U sklopu Porsche Roadtoura 2014. u Hrvatskom zagorju imali smo prilike isprobati nekoliko Porscheovih modela, a bila je to prilika da isprobamo i najnoviji model u gami - novi Macan. Riječ je o kompaktnom crossoveru koji se pozicionira ispod broj većeg i dobro poznatog modela Cayenne, a konkurenti su mu BMW X4, Audi Q5 i Mercedes GLK.
Izgledom svakako zaslužuje nadimak Baby Cayenne: s većim bratom dijeli identičan robustan atletski izgled, ali je Macan kraći za 18 cm, niži za osam centimetara i s razlikom dinamičnijeg stražnjeg kraja (dimenzije 4700/1923/1624 mm). Dakle nikako nije riječ o malenom automobilu; zahvaljujući 2800 mm međuosovinskog razmaka nudi dovoljno prostora u kabini kako na prednjim sjedalima tako i na stražnjoj klupi, dok s obujmom prtljažnika od 500 litara može komotno prevesti prtljagu svih putnika. Unutrašnjost je, očekivano, izrađena vrhunskom preciznošću i od najboljih materijala, s korištenjem puno kože, alkantare i aluminijskih umetaka.
Za upravljačem će većina pronaći idealan položaj (komforna sjedala nude čak 18 položaja podešavanja) i gledati u pregledne instrumente, a središnja konzola oko mjenjača između sjedala ‘nakrcana’ brojnim prekidačima djeluje ‘avionski’, no ipak traži privikavanje… Ono glavno kao i kod svakog Porschea nalazi se ispod poklopca motora. U ponudi su tri pogonska stroja - jedan dizelski (3,0-litreni sa 258 KS koji 100 km/h hvata za 6,3 sekunde, vozi do od 230 km/h i prosječno troši 6,1 l/100 km) te dva benzinska. Snažniji s oznakom Turbo koji pogoni 3,6-litreni bi-turbo sa 400 KS (100 km/h iz stajanja hvata za 4,8 sekundi, vozi do od 266 km/h uz prosječnu potrošnju od 8,9 l/100 km), te slabiji s oznakom S koji smo imali prilike isprobati.
Pokreće ga 3,0-litreni V6 bi-turbo motor koji osigurava ubrzanje do 100 km/h već za 5,4 sekunde i tjera ga do 254 km/h, dok ćemo propisanu potrošnju od 8,7 litara provjeriti na testu. Motor je uparen sa 7-stupanjskim PDK mjenjačem s dvije spojke, a pogon je izveden na sva četiri kotača sa sustavom PTM koji raspodjeljuje okretni moment. U standardnom režimu snaga se prenosi na stražnju osovinu, a kada to zahtijevaju uvjeti na cesti dio snage prenosi se i na prednju osovinu. Na koncu, novi Porsche Macan nešto je manji, ali kao i model Cayenne predstavlja prestižni crossover i statusni simbol na kotačima. Potvrđuje to i pogled na cjenike: model Macan S u Hrvatskoj stoji 642.480 kuna, a modeli Diesel i Turbo stoje 608.670 i 819.900 kuna.
Porsche Macan S
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, V6
Obujam 2997 ccm
Snaga 250 kW/340 KS
Moment 460 Nm
Mjenjač 7 stupnjeva, PDK
Dimenzije 4680/1920/1620 mm
Težina 1928 kg
Pogon 4x4
Prtljažnik 500/1500 litara
Brzina 254 km/h
0-100 km/h 5,4 sekundi
Potrošnja 8,7 l/100 km
Emisija CO2 204-212 g/km
Cijena 642.480 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....