Milenijalci i autoindustrija nisu "najbolji prijatelji", budući da je velik broj istraživanja pokazao kako generaciji rođenoj 80-ih i 90-ih godina (1981.-1995.) ljubav prema automobilima nije na visokoj razini, već automobile smatraju "nužnim" sredstvom prijevoza od točka A do točke B, a u tome se sve više okreću i alternativnim modelima poput "car share-a" i sl. Ipak, novo istraživanje napravljeno od strane SEMA-e donosi zanimljive podatke o novoj generaciji (službenog naziva Generacija Z) rođenoj iza 1995. godine... U istraživanju su sudjelovale osobe starosti od 16 do 24 godine, a prema rezultatima se čini kako je riječ o popriličnim obožavateljima automobila i popratne opreme.
Prema istraživanju, a dorade na automobilima mladi u SAD-u su potrošili čak 7,2 milijarde dolara u prošloj godini. Riječ je o pozamašnom iznosu, a da su im automobili više od prijevoznog sredstva govori činjenica kako je čak 58% njih odgovorilo kako bi se na tjedan dana radije odrekli mobitela nego automobila.
Iako je broj mladih koji imaju vozačku dozvolu u SAD-u pao sa 77% 1998. godine na 68% prošle godine, mladi vozači i dalje su najčešći kupci tzv. "aftermarket" dijelova za dorađivanje automobila. Većina na dorade troši između 100 dolara i 500 dolara, a najpopularnija "dorada" su novi naplaci i gume. Njih slijede promjene na karoseriji (spojleri, promjena boje, folije...) te promjene vezane uz tekućine i "kemikalije" (aditivi, posebna ulja za motor, za kočnice itd.). Iznimno popularna dorada su i zatamnjena stakla, nove kočnice i sportski usis zraka.
Zanimljivo kako se najviše tuninga odradi na malim sportskim autima ali i pick-up modelima. Velika većina dorađuje svoje modele kako bi izgledali više cool (automobili). Ipak, 22% ispitanika smatra kako su dorade nepotrebne i ne žele ni razmišljati o trošenju novaca na takve stvari.
Koji su izvori informacija? Prije svega, internet ima ključnu ulogu kada je u pitanju traženje informacija i podataka o doradama (na njemu dobivaju uvid što je moguće napraviti s automobilom), nakon čega slijede savjeti prijatelja i obitelji, a treba spomenuti kako društvene mreže ovdje zauzimaju posebno važno mjesto budući da je 17% ispitanika inspiraciju pronašlo upravo na njima. Saloni automobila bili su inspiracija za 15% ispitanih, dok je 10% njih pronašlo inspiraciju u specijaliziranih automobilskim časopisima.
Zanimljiv je i podatak o influencerima koji su imali najveći utjecaj: Danica Patrick, Dale Earnhardt, Dale Earnhardt Jr., Jeff Gordon i Jay Leno...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....