Posljednjih godinu dana Škoda živi u transu. Na tržište je izbacila prvi pravi SUV Kodiaq, redizajnirane modele Octavia i Citigo, a kulminacija se očekuje ove jeseni kada na tržište stiže nasljednik Yetija, Karoq.Debelo ispod radara stoga je prošlo blago dotjerivanje Rapida, za čijim smo upravljačem u okolici Frankfurta napravili prve kilometre.
Foto: Škoda
Za razliku od dizajnerskog eksperimentiranja s podijeljenim farovima na Octaviji, Česi s Rapidom nisu izmišljali toplu vodu. Mnogi će reći – i hvala Bogu da nisu. Jednostavnost i svrsishodnost ionako su ključni aduti većine Škodinih modela, posebno Rapida čiji kupci ne traže pretenciozan nastup. Vizualno smireniji dojam prednjeg dijela upotpunjen je novim LED dnevnim i doplatnim ksenonskim glavnim svjetlima, a nudi se i mogućnost ugradnje prednje kamere koja omogućuje automatsko uključivanje i isključivanje dugih svjetala. Od ostalih novotarija tu su još manja prednja svjetla za maglu, opcijska zatamnjena stražnja LED svjetla te bogatiji izbor aluminijskih naplataka u dimenzijama od 15 do 17 cola.
Dotjerivanje putničkog prostora također je prošlo bez opsežnijih zahvata. Osvježeni su tek komandna ploča, otvori ventilacije i prekidači ručne klime, a broj ‘Simply Clever’ rješenja s dva stražnja USB ulaza za punjenje telefona sada je zaokružen na 20.
Najveća promjena dogodila se ispod prednjeg poklopca, gdje su Škodini inženjeri posegnuli za provjerenim artiklom s polica koncerna Volkswagen. Po prvi puta, naime, Rapid pokreće trocilindarski turbobenzinac koji se sad ugrađuje umjesto 1.2-litrenog četverocilindraša. Uz 1,0-litreni novitet sa 95 i 110 KS, benzinsku ponudu zatvara 1.4 TSI sa 125 KS, dok ponudu dizelaša i dalje čine 1.4 TDI od 90 KS, odnosno 1.6 TDi sa 116 KS. Svi motori serijski dolaze sa sustavom start&stop, a moguće ih je kombinirati sa ručnim mjenjačima sa 5 i 6 stupnjeva te sa 7-stupanjskim DSG automatikom.
Sve navedeno odnosi se na limuzinsku i Spaceback izvedbu za čijim smo upravljačem isprobali kako mali trocilindraš diše u novom okruženju. Turbobenzinac s tri cilindra i izravnim ubrizgavanjem goriva u potpunosti je izrađen od aluminija, lakši je 10 kg od četverocilindraša kojeg zamjenjuje i u Rapidu unatoč karakterističnom zvuku djeluje iznenađujuće tiho. Brzinu razvija ujednačeno i uglađeno, a posebno dojmljivo djeluje u kombinaciji s DSG mjenjačem koji pametno distribuira snagu. Nakon cjelodnevne vožnje kombinirana potrošnja iznosila je skromnih 5,5 litara...
UKRATKO Osvježeni Rapid i Rapid Spaceback u prodaju kreću krajem lipnja, a cijene se neće razlikovati u odnosu na izlazne modele. Osnovni trocilindraš 1.0 sa 95 KS košta 100.960 kuna Spaceback će biti dostupan s tri paketa opreme (Active, Ambition i Style), ali i u šminkerskoj verziji Monte Carlo Minimalistički dotjerana unutrašnjost sada broji 20 Simply Clever rješenja. Novost su dva USB ulaza ispred stražnje klupe te opcija bežične Wi-Fi povezivosti Obje karoserijske izvedbe ostale su u aktualnim gabaritima - Spaceback je dugačak 430 cm, 17 manje od limuzine koja nudi i osjetno veći obujam prtljažnika od 550 litara (Spacebackov prtljažnik broji 415 litara) Na stražnjem dijelu promjene su također minimalne. Uz neprimjetno dotjerani branik jedina konkretna novost su zatamnjena svjetla u LED tehnologiji |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....