VOZI KONTRA STRUJE

ZA VOLANOM NOVOG Citroëna C3: stvoren za one koji se žele istaknuti i koji preziru konvencionalno

S dvobojnom karoserijom, panoramskim krovom i Airbump zaštitama na vratima novi C3 osvaja na prvi pogled, a na drugi, tu su komfor vožnje, prostrana kabina i zgodni detalji poput integrirane kamere. Koliko ćemo ga točno voljeti, znat ćemo i kad saznamo njegovu točnu cijenu...
 Thibaud Chevalier

Već nakon prvog prikazivanja treće generacije modela C3 bilo je jasno da će Citroën još jednom postići efekt polarizacije publike na one koji su se u novi automobil zaljubili na prvi pogled i one koji bi na njemu, da mogu, promijenili što god mogu. Takav se dojam potvrđuje i nakon iskustva iz prve ruke i prvih dvjestotinjak kilometara koje smo odradili za njegovim upravljačem na miksu katalonskih prometnica koji je uključivao i otvorenu cestu i autocestu te, dakako, probijanje središtem Barcelone usred rush houra...

Foto: Citroen

Krenimo od očitoga: vizualni pečat C3 udarila je prepoznatljiva, no temeljito dorađena receptura s dobro poznatim sastojcima koje smo već imali prilike vidjeti na nešto starijim primjercima kao što su C1 i C4 Cactus. Potonji je pred koju godinu doživio svojih 15 minuta instant-slave prvenstveno zahvaljujući Airbump bočnim zaštitama, koje su svoje mjesto sad pronašle i na C3. Uz dvobojnu karoseriju, specifična svjetla sprijeda te plastične donje zaštite koje se protežu od nosa preko blatobrana i pragova do kraja ispušnih cijevi, riječ je o jednom od ključnih znakova njegova prepoznavanja.

No, zanimljivo je da gotovo ništa od navedenoga ne spada u serijsku opremu C3, pa su, primjerice, od ukupno tri razine opremanja odbojnici Airbump opcijski dostupni na drugoj, a kao standard tek na trećoj. Dobro, s jedne se strane takve stvari nekim kupcima (posebno onim polariziranima s početka priče) nimalo ne sviđaju, pa ih ne žele ni plaćati, a s druge, onima koji ih vole mnogo ih je lakše prodati. No, kako ovaj automobil izgleda bez svega toga doista je teško dokučiti...

No zato svaki C3 sjedi na kućnoj platformi PF1, kakvu je koristio i prethodnik, premda se u praksi doima vizualno osjetno većim, a realno i dosta prostranijim od njega. Dojam te prozračnosti posebno povećava također opcijski panoramski krov, ali i općenito dosta mjesta i za glavu i za koljena na stražnjoj klupi. Kokpit u funky stilu slijedi vanjski zacrtani nastup i nekako prirodno dobro pristaje Citroënu C3, a među brojnim zgodnim detaljima i finesama središnje mjesto zauzima HD kamera za nadzor vožnje ConnectedCam, prvi put u originalnoj ugradnji u nekom automobilu, koja u slučaju potrebe automatski pohranjuje po 30 sekundi snimke prije i poslije incidenta. K tome, s njome uvijek možete fotografirati i snimati i sami...

Očekivano udoban, u samoj vožnji C3 se, dakako, najbolje snalazi u gradu, gdje je vrlo agilan, dok dojam izvan njega izravnije ovisi o odabiru motorizacije. Mi smo imali prilike voziti PureTech benzince od 82 i 110 KS, pri čemu prvome pri zahtjevnijim situacijama fali malo više snage, dok je drugi nažalost bio pomalo sputan mogućnostima automatiziranog ručnog mjenjača BVM. Bolji izbor za njega vjerojatno su oba dizelaša, i BlueHDi 75 S&S i BlueHDi 100 S&S, no za konačni sud o svemu tome bit će ipak potrebno pričekati dolazak novog C3 na naše tržište, dakle prosinac, do kad će biti formirane i njegove konačne cijene.

Ukratko

Ovisno o odabranom modelu, Citroën C3 se kotrlja na kotačima veličine 15, 16 ili čak i 17 cola. Mogućnosti kombiniranja boja su vrlo bogate. Prtljažnik novog C3 u startu broji okruglih 300 litara zapremnine, a obaranjem stražnjeg naslona ta brojka raste sve do 922 litre

Kokpit C3 je i pregledan i avangardan, a rješenja poput remena umjesto kvaka prenesena su iz Cactusa. Premda nije prvak prostranosti u svojoj klasi, Citroën C3 se po tom pitanju nema čega sramiti, jer i na stražnjoj klupi nudi neočekivano mnogo mjesta

U ponudi ispod prednjeg poklopca od početka prodaje u Hrvatskoj naći će se dvije benzinske motorizacije, od 68 i 82 KS, te dva HDi motora, od 75 i od 100 KS. Kamera ConnectedCam smještena je u kućištu retrovizora te po potrebi snima po 30 sekundi prije i poslije nesreće

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 13:35