Što je Golf desetljećima bio Volkswagenu, to je Model 3 danas Tesli. Samo prošle godine u svijetu ih je prodano čak 365.000, a zajedno s novim Modelom Y lani je činio čak 60 posto prodaje. I dok novi crossover još uvijek očekujemo na našem tržištu, na kojem je Tesla kao proizvođač prisutan od studenoga 2020., samo u prvom tromjesečju ove godine našim je kupcima već isporučeno tridesetak Modela 3.
Birati mogu između tri izdanja - osnovnog Standard Plus za 337.490 kuna, dalekometnog Long Range za 407.490 kuna i sportskog Performance za 457.490 kuna.
Sjeli smo za upravljač Longe Rangea, 70.000 kuna skupljeg od Standard Plusa, čija bi baterija od 75 kWh prema navodima proizvođača trebala osigurati dodatnih 166 km (614 umjesto standardnih 448). U stvarnosti se s jednim punjenjem litij-ionskih baterija može prevaliti od 400 km autocestom do 470 km u gradu i na otvorenoj cesti. Sasvim dovoljno da starom državnom cestom D-1 stignete od Zagreba do Splita.
Još je ljepše što se zahvaljujući snazi punjenja od čak 250 kW na Superchargeru za samo 20 minuta napuni strujom dovoljnom za idućih 300 km (puniti se može i u bilo kojoj javnoj punionici zahvaljujući priključku CCS).
Veća baterija nije jedino po čemu se Long Range razlikuje od osnovnog Standard Plusa - 99 kilograma dodatne težine ne otpada samo na veću bateriju, nego i na sprijeda ugrađeni elektromotor, što ukupnu snagu s 306 podiže na čak 476 KS.
Prednost? S pogonom na sva četiri umjesto samo na stražnje kotače, Model 3 Long Range do stotke stiže za svega 4,4 sekunde, umjesto standardnih 5,6. A to su već brojke gotovo dvostruko skupljeg novog BMW M3 (4,2 sekunde) ili trostruko skupljeg Mercedes-AMG GT 53 (4,5 sekundi). I još na autocesti dohvati za električni automobil senzacionalnih 233 km/h (umjesto 225).
Sve ostalo je kao i u standardnom Modelu 3. U karoseriji izrađenoj od čelika, s prednjim i stražnjim poklopcima prtljažnika, vratima i krovom od aluminija (Model 3 teži 1884 kg), mjesta ima neusporedivo više nego u većini 4,7 metara dugih limuzina, pogotovo straga, ali i u prtljažnicima s ukupno 542 litre. Materijali i izrada? Kao u automobilima Made in Korea/Japan. Besprijekorno, ali pomalo jeftino.
Amerikanci zato nisu štedjeli na opremi, pogotovo sigurnosnoj, na čelu s već opjevanim Autopilotom. Posljedica? 5 zvjezdica na crash-testu EuroNCAP. Isto vrijedi i za opremu za udobnost.
Dvozonska klima, diodna svjetla, električno podesiva i grijana prednja sjedala stižu već i u osnovnom Modelu 3, Long Range još dodatno mazi hi-fi audiosustavom sa 14 zvučnika, subwooferom i dva pojačala...
I šećer na kraju, Model 3 Long Range iznenađujuće se lijepo vozi, što i ne čudi kad su sprijeda dvostruka poprečna ramena, straga multilink, težište je zahvaljujući u pod ugrađenim baterijama nisko, a pogon stalni na sva četiri kotača. Čak ima i dovoljno osjećaja na upravljaču...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....