Vjerovali ili ne, punih dvadeset godina prošlo je otkako je javnosti predstavljena prva generacija Priusa. Otada se u ponudi Toyotina hibridnog programa, ali i sličnih programa drugih proizvođača koji su odlučili slijediti taj put, štošta promijenilo. Ništa manje impresivan, pokazalo se nakon prvih nekoliko stotina kilometara provedenih za njegovim volanom, nije bio ni put što ga je prevalio Prius u izvedbi Plug-in Hybrid.
Foto: Toyota
Da je ovdje riječ o vrsti vozila posve drukčijoj od klasičnog hibrida, jasno je, uostalom, već i iz njegova izgleda. Plug-in Hybrid vizualno nastupa znatno agresivnije od običnog Priusa. Kako sprijeda, gdje dominira maska s četverostrukim diodnim sklopom i dodatnim matrix svjetlima (prvi put u Toyoti), tako i straga, gdje, za razliku od uspravnih svjetala s hibrida, ovdje izgled definiraju položena diodna svjetla uklopljena u stražnji spojler. Dodamo li tome i double bubble stražnje staklo, PHV je nemoguće pobrkati s klasičnim Priusom.
Za razliku od vanjštine, unutrašnjost je preuzela većinu rješenja iz kokpita hibridnog Priusa, pri čemu oduševljava prostranost putničke kabine, skrojene za četvero putnika. Središnje postavljeni instrumenti i multifunkcijski zaslon u startu znaju ukrasti dosta vozačeve pažnje, ali kad se on privikne na prikaze tokova energije, uz prijeko potrebne podatke s head-up zaslona može se potpuno koncentrirati na vožnju.
A ona je impresivna, jer Plug-in, zahvaljujući novom sustavu pogona s 8,8-kilovatsatnom litij-ionskom baterijom (prije 4,4 kWh), sad umjesto 24 na struju prelazi i više od 50 kilometara. Pritom je sustav i vrlo upotrebljiv, pa ne aktivira 1,8-litreni Atkinsonov benzinac sa 100 KS na svaki odlučniji pritisak na gas, nego zahvaljujući novom Dual Motor Drive sustavu samo u načinu rada EV može voziti brzinom od 135 km/h. Dakle, sasvim upotrebljivo i na autocesti i u gradu, gdje je zgodno što je preostali doseg na struju moguće pratiti uz točnost od 100 metara. To na vozača, i sami smo se uvjerili u praksi na ulicama Barcelone, djeluje vrlo stimulativno i pri samoj vožnji i češćim ubacivanjem ručice mjenjača u položaj B (za maksimalno regeneriranje energije koja se oslobađa kotrljanjem i kočenjem).
U kombiniranom načinu rada najveća brzina je 162 km/h, a za ubrzanje od nule do stotke Plug-inu treba 11,1 sekunda, što je slično kao i kod klasičnog Priusa. Jedan od najzanimljivijih elemenata koje Plug-in donosi je i krov prekriven solarnim panelima, koji omogućava povećanje dosega na struju do 5 kilometara na dan ili oko 1150 godišnje, ako se upotrebljava, primjerice, u gradu poput Rima. Sustav je u fazi stalnog razvoja, a zanimljivo je da se njegovom upotrebom najprije puni posebna mala baterija, koja tu energiju potom jednokratno ubacuje u sustav. A bez takvoga rješenja solarni bi krov doslovce trošio više energije za svoj rad negoli što bi je mogao prikupiti...
Ukratko Unatoč sličnostima u osnovnom obliku Prius Plug-In izvana je nemoguće pobrkati s hibridnim modelom. Aerodinamički koeficijent iznosi 0.25. Za punjenje 8-kilovatsatne litij-ionske baterije potrebna su tri sata i deset minuta na klasičnoj kućnoj utičnici ili dva sata s Type II konektorom Prodaja u nas počinje prvoga dana ožujka, s cijenom od 289.900 kuna za bogatu opremu Sol, a očekuju se i Toyotini poticaji za kupnju od 20.000 do 30.000 kuna. U vrlo prostranom kokpitu našlo se mjesta za brojna zanimljiva rješenja, uključujući i bežično punjenje telefona Uz head-up zaslon za osnovne informacije ne treba skretati pogled prema središnjoj instrumentnoj ploči. Prius Plug-In Hybrid omogućuje odabir načina vožnje Normal, Eco i Power te opcije funkcioniranja pogonskog sustava HV, EV, EV City i Battery Charge Prius Plug-In Hybrid teži 1530 kilograma, a zahvaljujući novom pogonskom Dual Motor Drive sustavu u električnom načinu rada može razviti maksimalnu brzinu od 135 km/h |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....