Još pamtimo Vel Satis, glomaznu jednovolumensku limuzinu (kako to blesavo zvuči) s kojim su Francuzi pokušali avangardnim nastupom odgristi dio kolača u klasi gdje je umjeren nastup zakon. Totalni promašaj (osim za fanove)... Tako je to bilo u zadnjem pokušaju.
Tako nakon popularnog modela 25, ni Safrane, ni kontroverzni Vel Satis nisu ni zagrebli u njemačku dominaciju u srednjoj klasi, a i Laguna, model čiste srednje klase, prošao je mlako. No, možda bi uspjeh mogao požnjeti baš Talisman koji vozi negdje između srednje i visoke klase. U prvom redu dizajner Laurens Van den Acker napravio je odličan posao i Talismanove oštre linije izgledaju njemački ozbiljno, ali i elegantno te nosi klasični prtljažnik za razliku od "neozbiljnih" petih vrata Safranea.
U preglednoj i luksuzno opremljenoj unutrašnjosti prednja sjedala udaljena su najviše u klasi, a između vozača i suvozača široka je središnja konzola, kao kod njemačkih auta sa stražnjim pogonom. Sama sjedala su kao iz business klase - vrlo su raskošna, a samo se kraljevski naslon za glavu može podešavati u šest smjerova. Uz to Talisman nudi najviše prostora za koljena u klasi. I to ne samo sprijeda - zbog tankih prednjih sjedala i široke stražnje klupe straga se zaista može povesti pet putnika u punom komforu, a prtljažnik će sa 608 litara pospremiti svu njihovu prtljagu. Kao i Espace. i Talisman ima sustav Multi-Sense, sa pet režima rada te skreće svim kotačima, što veliku limuzinu čini vrlo okretnom.
Uz gomilu elektronskih sustava sigurnosti, aktivne amortizere, mjenjače sa dvije spojke i moderne 1.6-litrene turbomotore ima sav hardware za napad na Nijemce. Prvi kilometri koje smo proveli za njegovim upravljačem na cestama u Firenci, koje svojim grubim i uništenim asfaltom nadmašuju čak i one hrvatske, pokazuju da je Talisman podešen njemački tvrdo. Stvari se, doduše, mijenjaju u raznim režimima rada (od kojih nam se najviše svidio srednji Neutral), no Talisman se očito odrekao dobrog dijela francuske mekoće ne bi li se dopao kupcima naviklim na njemačke aute.
Pritom vrlo sigurno drži cestu prednjim kotačima, a zakretna stražnja osovina radi čuda, ne samo na zavojitoj cesti već i u gradskom prometu, tako da vozačkih užitaka ne nedostaje. Posebno stoga što i snažniji dizelski i benzinski motori koje smo imali prilike isprobati, imaju više nego dovoljno momenta da se nose s masom Talismana, koja iznosi pohvalnih tonu i pol... Još jedan snažan adut Talismana, kad zajedno s karavanskom izvedbom, u travnju stigne na naše tržište, bit će i njegova cijena. Osnovni model naime, trebao bi stajati vrlo primamljivih 167.000 kuna, čime bi Talisman mogao ne samo postati prva alternativa etabliranoj njemačkoj konkurenciji nego im i oteti dobar dio kolača.
POGLEDAJTE VIDEO:
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....