STUDIJA

BMW ACTIVE TOURER Prvi s prednjim pogonom

Dizajn potpisuje Karim Habib, no nova bavarska studija djelo je i našeg Domagoja Đukeca

Premda je riječ o studiji monovolumena koji će se na tržištu pojaviti tek 2014., Active Tourer je nesumnjivo najsjajnija zvijezda pariškog salona.

Prednji pogon, trocilindarski motor, monovolumen... Pariška studija Active Tourer prvi je iz buduće obitelji bavarskih automobila s prednjim pogonom, a kotrlja se na novoj platformi koju će koristiti svi automobili duljine do 4,5 metara, uključujući i Mini. Već na prvi pogled u oči upadaju visina od 1,56 i duljina od 4,35 metara, čime se Active Tourer smjestio na pola puta između serija 1 i X3. Posljedica? Putnici sjede čak 60 centimetara udaljeni od tla (10 cm više nego u seriji 1), a na stražnjim sjedalima mjesta je za koljena više nego u seriji 3.

Hibridnu studiju pokreće elektromotor snage 50 kW, koji energiju crpi iz litij-ionskih baterija smještenih u podu prtljažnika dovoljnih da samo na struju prevali 30 kilometara, uz najveću brzinu od 120 km/h. A kad se isprazne baterije ili elektromotoru zatreba dodatna snaga, uključuje se novi, 1,5-litreni trocilindarski benzinac, koji mu omogućuje da do stotke stigne za svega 8 sekundi i na autocesti pojuri do čak 200 km/h. U tom je slučaju, međutim, nemoguće ostvariti tvornički deklariranu potrošnju od svega 2,5 l/100 km.

Serijsku verziju od proljeća 2014. pokretat će 136 KS snažan 1,5-litreni benzinac s tri cilindra, izravnim ubrizgavanjem, twin-scroll turbopunjačem i promjenjivim upravljanjem ventilima (Valvetronic). Naravno, neće izostati ni već poznati benzinski motori sa 102 do 190 KS i dizelaši sa 95 do 170 KS.

Cijena? Oko 26.000 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 07:55