
U naših 1000 objavljenih brojeva redovito smo pratili i dostignuća Mercedesa, jednog od najznačajnijih proizvođača i najuglednijih imena svjetske auto industrije, marke koja desetljećima, od početaka u 19. stoljeću i vremena osnivača Gottlieba Daimlera i Karla Benza neprestano teži najboljem.
Mercedes stoga slovi kao referenca i uzor, čiji automobili su sinonim izdržljivosti, performansi i luksuza, ali i lideri u sigurnosti. Mercedes je primjerice prvi, krajem 1990-ih, uveo sigurnosni sustav PreSafe, koji na temelju brojnih parametara kretanja i rada automobila prepoznaje mogućnost nesreće i priprema sigurnosne sustave na trenutačno aktiviranje i zaštitu vozača i suputnika.
Iznimno je široka lepeza Mercedesovih modela svih klasa čijim smo novinarskim predstavljanjima širom svijeta prisustvovali, a potom ih na našim cestama u više generacija i testirali - od najmanje A do prestižne S i sportske SL, kao i adrenalinskih AMG verzija specifične kombinacije iznimne snage i luksuza, koje su zapravo svijet za sebe. Mercedesov inženjering neprestano je jedan od predvodnika ubrzanog razvoja, kao i današnje visoke tehnologije.
Sigurnosni paket, primjerice, danas broji gotovo 30 stavki, pionir je i autonomne vožnje treće razine, a napredna i inovativna digitalna rješenja s primjenom umjetne inteligencije dio su svih modela.
Primjerice, aplikacija Mercedes Me omogućuje personaliziranu kontrolu i komunikaciju vlasnika sa svojim automobilom bez izlaska iz toplog doma, a instrumentna ploča Hyperscreen u modelima E i S-klase, koja se s posebnim dodirnim zaslonom za suvozača proteže cijelom širinom interijera i pruža fenomenalan korisnički i maštovitim grafičkim rješenja jedinstven vizualni doživljaj u vožnji.
Fokus je i na tehnologijama budućnosti, prvenstveno razvoju integracije pametnih gradova s autonomnim sustavima električne mobilnosti, ali i tehnologije vodikovih gorivih ćelija kao alternativnom pogonskom gorivu. Mercedes istovremeno ne zanemaruje aktualne trendove i potrebe. Elektrifikacija je u tomu ključna riječ i danas su svi modeli, pa čak i nabrijani AMG, opremljeni nekom od tri vrste hibridizacije (blagi, puni i plug-in), a razvijena je i cijela linija električnih modela EQ.
Najfascinantniji među njima je petmetarska limuzina EQS izvanredne aerodinamičnosti i vrhunske digitalne i električne tehnologije. Sjajno je oličenje premium izvedbe s pogonom na struju.
Uvođenje hibridiziranih i električnih automobila temeljni je dio poslovne strategije Ambition 2039, koja za cilj ima postizanje potpune ugljične neutralnosti i minimiziran utjecaj na okoliš. Što se sadašnjeg trenutka tiče, Mercedes je na našem tržištu u 2024. prodao lijepih 1237 novih automobila. Najtraženiji je SUV model GLC, a slijede GLA, Mercedesovi klasici C i E-klasa, te GLE.
Testirali smo 103 razna modela Mercedesa i izvijestili s još približno toliko svjetskih premijera
Redizajnirani Mercedes 190 E 1.8 bio je prvi Autoklubov test u ono vrijeme najzanimljivijeg Mercedesa (broj 56 iz prosinca 1990.), preteče današnje C-klase. Imao je benzinski motor 1.8 (109 KS)
S-klasa Genscher (W140)
Genscher je bio općeprihvaćen domaći sinonim za S-klasu iz 1990-ih, nazvan po njemačkom ministru vanjskih poslova Hansu Dietrichu Genscheru, zaslužnom za političko priznanje hrvatske države stvarane u ratno doba. Najdojmljiviji je bio, naravno, S 600 V12. Tenk!
Roadster SL (R129)
Luksuzni dvosjed SL iz sredine 1990-ih i danas mnogi smatraju jednim od najljepših roadstera visoke klase i svojevrsnim klasikom. Nikad nećemo zaboraviti vrhunski užitak vožnje top modelom AMG 73 iz sjedišta tvrtke u Stuttgartu do naše redakcije u Zagrebu.
Prva A-klasa (W168)
A-klasu može prevrnuti samo luđak – naslovili smo test prvog gradskog Mercedesa. Potaknuti aferom prevrtanja na testu u Švedskoj dali smo A-klasu u ruke Niki Puliću, na stazu postavili čunjeve i rekli – vozi! A-klasa je test prošla sa sva četiri kotača čvrsto na tlu.
Vječna G-klasa (W463)
S jedne strane luksuzni, a s druge hardcore terenac G-klasa, zbog kutijastog dizajna kolokvijalno zvan Kocka i danas se proizvodi u obliku u kojem je davne 1979. nastao. Dizelaš nas je impresionirao na terenu, a AMG 55 ludim zvukom i performansama.
Elegantni CLS (C219)
Model CLS u luksuzno-sportskoj formi limuzine s obrisima četverovratnog coupea postavio je nove dizajnerske i koncepcijske standarde u svijetu limuzina. Na testu nas je oduševio pojavom koja u stražnjem dijelu ima retro natruhe, posebnim stilom interijera i lakoćom vožnje.
Sigurna S-klasa (W221)
Jubilarni 500. broj u prosincu 2005. obilježili smo testom jedinog auta dostojnog obljetnice – Mercedesom S 500 (W221). Osjećaj dnevnog boravka, udobnost zračnog tepiha i inovacije poput Night Vision sustava noćne vidljivosti davale su vožnji poseban ugođaj.
Svestrani ML (W164)
Mercedes ML bio je prvi luksuzni terenac njemačke premium klase, čiji je snažan početni uspjeh potaknuo konkurenciju iz Munchena i Ingolstadta da učine isto. Bio je kao povišena S-klasa, ali na terenu puno sposobniji nego što se mislilo.
Električni EQS (V297)
Aerodinamičan, snažan i s dosegom do 660 km - to je Mercedes EQS, provokativno i tehnološki impresivan petmetarski Mercedesov primjerak nove ere električne mobilnosti. Nečujna vožnja u luksuznom digitalnom okruženju bilo nam je posebno iskustvo.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa tvrtkom Star Import.
Na Auto klub se možete pretplatiti OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....