Tradicionalno najveći američki i jedan od najvažnijih međunarodnih salona automobila - NAIAS Detroit koji se održavao svake godine u siječnju, prošle je godine bio pomaknut pa otkazan zbog pandemije koronavirusa . Bio je to tek prvi u nizu otkazanih velikih salona 2020. godine.
Na toj manifestaciji koja se desetljećima održavala u halama Cobo Centera (danas TCF Center) u Detroitu i koja je bila svojevrsni putokaz u kojem se smjeru kreće autoindustrija u tekućoj godini, neće se održati ni ove godine, a što će ostati trajno. Pandemija korona virusa je promijenila cijeli svijet pa tako i automobilistički, no već prije toga, generalno, tradicionalni saloni automobila kakve smo poznavali počeli su gubiti svrhu.
Što se Detroita tiče, već su za posljednje održano izdanje 2019. godine nastup bili otkazali Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Jaguar, Land Rover i Volvo, pa je bilo jasno da treba neka promjena, neka bitno atraktivnija manifestacija kao i datum koji bi snažnije privukao izlagače i posjetitelje.
Proizvođači su, naime, već prije pandemije prigrlili digitalne platforme kao bitno jeftiniji i bolji "kanal" za promociju novih modela automobila novim generacijama vozača. Tako je posljednji veliki sajam koji se održao (doduše u okrnjenom obliku jer je i na njemu većina proizvođača jednostavno otkazala preskupi nastup) bio međunarodni salon automobila IAA u Frankfurtu iste godine. Nisu ga bojkotirali tek njemački proizvođači jer je ipak bila riječ o "domaćem terenu".
Iz današnje perspektive, definitivno je prošlo vrijeme klasičnih autosalona jer su se promijenili ciljevi proizvođača koji sve više postaju "tehnološke firme", baš kao i navike te interesi kupaca koji očigledno više ne žele šetati između automobila koji su statično izloženi u golemim halama pod svjetlima reflektora. A, što bi to moglo biti što bi privuklo izlagače, posjetitelje i kupce na jedno mjesto pokazuje upravo događanje oko salona u Detroitu.
Manifestacija u smislu NAIAS Detroit je jednostavno ugašena, a zamijenit će je bitno atraktivniji koncept priredbe, višednevni event pod nazivom Motor Bella. Događaj će se održati na lokaciji M1 Concourse u gradiću Pontiacu u predgrađu Detroita i to od 21. do 26. rujna, i za javnost od 23. do 26. rujna 2021., javljaju organizatori.
Prelazak na novu lokaciju M1 Concourse omogućit će da se događaj odvija u potpunosti na otvorenom, što će možda biti korisno za ublažavanje problema s koronavirusom. Međutim, sama činjenica da jedan auto salon zatvorenog tipa seli na otvoreno, na jedan prostor koji definitivno nudi atraktivnije doživljaje od šetnje između automobila, bez obzira na mjere oko korona virusa čini se dobitkom.
Što zapravo nudi koncept poput M1? M1 Concourse je odredište je za autoentuzijaste koje se prostire na 87 hektara s 2,4 kilometra dugom trkaćom stazom "Champion Motor Speedway ", gdje auto entuzijasti u s 250 privatnih garaža na raspolaganju mogu držati, izlagati i voziti vlastite automobile u društvu ostalih entuzijasta te uživati u nezaboravnim iskustvima.
Staza i pripadajući sadržaji mogu se iznajmiti za posebne događaje poput lansiranja novih vozila, festivala, demonstracija proizvoda i izložbi automobila, baš kao što je Motor Bella. Specijalizirane trgovine, cjelogodišnji zabavni program otvoren za javnost, koncerti, demonstracije vožnji i proizvoda... Jesu li organizatori NAIAS-a odabrati bolje mjesto?
Dakle, organizatori Motor Bellu pozicioniraju kao uzbudljiviju alternativu tradicionalnom salonu pružanjem atmosfere sličnije festivalu, te priliku da ljudi vide auto novitete na stazi, ili da posvjedoče najnovijim tehnologijama na licu mjesta. Zasad još nije poznato je li se tko od proizvođača ili tvrtki iz sektora prateće opreme prijavio za sudjelovanje na eventu ili nije.
"Pandemija je uzrokovala promjene u našem društvu i svijetu na načine koji ranije nisu bili zamišljeni i svi bismo trebali tražiti nove i vrlo kreativne načine poslovanja", rekao je izvršni direktor Rod Alberts u novoj najavi i dodao, "ovaj novi događaj ima taj kreativni duh. To je novi koncept koji pruža nova iskustva u mobilnosti i inovativnije pristupe auto industriji i proizvodima."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....