Kinezi su udahnuli novi život u posrnuli Volvo. Led je prvo 2015. probio XC90, potom su lani slijedili S90 i V90, u ožujku ove godine predstavljen je i XC60, a krajem rujna švedski je proizvođač na milanskom tjednu mode predstavio i treći SUV u ponudi – XC40. Prvi model iz buduće serije 40 na tržištu će se od veljače sljedeće godine nositi s ozbiljnim protivnicima –Audijem Q3, BMW X1 i Mercedesom GLA, ali i tek pristiglim Jaguarom E-Pace. I nije sasvim bez šansi, pogotovo s cijenom od 255.000 kuna za osnovni XC40 D3 Kinetic.
Foto: Volvo
Kao prvo, nije crossover, već pravi SUV. I to jedan od najvećih (4,42 metra duljine, 1,86 širine i 1,65 visine), pogotovo kad je riječ o međuosovinskom razmaku (2,7 metara, 10 cm više od Audija Q3). A to za posljedicu ima uzornu ponudu prostora – pogotovo na stražnjoj klupi - i ne najveći, ali sasvim pristojan prtljažnik (460 litara). Kao drugo, jedan je od originalnijih na tržištu. Premda je zbog prepoznatljive šesterokutne maske hladnjaka i karakterističnih prednjih diodnih svjetala u obliku malja već na prvi pogled lako zaključiti da je riječ o Volvu, XC40 donosi i novosti, poput specifičnog stražnjeg krovnog nosača na dvobojnoj karoseriji ili širokog stražnjeg kraja (širi od prednjeg 2,5 centimetara). Nije, dakle, samo umanjena kopija XC90.
Isto vrijedi i za unutrašnjost, premda smo vertikalne ventilacijske otvore već vidjeli u S90, a digitalnu instrumentnu ploču i na dodir osjetljivi 9-inčni zaslon središnjeg upravljačkog sustava u XC60. Sjedi se visoko, upravljač ugodno leži u rukama, a svi prekidači i ručice su na svom mjestu. Dojam kvari jedino (pre)jeftina plastika, koju su Šveđani gdje god je bilo moguće zamijenili na dodir ugodnijim filcom. Puno će više prigovora biti na pozamašnu težinu novog XC40. Švedski SUV, naime, na vagu donosi čak 1,7 tona, dakle tristotinjak kilograma više nego Audi Q3 ili BMW X1. Posljedica je to nove platforme CMA, koja je morala biti jeftina jer će ju za svoje modele koristiti i kineski Geely.
I to se osjeća u vožnji, čak i sa snažnijim dizelašem D4 sa 190 KS (u ponudi će još biti i D3 sa 150 KS). Unatoč priličnom okretnom momentu od 400 Nm, XC40 nevoljko kreće sa semafora, premda se to ne bi dalo zaključiti iz tvorničkih podatka o ubrzanju (7,9 sekundi do 100 km/h), a sasvim pristojno djeluje i krajnja brzina od 210 km/h. Sve se, međutim, odvija nijansu tromije nego smo očekivali, a na kraju dvjestotinjak kilometara duge testne rute putno je računalo pokazivalo pretjeranih 8,9 l/100 km. I nije krivac samo prekomjerna težina, nego i loš automatski mjenjač s 8 stupnjeva. Dojam se popravlja tek prelaskom u najsnažniji – i osjetno skuplji - benzinac T5 s 247 KS (u ponudi su još sasvim novi 1,5-litreni trocilindarski T3 sa 156 KS i T4 sa 190 KS). Srećom, vozi se neusporedivo ljepše nego veći XC60 ili XC90. Kraći međuosovinski razmak čini ga neusporedivo okretnijim, bitno manje podupravlja i jedva se primjetno naginje u zavojima, a čak je i električni servoupravljač ugodno direktan. I pritom je udoban. Iz mirnoće ga mogu izbaciti samo kratke, oštre neravnine, no krivnju dijelom valja pripisati i gumama 235/50 R19.
Ukratko Uz snažniji D4 sa 190 KS, u ponudi će biti i cijenom osjetno povoljniji dizelaš D3 sa 150 KS. Bez obzira na pogon, ispod poklopca motora, s lijeve strane, uvijek viri gumena švedska zastavica S detaljima poput dvobojnog krova, masivnog stražnjeg nosača krova ili dubokog udubljenja na vratima, XC40 djeluje originalno i nije tek umanjena kopija XC90. Vertikalno postavljeni zaslon središnjeg upravljačkog sustava i digitalnu instrumentnu ploču već smo vidjeli, novost je minijaturna ručica drive-by-wire automatskog mjenjača Za upravljačem se sjedi ugodno visoko, sve je na pravom mjestu, a mjesta ima iznenađujuće puno. Plastika je, međutim, bitno lošija nego u XC60. Rješenje je filc na oblogama vrata. Premda nijansu manji nego kod suparnika, prtljažnik nipošto nije tijesan (460 litara) |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....