je u Vitari zadržao znatno mirnija, uglađenija i tiša četiri cilindra. Njezin turbobenzinski motor 1.4 razvija 129 KS (+14 KS elektromotora).
Uvijek s praktičnim, ali i upotrebljivim 4x4
Originalno je Vitara imala uključivi 4x4 pogon i to s reduktorom, a i današnja je pravi off-roader: ima napredni, inteligentni sustav raspodjele snage na sve kotače, prema potrebi sa četiri različita režima.
Laka gradnja i mala masa donosi samo prednosti
Sve modele Suzukija odlikuje mala masa, što donosi brojne prednosti - od boljeg ležanja na cesti, upravljivosti i dinamike u vožnji do niže potrošnje i emisije štetnih plinova. Vitara je najlakši automobil u svojoj klasi te, ovisno o verziji, broji oko 1300 kilograma - 30 kilograma je lakša i od VW Golfa.
Jedna od najsigurnijih u sudarima
Zlatni standard sigurnosti, pet zvjezdica na Euro-NCAP-ovom testu sigurnosti u sudarima, s godinama je sve teže postići, no Vitara je i u posljednjoj generaciji briljirala s osvojenih gotovo 90% za sigurnost odraslih, 85% za sigurnost djece te po 75% za sigurnost pješaka i sustave pomoći vozaču.
Povoljna pri kupnji, štedljiva u upotrebi
Osim što je već dugo “best buy” u klasi, Vitara je blagonaklona prema svojim vlasnicima i prilikom posjete benzinskoj postaji. Bilo da je riječ o novom 1.4 Boosterjet hibridu ili 1.5 AGS hibridu, prosječna potrošnja kreće se oko 6 l/100 km i to čak i s AllGrip pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem!
Jeftina za održavanje
Suzukijevi automobili oduvijek su poznati po tome da se praktički ne kvare, a i njihovo održavanje je povoljno. Konkretno za Vitaru, prvi servis na 15.000 km stoji 160 eura, drugi na 30.000 km s tekućinom za kočnice 200 eura, a veliki servis na 45.000 km (na kojem se mijenjaju i svjećice) stoji 265 eura.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa Suzuki Hrvatska.
Na Auto klub se možete pretplatiti OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....